EspenE Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Har lekt meg med Sigma 70 mm macro og en 9 mm patron. Patronen lå på en postitlapp, men jeg har deretter frilagt og lagt på en sort bakgrunn. Kantene er gjort mykere med en radius på et par pixler. Bildet er tatt håndholdt og kunne sikkert vært skarpere omjeg hadde hatt stativ tilgjengelig. Alt møkkaværet inspirerer til innendørslek, og å leke i PS er ikke det verste man kan gjøre. Er jeg på riktig spor rent teknisk her, eller skulle jeg brukt andre metoder? Lenke til kommentar
SebRamsland Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Du er absolutt inne på noe her. Refleksjonene er jevne, og ikke forstyrrende. Dette er ofte veldig krevende med gjenstander som reflekterer. Glass o.l. Vinkelen er kanskje ikke så veldig spennende? I full størrelse er det nokså lett å se at patronen er kuttet ut. Kantene er altfor myke, så dette bør nok gjøres om igjen. I tillegg kan man skimte fotografen i patronen, i den røde refleksjonen. Ellers bra. Fargene virker veldig naturlige! Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Flott patron og fin diagonal. Ikke så mye mer å si om bildet, enn at det egentlig ser mest ut som en gullversjon av den berømte Steely Dan, hvis noen med syttitallsaner husker hva som inspirerte det legendariske bandets valg av bandnavn. Vet egentlig ikke hva jeg skal skrive om bildet. Noen kommer sikkert til å ha noe å si om lyssettingen, men hva vet jeg. Et forstyrrende bilde, som virker som en glorifisering av våpen. Jeg liker håndvåpen, og har til og med ladet mine egne patroner en gang i tiden (kal. 38 spesial, S&W modell 27), så det forstyrrer egentlig ikke veldig mye. Kanskje noen mer pasifistiske enn meg kommer til å ta anstøt, men det er jo gøy å provosere inni mellom. Lenke til kommentar
EspenE Skrevet 11. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2007 ser mest ut som en gullversjon av den berømte Steely Dan, hvis noen med syttitallsaner husker hva som inspirerte det legendariske bandets valg av bandnavn. Hehe.... Kan min Steely Dan både diskografi og historikk ;-) Vet egentlig ikke hva jeg skal skrive om bildet. Noen kommer sikkert til å ha noe å si om lyssettingen, men hva vet jeg. Naturlig dagslys der kroppen min skjermer for solen for å unngå skygge. Et forstyrrende bilde, som virker som en glorifisering av våpen. Håper ikke det oppfattes sllik, helt tilfeldig utvalgt fra settekassen til sambo. Kunne like gjerne vært et lykketroll ..... 9055572[/snapback] Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 (endret) Flott patron og fin diagonal. Ikke så mye mer å si om bildet, enn at det egentlig ser mest ut som en gullversjon av den berømte Steely Dan, hvis noen med syttitallsaner husker hva som inspirerte det legendariske bandets valg av bandnavn.Vet egentlig ikke hva jeg skal skrive om bildet. Noen kommer sikkert til å ha noe å si om lyssettingen, men hva vet jeg. Et forstyrrende bilde, som virker som en glorifisering av våpen. Jeg liker håndvåpen, og har til og med ladet mine egne patroner en gang i tiden (kal. 38 spesial, S&W modell 27), så det forstyrrer egentlig ikke veldig mye. Kanskje noen mer pasifistiske enn meg kommer til å ta anstøt, men det er jo gøy å provosere inni mellom. 9055572[/snapback] Skyter du ? Jeg gjør, skyter med pistol, Spinx 3000 9mm! ( the same ammo as viewed at this picture above!) Endret 11. juli 2007 av Litejk Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 En gang i tiden, ja. Skjøt både med revolver og rifle, men aldri i konkurranser eller på jakt. Favoritten var nok nevnte Mod. 27, men mht ergonomi (vi snakker jo ofte om det) så foretrakk jeg Colt/Browning 1911 9mm. 44 mag er jo også gøy, men akk så upraktisk. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Et meget stilig bilde, kan ikke helt si jeg ser glorifiseringen av våpenet her, men et meget stilig bilde med jevn bakgrunn. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Ikke så mye mer å si om bildet, enn at det egentlig ser mest ut som en gullversjon av den berømte Steely Dan, hvis noen med syttitallsaner husker hva som inspirerte det legendariske bandets valg av bandnavn. 9055572[/snapback] Det er jeg gammel nok til å huske Dritbra musikk forøvrig... Selv om jeg selv ikke er så glad i skytevåpen; synes jeg ikke dette blir glorifisering. Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå