lb9td Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 (endret) Har en audi A6 med følgende problem: - ved start så blinker instrumentbelysningen. Dette gir seg etter ca. 1-2 minutter. Slik har det vært i minst 1 år. Først trodde jeg det var kontaktfeil i det elektriske anlegget, men i det siste har jeg fått andre symptomer: - spenningen på batteriet (i instrumentpanelet) varierer - nærlyset blinker i takt med sp.fallet (dvs blir sakte svakere og så sterkere) - spenningen varierer slik også når jeg slår av vifter, lys, radio etc. - batteriet er fra 2000, dvs 7,5 år minst. For 1 mnd siden så fikk jeg en kveld ikke start på bilen før etter 15 min. Etter den gangen går det greit. Holder starteren på å ta kvelden? Hvor sitter denne og er den lett å skifte? Og batteriet bør vel også byttes snart. Men skyldes problemen batteri eller starter? Dette er en Audi A6 2000 modell, 1.8T Endret 11. juli 2007 av lb9td Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Har heller tro på a du bør få sjekket ladingen din. Vibrerende lys er ett tegn på at spenningsregulator er dårlig. Var det lite strøm som gjorde at du ikke fikk start? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Alt sier at spenningen på annlegget varierer slik måleren viser. Jeg vil også tro at det er noe galt med laderen. Enten selve generatoren eller regulatoren. Det kan f.eks være at børstene på generatoren er dårlige, eller at det er noe galt med regulatormodulen. Tviler på at det er batteriet, da det ikke vil skape synlig varierende spenning om det er dårlig. Det kan være at laderen slår inn og ut hele tiden, og dermed mister batteriet til tider spenning. Det kan også være dårlige kontakter. Sjekk evt. med et digitalt multimeter rett på batteriet dersom problemet er synlig på tomgang. Lenke til kommentar
lb9td Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 hvor sitter dynamo og regulator på en A6 200 modell 1.8T ??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå