Gå til innhold

Hvilken gaming mus å velge? Logitec eller Microsoft?!

Anbefalte innlegg

Hei!

Da jeg kjøpte meg ny maskin i høst gikk jeg for et Keytronic tastatur. Saken er at jeg også valgte deres standard PS2 Keytronic mus i samme slengen. Åpenbart tenkte jeg meg ikke om. Keytronic lager kanskje verdens beste tastatur, ikke mus... Uansett, i det siste har den begynt å bli upresis - selv etter rensing. Jeg er en typisk gamer som er helt hekta på SOFII og spesielt Global Ops og trenger deretter en mus som vil gjøre jobben presist.

Etter som jeg har kikket litt på Logitec's og Microsoft's utvalg ser jeg tre gaming muspads som mest sannsynlig skal være top-shelf;

Logitec MouseMan Dual Optics

Logitec MX500 Optical

Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0 Optical

Hvilken anbefales?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Microsoft musen kom best ut i test men jeg har MX500 Musen selv og skal du bruke den til spilling så bør du IKKE installere driverne som følger med, spill uten evt heller finne noen oppdaterte drivere.

Med drivere så fungerte ikke scroll og slikt i annet enn HL uten så fungerte alle knappene i alle spill som kan ha mus......

Selv ville jeg annbefalt MX500 siden jeg har god erfaring med den, har ikke opplevd mouse-lag eller no slikt.....

Lenke til kommentar

Jeg villle gått for Logitech MX500.

Det er hvertfall den med den nyeste teknologien, og den er meget behagelig i hånden (bare høyrehendt da!).

Har den ikke selv men har testet den hos en kompis.

Jeg har Logitech Mouseman Dual Optical som også fungerer godt og er svært behagelig, men den jeg mener jeg kunne gjøre raskere bevegelser med MX500.

MS Intellimouse 3.0 har jeg bare testet litt, og den er også rask og slikt men jeg personlig liker formen på Logitech sine bedre :)

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg en Logitech Dual optical, etter at jeg var svært misfornøyd med en trådløs micrsoft mus. :x

Jeg har ikke hatt problemer med denne musen og jeg anbefaler den på det meste siden den har to lasere ikke bare en.

Kjøp denne og jeg er ganske sikker på at du kommer til å bli fornøyd!! :D

Lenke til kommentar

Jeg har Logitech dual optical og er utrolig fornøyd med den musen. MX300/500 og MS v3.0 har jeg ikke prøvd noe serlig men de har fått meget bra kritikk. Magne Quake3 spillere og trick jumpere bruker Ms v3.0 og den har fått meget god omtale den også. Så når det kommer til hvilken mus som er best, så tror jeg de ligger noenlunde på samme fronten når det gjelder teknologi. Det som skiller alle disse musene er passform etc. Velg den musen du har mest lyst på, test litt i butikken hvilken som ligger best i din hånd. Tror ikke det ene valget er så mye bedre fremfor det andre.

En ting til.. Kjøp ei god musmatte, personlig anbefaler jeg fUnc1030 :)

Lenke til kommentar

Ja, må slenge med med MS tilhengerne her. Selv har jeg Logitech sett (tastatur og optisk mus) til den stasjonære og MS til den bærbare. Det er ingen tvil om hvilken mus som har best passform, mest presis etc. Det blir sef en individuell vurdering, men jeg synes også at MS sine mus er bedre utført kvalitetsmessig enn Logitech sine, spes knapper og scrollehjul. På MS musa er scrollehjulet fast of fint, mens logitech sitt er litt løst for min smak, jeg har observert det samme på andre MS og Logitech mus jeg har prøvd i butikker, på skole etc.

Lenke til kommentar
Hei!

Da jeg kjøpte meg ny maskin i høst gikk jeg for et Keytronic tastatur. Saken er at jeg også valgte deres standard PS2 Keytronic mus i samme slengen. Åpenbart tenkte jeg meg ikke om. Keytronic lager kanskje verdens beste tastatur, ikke mus... Uansett, i det siste har den begynt å bli upresis - selv etter rensing. Jeg er en typisk gamer som er helt hekta på SOFII og spesielt Global Ops og trenger deretter en mus som vil gjøre jobben presist.  

Etter som jeg har kikket litt på Logitec's og Microsoft's utvalg ser jeg tre gaming muspads som mest sannsynlig skal være top-shelf;

Logitec MouseMan Dual Optics

Logitec MX500 Optical

Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0 Optical

Hvilken anbefales?

Heisann, dete er utenfor ditt spørsmål, men jeg lurer på hva du heter i Global ops? Da dette spillet ikke har så stort community så hadde det vært gøy å vite :) Jeg forøvrig heter [mini]Richard.

Lenke til kommentar
Ja, må slenge med med MS tilhengerne her. Selv har jeg Logitech sett (tastatur og optisk mus) til den stasjonære og MS til den bærbare. Det er ingen tvil om hvilken mus som har best passform, mest presis etc. Det blir sef en individuell vurdering, men jeg synes også at MS sine mus er bedre utført kvalitetsmessig enn Logitech sine, spes knapper og scrollehjul. På MS musa er scrollehjulet fast of fint, mens logitech sitt er litt løst for min smak, jeg har observert det samme på andre MS og Logitech mus jeg har prøvd i butikker, på skole etc.

Hmm.. Mine erfaringer er i allefall at Logitech sine mus holder høyere kvalitet på scroll'en. Men jeg sverger fortsatt til min MS Wireless Desktop Optical, men bruker min Wireless IntelliMouse Explorer.

Eneste er at trådløst egentlig er noe dritt.. Fungerer bra i det daglige, men på lan og når batteriene begynner å bli tomme.. :evil: Men det er vel kanskje min feil også siden jeg ikke har fått rotet meg til å kjøpe oppladbare og en lader.. :roll:

Lenke til kommentar
Eneste er at trådløst egentlig er noe dritt.. Fungerer bra i det daglige, men på lan og når batteriene begynner å bli tomme..  :evil: Men det er vel kanskje min feil også siden jeg ikke har fått rotet meg til å kjøpe oppladbare og en lader..  :roll:

Det er akkurat derfor du skal bruke MX700! :D Beveger meg kanskje litt ut av diskusjonen her nå, men jeg vil påstå at MS ikke kommer i nærheten av Logitech når det gjelder design. Se bare på MX700.. en skjønnhet. Genial at det har kombinert sender/mottaker med lader!

Ok, sorry min lille detour.. carry on!

Lenke til kommentar

Hei folkens!

Kult at det ble så mange svar. Sitter her med min MS Expl. 3.0 og er storfornøyd, den er riktig presis yup!

Og. Ajohn, jeg kaller meg litt forskjellig egentllig. Du kan jo se etter disse to nick'ene;

Celsior

2nd Lieutenant Jacobsen

Og du da, er det "Ajohn" det går i?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...