Gå til innhold

Dine beste bilder: Konstruksjoner/bygninger


Anbefalte innlegg

Jeg har alltid likt bilder av enorme bygninger og andre konstruksjoner. Post dine!

 

Starter selv med disse:

 

MGM Grand, Las Vegas, USA.

 

MGM_Grand_v2_by_SebR.jpg

 

Canon 20D

Sigma 10-20mm

F/5.6 | 1/20 s | ISO 800

 

 

Hotel Peninsula, Bangkok, Thailand

 

625280887_e7679d92e7.jpg

 

Canon 20D

Canon 17-85mm

F4.5 | 1/8000 s | ISO 100

 

 

The Golden Gate, San Francisco, USA

 

779104548_5813195cf8.jpg

 

Canon 20D

Sigma 10-20mm

F13 | 1/250 s | ISO 100

Endret av Seb.R
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Uttrykket "Hoppe etter Wirkola" slo meg nå:) Hvorfor så stor blender på det bildet i midten? Bare nysgjerrig - ser ingen tegn til uskarphet, men 1/8000 sek og f4.5 virker litt rart på et såmt bilde for en amatør som meg.

9054687[/snapback]

Det kan vel rett og slett forklares med at jeg ikke var så veldig kyndig med kameraet da. Jeg burde selvfølgelig hatt en lavere blender, men heldigvis slo det ikke så veldig negativt ut på dybdeskarpheten, da jeg står såpass langt unna motivet uansett. :thumbup:

Lenke til kommentar

Fint bilde PMnormal. Mange linjer og mye bevegelse. Fin solnedgang også. Kunne sikkert vært et godt turistbilde for Karmøy :)

 

Likte bildet ditt også Madusius. Rolige farger, veldig behagelig å se på. Kanskje litt for mørkt, i min mening. Fin og kreativ komposisjon. Er dette terminalen på Gardermoen?

Endret av Seb.R
Lenke til kommentar

Herlige bilder Seb. R. Virkelig nydelige. Det første var riktginok litt kjedelig, men selv S. F. Broen klarte du å framstille fint, det ble, utrolig nok, ikke en skuffelse, eller tam versjon av ellers meget velfotografert bilde :) PMnormal sitt var også bra, men jeg regner med at han kommer til å få faninnlegg nok.

Lenke til kommentar
Fint bilde PMnormal. Mange linjer og mye bevegelse. Fin solnedgang også. Kunne sikkert vært et godt turistbilde for Karmøy :)

 

Likte bildet ditt også Madusius. Rolige farger, veldig behagelig å se på. Kanskje litt for mørkt, i min mening. Fin og kreativ komposisjon. Er dette terminalen på Gardermoen?

9055428[/snapback]

 

er bilde av den gamle tromsøkino, nå tromsø bibliotek :)

Lenke til kommentar
Et lite bidrag herfra også

9055952[/snapback]

Personlig når jeg ser slike thumbnails gidder jeg ikke engang å trykke, fordi jeg vet hva som dukker opp: Ufokuserte, rotete og støyete bilder, men ikke denne gangen. Et veldig bra nattbilde av en kirke. Spesielt fjell-linjene øverst i bildet tok seg veldig bra ut :thumbup:

Endret av Seb.R
Lenke til kommentar
Personlig når jeg ser slike thumbnails gidder jeg ikke engang å trykke, fordi jeg vet hva som dukker opp: Ufokuserte, rotete og støyete bilder, men ikke denne gangen. Et veldig bra nattbilde av en kirke. Spesielt fjell-linjene øverst i bildet tok seg veldig bra ut  :thumbup:

9056547[/snapback]

 

Ja det var da gildt å høre :)

Lenke til kommentar
Et lite bidrag herfra også

9055952[/snapback]

Personlig når jeg ser slike thumbnails gidder jeg ikke engang å trykke, fordi jeg vet hva som dukker opp: Ufokuserte, rotete og støyete bilder, men ikke denne gangen. Et veldig bra nattbilde av en kirke. Spesielt fjell-linjene øverst i bildet tok seg veldig bra ut :thumbup:

9056547[/snapback]

Var det noen som ønsket seg et rotete, uskarpt nattbilde av en kirke her?

Slike bilder kan jo bli skikkelig kule. Her er mitt bidrag av typen uskarpt kirkebilde.

Se opp for zombier! Guttungen ba meg ikke henge det opp på veggen igjen da vi flyttet i vinter.

post-76334-1184194252_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Et lite bidrag herfra også

9055952[/snapback]

Personlig når jeg ser slike thumbnails gidder jeg ikke engang å trykke, fordi jeg vet hva som dukker opp: Ufokuserte, rotete og støyete bilder, men ikke denne gangen. Et veldig bra nattbilde av en kirke. Spesielt fjell-linjene øverst i bildet tok seg veldig bra ut :thumbup:

9056547[/snapback]

Var det noen som ønsket seg et rotete, uskarpt nattbilde av en kirke her?

Slike bilder kan jo bli skikkelig kule. Her er mitt bidrag av typen uskarpt kirkebilde.

Se opp for zombier! Guttungen ba meg ikke henge det opp på veggen igjen da vi flyttet i vinter.

9056640[/snapback]

 

Uhyggelig kult bilde!!

Lenke til kommentar

Bygninger ja:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

edit:

 

hmm burde kanskje skrive litt om bildene:

Nr1 er jo domkirken i Oslo

Nr2 er et offentlig toalett i Sofienbergparken, Oslo

Nr3 er ved Ringnesbyggene- Grünerløkka, Oslo

 

Fujichrome Velvia 50/100 og Kodachrome 100vs om jeg ikke tar feil.

Farvelabben og Red-lab står for den viktigste jobben.

Nikon F100 & F2AS, 20-35mm f2.8

Endret av Svein Gunnar Kjøde
Lenke til kommentar
Bygninger ja:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

edit:

 

hmm burde kanskje skrive litt om bildene:

Nr1 er jo domkirken i Oslo

Nr2 er et offentlig toalett i Sofienbergparken, Oslo

Nr3 er ved Ringnesbyggene- Grünerløkka, Oslo

 

Fujichrome Velvia 50/100 og Kodachrome 100vs om jeg ikke tar feil.

Farvelabben og Red-lab står for den viktigste jobben.

Nikon F100 & F2AS, 20-35mm f2.8

9058950[/snapback]

Nummer 3 falt veldig i smak hos meg. Fine former og linjer, mye bevegelse. Kreativ og uvanlig komposisjon og flotte farger. Veldig bra :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...