Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Satte sammen ny PC, får meldingen "No video input"

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg nye pc-deler idag.

- e-GeForce 8800 GTS

- Intel Core 2 Duo Processor E6400

- MSI P965 Neo Mainboard

- Easy Con Series 430W Power Supply

- 2 x 512MB Twinmos DDR2 RAM

Satte den sammen, men når jeg slår den på står det på skjermen: "no video input"

Hva kan jeg ha koblet feil?

En annen ting: Det er bare en plass på hovedkortet til sånne lange flate ledninger, som jeg satte i harddiskene. Hvordan skal jeg da få koblet til CD-Rommene osv?

Værsåsnill å hjelp meg!! Det er så sykt frustrerende å bruke 7000 kroner på noe som ikke funker!

Endret av chase2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle strømkablene er tilkobla?; ATX (garantert), "P4" og skjermkort.

Siden det er et MSI hovedkort, har du fått med D-LED - plate til og sette bak med 4 dioder og et par USB kontakter - de eg husker.

Hvis du har kikk i manualen og se på diodene, de er rød ved feil og grønne ved OK, "mønsteret" av røde og grønne forteller hva som er feil (kanskje).

"Svei" et PCI ekspress skjermkort for over 2 år siden på et MSI Diamond hovedkort, D-LED fortalte at det var floppycontroller som hadde feil :hmm:

Etter at eg fant et PCI skjermkort og monterte på hovedkortet, samtidig som "Ekpresskortet" blei demontert fikk eg min nye PC til og meldinga om floppycontroller forsvant :D

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
Kjøpte meg nye pc-deler idag.

- e-GeForce 8800 GTS

- Intel Core 2 Duo Processor E6400

- MSI P965 Neo Mainboard

- Easy Con Series 430W Power Supply

- 2 x 512MB Twinmos DDR2 RAM

Satte den sammen, men når jeg slår den på står det på skjermen: "no video input"

Hva kan jeg ha koblet feil?

En annen ting: Det er bare en plass på hovedkortet til sånne lange flate ledninger, som jeg satte i harddiskene. Hvordan skal jeg da få koblet til CD-Rommene osv?

Værsåsnill å hjelp meg!! Det er så sykt frustrerende å bruke 7000 kroner på noe som ikke funker!

9054909[/snapback]

Så vidt jeg kan se så har HK 1 IDE og 5 S-ATA tilkoblinger. Den ene IDE tilkoblingen har kanskje en kontroller som støtter bruk av 1 HDD og en DVD spiller. Av bilde av ledningen som følger med, så ser det ut som det er en ledning med to kontakter. Men alt dette skal stå i manualen.

http://global.msi.com.tw/index.php?func=pr...o=1&cat2_no=170

Det "no video input" problemet ditt høres ut som en kabel/tilkoblings feil. Som andre har sagt før meg, sjekk kabler etc!

Endret av ronron25
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...