Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Canal digital og pc mot xbox360

Anbefalte innlegg

Ok, jeg hadde bluecom inntil 2 timer siden, da fikk jeg canal digital 12mbit linje. Den virker helt fint, bortsett fra at jeg ikke lenger får kontakt med x360en.

Jeg bruker den gjennom media center funksjonen i windows vista, for å se filmer etc på x360en.

Jeg har en enkel Cnet 5port switch der alle pcene i huset er koblet til, det virket helt fint med bluecom, men nå virker det som pcen og xbox360en er på forskjellige gatewayer, i allefall i følge ipconfig og informasjonen jeg kan lese på x360en.

Noen som vet hvordan jeg kan få de til å kommunisere igjen, evt vært borti noe lignende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok, jeg hadde bluecom inntil 2 timer siden, da fikk jeg canal digital 12mbit linje. Den virker helt fint, bortsett fra at jeg ikke lenger får kontakt med x360en.

Jeg bruker den gjennom media center funksjonen i windows vista, for å se filmer etc på x360en.

Jeg har en enkel Cnet 5port switch der alle pcene i huset er koblet til, det virket helt fint med bluecom, men nå virker det som pcen og xbox360en er på forskjellige gatewayer, i allefall i følge ipconfig og informasjonen jeg kan lese på x360en.

Noen som vet hvordan jeg kan få de til å kommunisere igjen, evt vært borti noe lignende?

9055380[/snapback]

Nå har det jo gått noen dager siden du postet dette innlegget men jeg prøver å svare selv om du mest sannsynlig har funnet det ut.

Dersom Canal Digital bruker et modem er bridget(du får ip-adresse rett fra ISP og ikke fra modem/router på din pc) så vil ikke maskinene finne hverandre. Da må man endre til en router i stedet for en switch.

Det er også mulig å konfigurere modemet til Canal Digital dersom de har åpnet for denne muligheten. Søk litt på nett etter info om modemet. Man skal da sette modemet i NAT modus for å få modemet til å tildele lokale IP'er.

Nå vet jeg ikke hva slags modem du har eller har hatt så jeg tar bare en sjanse her ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...