viranth Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Ok, jeg hadde bluecom inntil 2 timer siden, da fikk jeg canal digital 12mbit linje. Den virker helt fint, bortsett fra at jeg ikke lenger får kontakt med x360en. Jeg bruker den gjennom media center funksjonen i windows vista, for å se filmer etc på x360en. Jeg har en enkel Cnet 5port switch der alle pcene i huset er koblet til, det virket helt fint med bluecom, men nå virker det som pcen og xbox360en er på forskjellige gatewayer, i allefall i følge ipconfig og informasjonen jeg kan lese på x360en. Noen som vet hvordan jeg kan få de til å kommunisere igjen, evt vært borti noe lignende? Lenke til kommentar
perkforr Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Ok, jeg hadde bluecom inntil 2 timer siden, da fikk jeg canal digital 12mbit linje. Den virker helt fint, bortsett fra at jeg ikke lenger får kontakt med x360en. Jeg bruker den gjennom media center funksjonen i windows vista, for å se filmer etc på x360en. Jeg har en enkel Cnet 5port switch der alle pcene i huset er koblet til, det virket helt fint med bluecom, men nå virker det som pcen og xbox360en er på forskjellige gatewayer, i allefall i følge ipconfig og informasjonen jeg kan lese på x360en. Noen som vet hvordan jeg kan få de til å kommunisere igjen, evt vært borti noe lignende? 9055380[/snapback] Nå har det jo gått noen dager siden du postet dette innlegget men jeg prøver å svare selv om du mest sannsynlig har funnet det ut. Dersom Canal Digital bruker et modem er bridget(du får ip-adresse rett fra ISP og ikke fra modem/router på din pc) så vil ikke maskinene finne hverandre. Da må man endre til en router i stedet for en switch. Det er også mulig å konfigurere modemet til Canal Digital dersom de har åpnet for denne muligheten. Søk litt på nett etter info om modemet. Man skal da sette modemet i NAT modus for å få modemet til å tildele lokale IP'er. Nå vet jeg ikke hva slags modem du har eller har hatt så jeg tar bare en sjanse her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå