Gå til innhold

Vurderer å skifte fra PC til MAC

Anbefalte innlegg

Har lenge vurdert å skifte ut pc med mac, men har aldrig prøvd en mac før. Vil overgangen være så stor at jeg vil angre på det? Kunne godt tenke meg input fra noen som har tatt skrittet over til "den andre siden"

Bruker for tiden IBM Thinkpad og har vært strålende fornøyd med IBM's bærbare maskiner, men Powerbook lokker veldig. Det store spørsmålet er om jeg skal kjøpe en ny thinkpad T30 eller ta skrittet over til Mac.

Det som er viktig i tillegg til vanlig nettbruk er å kunne kjøre Dreamweaver MX og koble meg opp på nett med mobiltelefon og GPRS. Har et hjemmenettverk nå med trådløs 3com router og telenor avidi bredbånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har lenge vurdert å skifte ut pc med mac, men har aldrig prøvd en mac før. Vil overgangen være så stor at jeg vil angre på det? Kunne godt tenke meg input fra noen som har tatt skrittet over til "den andre siden"

Skiftet til Mac for 16(?) måneder siden og har ikke angret. Kjøpte i utgangspunktet en 733Mhz Quicksilver for å bruke den utelukkende til videoredigering og ha PC-PC'en til andre ting. Etter en måned omtrent havna PC-PC'en i en boks i kjelleren hvor den har stått siden.

Bruker for tiden IBM Thinkpad og har vært strålende fornøyd med IBM's bærbare maskiner, men Powerbook lokker veldig.

MEN: (Og dette skjærer meg i hjertet). Hvis du er strålende fornøyd bør du kanskje ikke bytte? Hvis Windows(?)platformen gir deg alt du ønsker, du kjenner denne og har mye programvare vil jeg nesten anbefalle at du blir ved din lest. Bor du i Oslo kan du jo kanskje stikke innom Mac&Carry eller Oslo kameraservice for å se om de kan gi deg en demonstrasjon.

Ett alternativ kan jo være å ha TO platformer! Skulle du føle så mye for "noe nytt" bør du ikke være redd for at det skal være vanskelig. Noe annerledes/fremmed med en gang, men for meg virker faktisk Windows klønete nå som jeg har vent meg til OSX... ;)

Lenke til kommentar

-------------------------------------------------------------------------------------

Bruker for tiden IBM Thinkpad og har vært strålende fornøyd med IBM's bærbare maskiner, men Powerbook lokker veldig. Det store spørsmålet er om jeg skal kjøpe en ny thinkpad T30 eller ta skrittet over til Mac.

Det som er viktig i tillegg til vanlig nettbruk er å kunne kjøre Dreamweaver MX og koble meg opp på nett med mobiltelefon og GPRS. Har et hjemmenettverk nå med trådløs 3com router og telenor avidi bredbånd.

--------------------------------------------------------------------------------------

[/size]

Jeg bytta i August i fjor, da kjøpte jeg meg en Titanium Powerbook. Jeg hadde brukt Pc i over 10 år. Hadde litt angst for skiftingen, men den viste seg å være totalt ubegrunnet. Dette var første gang jeg noengang hadde testa Mac. Jeg satt meg ned med en fremmed Maskin og et like fremmed OS. Men det var bare gå rett i gang å gjøre det man skulle, uten noe trøbbel. Sånn har det hvert siden, du skrur på maskinen og allt virker som det skal, og viktigst av allt..NÅR DET SKAL. Har ikke måttet restartet den enda. :)

Er du bruker av Wlan, er nye powerbooken perfekt maskin for deg, Integrert Wlan pluss antenne. I tilleg til Bluetooth, ir, Gigabit Ethernet. Usb, FireWire 400 M/Bit, FireWire 800 M/Bit, modem.

Batterikapasiteten er 5 timer, og det er deilig å kunne sitte og surfe på internett en hel kveld på internett, uten og ha en eneste ledning kobla til.

Lenke til kommentar

Det med batterikapasiteten er litt overdrevet, iallefall på min maskin, og en bekjent av meg som også har Powerbook. Mitt batteri varer som regel ikke over 3,5 timer selv om Apple sier at det skal vare i 5 timer...

Når jeg jobber med litt tyngre programmer ala Adobe PS eller ser på en DVD, varer ikke batteriet noe særlig mer enn 2 timer.

Lenke til kommentar
På nåværende tidspunkt ville ikke JEG ha kjøpt en Mac, med mindre jeg plutselig fikk noen veldig spesielle behov. Prøv en Mac før du kjøper, og tenk over prisen.

Hei!

Vet at du er sterkt imot Mac. Men det er ikke alle som liker PC-PC med Windows, eller ikke tør/har kunnskaper om å gå over til Linux, derfor har de kanskje lyst til å prøve seg på Mac. Jeg liker Mac mye bedre enn PC, men jeg snakker ikke nedverdigende om PC for det. (Slik du er på kanten til å gjøre :) )

Lenke til kommentar

Hei igjen!

Les et av mine tidligere innlegg så ser du hvor lang tid batteriet i min maskin varer.

Og du. Vennligst kun bruk signaturen din én gang per tråd. Det holder. Dessuten. Hvom tror du har glede og/eller nytte av din hva slags hardware du har i en tråd som dette?

Lenke til kommentar
Hei igjen!

Les et av mine tidligere innlegg så ser du hvor lang tid batteriet i min maskin varer.

Og du. Vennligst kun bruk signaturen din én gang per tråd. Det holder. Dessuten. Hvom tror du har glede og/eller nytte av din hva slags hardware du har i en tråd som dette?

Har sign. på alltid.

Har ikke giddi å endre på det :roll:

PC er noe møkk, utenom til spill da.......

jippi :D:D:D

Bærbare PC ser stygge ut :(

Lenke til kommentar
Hei igjen!

Jeg gir F*** i hva du bryr deg om meg vell...................

Ånei, så synd du ble lei deg....

Sånne syte paver som deg gjør at livet varer for kort!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 8)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...