Gå til innhold

Bildekritikk: Første forsøk på macrofotografering.

Anbefalte innlegg

Testet macrofotografering for første gang for litt siden. Hva kan gjøres bedre til neste gang jeg skal ta lignende bilder?

Kamera: Cannon Ixus 75

Justering av fargemetning og beskjæring i Photoshop.

post-49161-1184187577_thumb.jpg

Endret av fargoth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, så lenge rumpen er pen, så synes jeg at den er fin å se på. Det er jo ikke ekte makro, for å sitere de som driver med slikt, men smått er det åkke som. Fargene og teksturen i bildet er litt annerledes slik jeg normalt ser verden, og mønsteret i det småkrypet er fint. Utsnittet er faktisk også fint, godt innenfor rule of thirds. Litt utbrente partier kan ikke fotografen klandres for her, og de gjøre heller ikke så mye av seg. Hvis alle små rumper var like fine å se på som denne, så hadde jeg ikke klaget. Absolutt et greit forsøk på makro, vil jeg hevde. Nå kommer mine kommentarer på dette bildet til å bli sablet ned, fordi jeg har ikke mye peiling på makro, småkryp og slik.

En ting: 632kb. Iiiik. Det er unødvendig stort på et slik bilde. Du har lært deg å nedskallere, nå kan du lære deg å komprimere bildene dine også. 200kb bør holde til dette bildet.

Mvh Assman PMnormal :blush:

Lenke til kommentar

Jeg synes det var et flott bilde, spesielt komposisjonen var veldig vellykket. Teknisk var det ikke helt topp, jeg skulle gjerne sett en smule mer dybdeskarphet. Det er også en ørliten uskarphet i forgrunnen som plager meg litt. Mulig det er etterbehandling og komprimering som har noe av skylden for det. Fargene var også litt i overkant mettet. Men alt i alt, thumbs up fra meg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...