perpyro Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 (endret) Det jeg har sagt er: prispåslag = ok, enormt prispåslag = mindre ok. Enkelt og greit. Når det er sagt, står vi farlig nær ved å diskutere noe helt annet enn hva som er utgangspunktet for tråden min, nå. Min påstand vil rett og slett være at enkelte elektrikere er i stand til å føre lavere priser, med tilsvarende fortjeneste. Det er da mitt ansvar som forbruker å finne den beste tilbyder, ut i fra mitt oppdrag, og gå for denne. Hensikten med tråden er i alle tilfeller å være et skrekkeksempel på naiv tjenestebestilling, så andre ikke havner i samme "fella". Her har du da selvsagt rett. Om andre kan gjøre jobben billigere og du kan leite de opp så får du et billigere annlegg. Gjør mange nok dette så vil prisene gå ned til en viss grad, er slik markedet fungerer. Ulempene med konkuranse er at kunden blir tilbudt aller enkleste og billigste løsningene. Privatkunder er nemlig ikke flinke til å spesifisere hva de ønsker eksakt og da er det "billigløsningene" som blir gitt pris på. Er bare og se seg rundt i nye leiligheter, er de aller enkleste løsningene som blir benyttet og vi havner lengere og lengere unna norsk standar (NS) hva elinstallasjoner anngår. Endret 15. juli 2007 av perpyro Lenke til kommentar
Shittu Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Det verste er at samme folkene som klager på elektriker-regingen, gjerne kjører rett til audi verkstedet etterpå og får byttet register-reimen for 15 000,- og synest det er OK, for fin bil må man jo ha. Betaler du elektriker for å gjøre noe for deg i hjemmet så får du igjen pengene når du selger, og du slipper å bli hentet ut ferdig stekt og død fra soverommet av brannmann Sam fordi du skulle spare kr 1000,- Får du fikset bilen så er det samme som at du har tørket deg i rævva med tusenlappene, du kan ivertfall bare drite i å få det igjen ved salg. Ved salg av bolig så skal det jo ligge ved dokumentasjon på utført elektrisk arbeid, dette vil jo bli en heftelse ved salg hvis det ikke finnes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå