fargoth Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 (endret) Testet macrofotografering for første gang for litt siden. Hva kan gjøres bedre til neste gang jeg skal ta lignende bilder? Kamera: Cannon Ixus 75 Justering av fargemetning og beskjæring i Photoshop. Endret 11. juli 2007 av fargoth Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Dette var litt mislykket, ingen har vel interesse for å sjå rumpa til eit insekt? menmen, flott at du har lagt kameraet heilt ned til insektets nivå betre lykke neste gang Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Tja, så lenge rumpen er pen, så synes jeg at den er fin å se på. Det er jo ikke ekte makro, for å sitere de som driver med slikt, men smått er det åkke som. Fargene og teksturen i bildet er litt annerledes slik jeg normalt ser verden, og mønsteret i det småkrypet er fint. Utsnittet er faktisk også fint, godt innenfor rule of thirds. Litt utbrente partier kan ikke fotografen klandres for her, og de gjøre heller ikke så mye av seg. Hvis alle små rumper var like fine å se på som denne, så hadde jeg ikke klaget. Absolutt et greit forsøk på makro, vil jeg hevde. Nå kommer mine kommentarer på dette bildet til å bli sablet ned, fordi jeg har ikke mye peiling på makro, småkryp og slik. En ting: 632kb. Iiiik. Det er unødvendig stort på et slik bilde. Du har lært deg å nedskallere, nå kan du lære deg å komprimere bildene dine også. 200kb bør holde til dette bildet. Mvh Assman PMnormal Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Jeg synes det var et flott bilde, spesielt komposisjonen var veldig vellykket. Teknisk var det ikke helt topp, jeg skulle gjerne sett en smule mer dybdeskarphet. Det er også en ørliten uskarphet i forgrunnen som plager meg litt. Mulig det er etterbehandling og komprimering som har noe av skylden for det. Fargene var også litt i overkant mettet. Men alt i alt, thumbs up fra meg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå