Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skal ha pickup - noen tips?

Anbefalte innlegg

Har tenkt å handle meg en pickup og har sett litt rundt etter noe som passer. Noen som har konkrete erfaringer å komme med på forskjellige modeller?

Har selv plukket ut Chevrolet S10 med 4,3L vortec og 4x4. Har kjørt mye Blazer med samme motor og synes den er helt kurrant. Av alternativer har jeg Ford Ranger Splash med 3l V6 men de finnes ikke i extended cab og dermed kan det bli litt trangt kanskje.. Har også en veldig strøken Chevrolet Silverado av forrige modell (er vel 1998 mod) med 6,5 TD med bakseter montert på hånda, men den blir litt dyr igjen (150k). Noen som har erfaring med Ford Ranger forresten?

Det jeg er ute etter er en bil med forholdsvis kraftig motor, 4x4 selvfølgelig, helst extended cab eller dual cab og med en pris på helst ikke mer enn 100k. Bør heller ikke være alt for bensinsluk, dvs ikke noe særlig høyere enn hva jeg har på Jeep'en per i dag (rundt 1,8 på blanda kjøring).

Har ikke veldig sans for Toyota, Mazda osv..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter at jeg så Top Gear-episoden hvor de mishandlet en stakkars HiLux for å se hvor mye den tålte (lot den f.eks. stå under saltvann en hel natt, og den startet etterpå), ble jeg helt forelsket i den bilen. Anbefaler deg å gjøre det samme. :)

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Har tenkt å handle meg en pickup og har sett litt rundt etter noe som passer. Noen som har konkrete erfaringer å komme med på forskjellige modeller?

Har selv plukket ut Chevrolet S10 med 4,3L vortec og 4x4. Har kjørt mye Blazer med samme motor og synes den er helt kurrant. Av alternativer har jeg Ford Ranger Splash med 3l V6 men de finnes ikke i extended cab og dermed kan det bli litt trangt kanskje.. Har også en veldig strøken Chevrolet Silverado av forrige modell (er vel 1998 mod) med 6,5 TD med bakseter montert på hånda, men den blir litt dyr igjen (150k). Noen som har erfaring med Ford Ranger forresten?

Det jeg er ute etter er en bil med forholdsvis kraftig motor, 4x4 selvfølgelig, helst extended cab eller dual cab og med en pris på helst ikke mer enn 100k. Bør heller ikke være alt for bensinsluk, dvs ikke noe særlig høyere enn hva jeg har på Jeep'en per i dag (rundt 1,8 på blanda kjøring).

Har ikke veldig sans for Toyota, Mazda osv..

9054945[/snapback]

Ny ford Ranger er jo ganske bra...men ganske dyrt men derimot gammel ranger så vil jeg si at det er en mazda pickup med ford logo i grillen. Men noe kan vel vær ganske dyre i drift. :hmm:

Lenke til kommentar

Ny ford Ranger er jo ganske bra...men ganske dyrt men derimot gammel ranger så vil jeg si at det er en mazda pickup med ford logo i grillen. Men noe kan vel vær ganske dyre i drift. :hmm:

9055023[/snapback]

Ny Ranger er vel i samarbeid med Mazda mens gammel Ranger er vel basert på Ford Bronco?

Har sett litt på disse: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...7abcpxGhX246629 men er skeptisk på motoren.. 109 gamp og 266Nm høres ikke spennende ut.. Kan riktignok chippes til rundt 130 og 315Nm da (samme motor som i Mazda B2500).

Er vandt til 5,2 liters V8 på over 220 hk nå da men.. Dessuten skal det ikke være noen sportsbil, men min far har en 01 Chevy Silverado med 6,6 Duramax og over 500 dieselhester så det hadde jo vært kult med litt trøkk. :)

Lenke til kommentar
tenkt på dodge ram med cummins diesel eller ford f-serie med powerstroke diesel?

pris er eg litt usikker på, men du fårnok tidlegare modellar ned mot 100 000 iallefall. registrert som lastebil vel og merke.

9055385[/snapback]

Vil helst unngå biler som krever lett lastebil da fruen også må kjøre den innimellom - ellers hadde jeg nok gått for en F-serie eller Chevy Silverado.

Lenke til kommentar

46_1489032659.jpg

SRT-10 er vel de råeste man får i norge.

750hk osv

Husk : Alle lastebilregistrerte kjøretøy (M2, M3, N2) med bensinmotor registrert i Norge etter 01.01.2005 må montere fartssperre (90km/t) innen 01.01.2008

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...