Gå til innhold

Dell - bedriftsmodeller til privatkunder?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det ikke bare å laste ned denne funksjonaliteten i etterkant hvis man har Vista Business? Eller har M$ sikret seg mot dette? Synes det var en del fjas i Home Premium. Men, jeg skal ikke starte noen diskusjon rundt dette, først og fremst fordi dette ikke er tema, men også fordi jeg aldri kommer til å ha Vista installert på noen av mine maskiner overhodet.

Lenke til kommentar
Er det ikke bare å laste ned denne funksjonaliteten i etterkant hvis man har Vista Business? Eller har M$ sikret seg mot dette? Synes det var en del fjas i Home Premium. Men, jeg skal ikke starte noen diskusjon rundt dette, først og fremst fordi dette ikke er tema, men også fordi jeg aldri kommer til å ha Vista installert på noen av mine maskiner overhodet.

9062830[/snapback]

 

De har nokk sikret seg. Kan hende man kan få Media Center i Business mot en viss sum til gates. Microsoft skal tjene penger de og, så jeg regner med dette ikke får. Microsoft kan i stedet for å selge en Business utgave + media center, heller få solg en Business og en Home Premium.

Men jeg er ikke sikker, så her får noen andre svare mer konkret.

Lenke til kommentar

Skriver mitt innlegg i denne tråden også da denne er mer passende:

 

Hvis jeg bestiller denne(Vostro 1500):

 

Komponenter

 

PROSESSOR:

Intel® Core™ 2 Duo T7300-prosessor (2,0 GHz, 800 MHz, 4 MB L2-buffer)

 

OPERATIVSYSTEM:

Ekte Windows Vista™ Business - norsk

 

KUNDESTØTTETJENESTER:

Grunnleggende garanti - 1 års Business Hardware Support

 

LCD:

15.4" WXGA+ TFT skjerm (1440x900 oppløsning) med TrueLife™- widescreen

 

INTEGRERT WEBKAMERA:

Matt Jet Black med 2,0 megapikslers kamera

 

MINNE:

2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024]

 

HARDDISK:

160 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

 

GRAFIKKORT:

nVidia® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB DDR2 dedikert grafikkminne

 

OPTISK(E) STASJON(ER):

Fast, innebygd 8X DVD+/-RW-stasjon

 

PRIMÆRBATTERI:

6-cellers primært litiumionbatteri (56 W/t)

 

Tjenester og Programvare

 

DÆKNING AF HÆNDELIGE UHELD Ingen ulykkesforsikring redigere

 

SIKKERHETSPROGRAMVARE McAfee® Security Centre™ 8.0 - 36 måneders beskyttelse - norsk redigere

 

Tilbehør

BÆREVESKER Ingen bæreveske redigere

BLUETOOTH Dell 350 trådløs Bluetooth 2.0-modul (opptil 3Mbps) med Enhanced Data Rate, for Vista redigere

TRÅDLØS TILKOBLING Intel® Next-Gen Wireless N Mini-kort - Europa redigere

MICROSOFT-PROGRAMVARE Microsoft® Works 8.5 - norsk redigere

Også inkludert i ditt system

Gedis Bundle-referanse V1500 Gold N0715003

Bestillingsinformasjon Vostro Notebook Order - Norway

Futuristisk Information sku - Futuristic Order Flag sku Number

Leveringsdokumenter Norwegian Documentation with Eur Power Cord

Systemmedia Ressurs-cd - inneholder diagnostikk og drivere

Strømforsyning 90 W AC-adapter:

Modem 56.6k V.92-kompatibelt modem og adapter

Tastatur Innebygd tastatur - norsk (QWERTY)

Standard Garanti Grunnleggende garanti - 1 års Business Hardware Support

Dells Internett-bestilling Dells Internett-bestilling.

 

 

TOTALT: 8,510.00 kr

Inkl. miljøgebyr. Eks. mva og frakt

Med mva. blir dette 10637.50 kr.

Kan jeg ringe til Dell og bestille denne som privatperson til denne prisen da?

Lenke til kommentar
Fint, da prøver jeg nok det.

Tror dere jeg greier å prute ned prisen litt og, eller vil dere anbefale meg å ikke prøve?

9062985[/snapback]

 

Altså, hvis du prøver å prute vil de neppe sette prisen høyere for å si det sånn, eller bli sint. Prøv i vei du. :)

9063003[/snapback]

Ja, hehe, prøver nok.

Lenke til kommentar
Synes de Vostro modellene bare ser ut som svarte Inspiron pc`er jeg? Give or take. Ikke veldig mye penere i hvert fall. Har heller ikke funnet noen 3D visning av Vostro pc`ene.

9063138[/snapback]

 

Vel, prisen er jo ikke så langt i fra hverandre, og at Vostro er svart er vel hovedforskjellen og det folk legger mest merke til.

Kvaliteten på Vostroen er vel littegranne bedre, men ellers er de helt like.

Lenke til kommentar
Fikk til og med 100 kr i avslag på oppgraderingen  :p Det var alt hun kunne fire på, sa hun. Kostet ordinært 1100,- å oppgradere fra 160 GB med 5400 RPM til 160 GB med 7200 RPM, men jeg fikk det altså for 1000 kr.

9060688[/snapback]

No offence, men der kunne du definitivt spart mer ved å virke litt tvilende etc, faktisk koster det bare 1154,- for en 160 gb 7200 rpm disk hos shg. Dell er latterlige dyre på oppgraderinger, om du viser at du vet det på tlf så kan de ofte fire mye på prisen. Dårligste deal jeg noen sinne har fått pr tlf med dell er gratis bæreveske som de egentlig skulle ha ca 600,- for. Beste deal va godt over 1000,- på ei oppgradering.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Jeg la merke til at Dell har kommet med en ny serie av bærbare PC'er til små og mellomstore bedrifter, kalt Vostro. Disse ser mye bedre ut enn de vanlig Inspiron-modellene, og kommer (i motsetning til Inspiron 152X og 172X) med skjermkort utstyrt med GDDR3-minne.

 

Vostro 1700 frister meg mye mer enn Inspiron 1720, så jeg lurer på om man kan få Dell til å levere bedriftsmodeller til privatpersoner. Dell ser ut til å ha litt spesielle serviceavtaler for bedriftskunder, men jeg vet ikke om dette har noe å si.

 

Noen som har erfaringer? Jeg kunne ventet til i morgen og ringt Dell, men dere vet...  :innocent:

9054982[/snapback]

 

GDDR3-minne? Sikker? Det står at det er DDR2 på dell når du skal konfiguere..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...