V-by Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Når morrmi var yngre, og gikk på skolen. Så ble hun "tvingt" til å slrive med andre hånden. Hun er skeivhendt. Og like god til å bruke venstre og høyre handa. Så det er nok bare å øve Lenke til kommentar
Beethoven Skrevet 14. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2007 Da skal jeg se om jeg for det til. Til skoleåret skal jeg KUN skrive med venstre. Vet ikke om jeg orker å bytte på tastaturet å musa... men skrivinga skal gjennomføres! Takk for masse svar! Lenke til kommentar
toth Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Se Ronnie O'Sullivan spille snooker, så ser du at man kan være enormt kapabel med begge hender. O'Sullivan is right-handed, but can play to a high standard with his left hand. When he first displayed this ability in the 1996 World Championship against Alain Robidoux, the Canadian accused him of disrespect. O'Sullivan responded that he played better with his left hand than Robidoux could with his right.[3] O'Sullivan was summoned to a disciplinary hearing in response to Robidoux's formal complaint, where he had to prove that he could play to a high level with his left hand. He played three frames of snooker against former world championship runner-up Rex Williams, winning all three. http://en.wikipedia.org/wiki/Ronnie_O'...an#Early_career Respect, Ronnie! Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 (endret) Står som vanlig en haug om det på Wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/Handedness Endret 20. juli 2007 av Naranek Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Skifter hele tiden mellom høyre og venstrehånd med musa, og synes ikke det er nevneverdig vanskeligere å bruke venstra. Det er jo ikke særlig detaljerte bevegelser man gjør med en mus Har et rundbord på venstre side og pc bordet på høyre. Se illustrasjon: Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Tja. Personlig er jeg høyrehendt, men vil påstå at jeg har "over gjennomsnittet" kontroll med den venstre - det er en del ting jeg gjør "feil" i forhold til at jeg egentlig er høyrehendt (bytter kniv og gaffel fram og tilbake ettersom det passer meg/maten, hovedsaklig). Tror det skyldes mange år med pianospilling Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Akkurat det med kniv/gaffel tror jeg er en kunstig høflighetsgreie noen har funnet på en eller annen gang. Det er som kjent viktig at alle gjør alt på samme måte... Lenke til kommentar
000111222 Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) Er høgrehendt, brukar venstre auge til å sjå gjennom hol med, og venstre fot til å satse med... Edit: Bruker høgre fot til å sparke ball med. Endret 23. juli 2007 av MK_Blackbird Lenke til kommentar
genstian Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Kort sakt: Ja. Kjenner en person som kan skrive og alt det der, med begge hendene. Han kan også spille fotball med begge føttene like fint. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Leste for noen år siden en artikkel i Illustrert Vitenskap (jada, jeg vet vi skal ta det med en klype salt), og der var det noen som mente at venstrehendte ofte var resultatet av noe de kalte kryptotvillinger eller hva det nå kalles. Altså at det egentlig skulle vært tvillinger, men at den ene ikke utviklet seg videre. Jeg er selv venstrehendt, men har egentlig liten eller ingen tro på denne teorien, siden det ikke er slik at tvillinger deles fifty-fifty mellom høyre og venstredeling (både eneggede og toeggede) . Beklager den dårlige setningen, men jeg håper dere forstår det. Selv er jeg tilnærmet like god med begge hendene, og jeg postet egentlig denne "teorien" kun i tilfelle det var noen som ville høre om den. Lenke til kommentar
skraml Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 En venstrehendt kompis av meg og broren brukte samme PC en periode. Broren var så lat at han ikke gadd å flytte musa over tastaturet når han skulle bruke PCen. I dag kan han bruke begge hendene like bra til dette. Spiller til og med fps-spill med venstra nå Lenke til kommentar
Sempercogitare Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 En kar i klassen min tryna på sykkel i 7. klasse, nå kan han bruke både høyre og venstre arm om hver andre, dette er dog ike en måte og anbefale for og oppnå ønsket resultat 9056261[/snapback] tror ikke det var på grunn av at han tryna på sykkel han er like god til å gjøre ting på venstrehånden som på høyrehånden :!: Lenke til kommentar
multisync Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Tenk så kult det hadde vært å vært like god som Leonardo da Vinci da! Skrive med en hånd, og tegne med den andre samtidig Lenke til kommentar
Herr_Klovn Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Har ikke lest hele tråden, men i første og andre klasse skrev jeg med høyre hånd (ja, jeg skrev faktisk før jeg begynte på skolen ). Så kuttet jeg av tuppen på høyre pekefinger. Trenger ikke å gå nermere inn på hvordan det skjedde, men saken er: Jeg måtte gå med en tykk bandasje ganske lenge og da begynte jeg å skrive med venstre. Når jeg fikk av bandasjen skrev jeg like godt med begge hender og byttet faktisk hånd mens jeg skrev. Jeg fikk beskjed av læreren min at jeg måtte velge en hånd. Veit ikke hvordan jeg valgte det, men det ble hvertfall venstre og siden har jeg brukt nesten bare den. Kroppen er tilpasningsdyktige dere! Lenke til kommentar
toth Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Jeg er venstrehendt, men har ikke sjans til å bruke musa med venstre. Den har alltid vært i høyre. Samme med kniven, selv om det er den man beveger, og gaffelen stort sett holdes stille i venstre. Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Jeg er venstrehendt når jeg spiser med kniv og gaffel, men ikke ellers, samme greia hos fatteren. Er dette med å være venstrehendt arvelig? Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 (endret) Til det med å bruke musa med venstre hånd: Hvorfor? Jeg er venstrehendt, og jeg bruker bare høyre hånda, synes det er vanskeligere å bruke venstre. Endret 17. august 2007 av _Scotty_ Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Til det med å bruke musa med venstre hånd:Hvorfor? Jeg er venstrehendt, og jeg bruker bare høyre hånda, synes det er vanskeligere å bruke venstre. 9301596[/snapback] Fordi man da kan veksle mellom hendene. Jeg er venstrehendt og brukte egentlig musen med venstre hånd. Dermed har jeg full kontroll med venstre hånd. Men så har jeg også merket at det er like lett å styre med høyre hånd. Så jeg tenker aldri over hvilken hånd jeg bruker. Jeg kan finne på å bytte hånd etter at jeg har skrevet noe på tastaturet.Det gir valgfrihet. Mindre sjanse for å få belastningsskader hvis man hele tiden veksler. Hvis du er venstrehendt og synes det er vanskelig å bruke venstrehånden, så synes jeg at du er rar. Venstrehendte har generelt sett bedre koordinasjon i venstrehånden. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 (endret) Hvis du er venstrehendt og synes det er vanskelig å bruke venstrehånden, så synes jeg at du er rar. Venstrehendte har generelt sett bedre koordinasjon i venstrehånden. 9301634[/snapback] Ikke vanskelig, men vanskeligere. Vanskeligere betyr ikke nødvendigvis at det er vanskelig. Spørs jo på utgangspunktet. Endret 17. august 2007 av _Scotty_ Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 (endret) "In the category of art, both Leonardo da Vinci and Michelangelo were left handed. In the category of music, Ludwig van Beethoven was left handed. In the field of science and invention, you find Benjamin Franklin, Isaac Newton, and Albert Einstein. In the field of motion pictures, Charlie Chaplin." 9058307[/snapback] Haha, skal nå mobbe alle mine høyrehendte kamerater med dette her . Endret 24. august 2007 av IQ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå