SebRamsland Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 (endret) Jeg har alltid likt bilder av enorme bygninger og andre konstruksjoner. Post dine! Starter selv med disse: MGM Grand, Las Vegas, USA. Canon 20D Sigma 10-20mm F/5.6 | 1/20 s | ISO 800 Hotel Peninsula, Bangkok, Thailand Canon 20D Canon 17-85mm F4.5 | 1/8000 s | ISO 100 The Golden Gate, San Francisco, USA Canon 20D Sigma 10-20mm F13 | 1/250 s | ISO 100 Endret 11. juli 2007 av Seb.R Lenke til kommentar
Dork1337 Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Uttrykket "Hoppe etter Wirkola" slo meg nå Hvorfor så stor blender på det bildet i midten? Bare nysgjerrig - ser ingen tegn til uskarphet, men 1/8000 sek og f4.5 virker litt rart på et såmt bilde for en amatør som meg. Lenke til kommentar
SebRamsland Skrevet 11. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2007 Uttrykket "Hoppe etter Wirkola" slo meg nå Hvorfor så stor blender på det bildet i midten? Bare nysgjerrig - ser ingen tegn til uskarphet, men 1/8000 sek og f4.5 virker litt rart på et såmt bilde for en amatør som meg. 9054687[/snapback] Det kan vel rett og slett forklares med at jeg ikke var så veldig kyndig med kameraet da. Jeg burde selvfølgelig hatt en lavere blender, men heldigvis slo det ikke så veldig negativt ut på dybdeskarpheten, da jeg står såpass langt unna motivet uansett. Lenke til kommentar
janterje Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Fine bilder! nå fikk jeg virkelig lyst på en vidvinkel alla sigma 10-20mm Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Tøffe arkitekturbilder. Her vil jeg også være med, men jeg har ikke så stort utvalg på disken nå, men et lite brobilde (som var et av mine første bilder i kritikken) burde jo passe her. Dette er Karmsund Bro, som sørger for fastlandsforbindelse for Karmøy. Lenke til kommentar
Eplekakespising Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 (endret) Digga det bildet der PMnormal! var ikke helt klisje liksom Har ikke så mye å slå i bordet med men kan jo legge ut dette: Endret 11. juli 2007 av Madusius Lenke til kommentar
SebRamsland Skrevet 11. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2007 (endret) Fint bilde PMnormal. Mange linjer og mye bevegelse. Fin solnedgang også. Kunne sikkert vært et godt turistbilde for Karmøy Likte bildet ditt også Madusius. Rolige farger, veldig behagelig å se på. Kanskje litt for mørkt, i min mening. Fin og kreativ komposisjon. Er dette terminalen på Gardermoen? Endret 11. juli 2007 av Seb.R Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Et lite bidrag herfra også Lenke til kommentar
Cookiebird Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Herlige bilder Seb. R. Virkelig nydelige. Det første var riktginok litt kjedelig, men selv S. F. Broen klarte du å framstille fint, det ble, utrolig nok, ikke en skuffelse, eller tam versjon av ellers meget velfotografert bilde PMnormal sitt var også bra, men jeg regner med at han kommer til å få faninnlegg nok. Lenke til kommentar
Eplekakespising Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Fint bilde PMnormal. Mange linjer og mye bevegelse. Fin solnedgang også. Kunne sikkert vært et godt turistbilde for Karmøy Likte bildet ditt også Madusius. Rolige farger, veldig behagelig å se på. Kanskje litt for mørkt, i min mening. Fin og kreativ komposisjon. Er dette terminalen på Gardermoen? 9055428[/snapback] er bilde av den gamle tromsøkino, nå tromsø bibliotek Lenke til kommentar
SebRamsland Skrevet 11. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2007 (endret) Et lite bidrag herfra også 9055952[/snapback] Personlig når jeg ser slike thumbnails gidder jeg ikke engang å trykke, fordi jeg vet hva som dukker opp: Ufokuserte, rotete og støyete bilder, men ikke denne gangen. Et veldig bra nattbilde av en kirke. Spesielt fjell-linjene øverst i bildet tok seg veldig bra ut Endret 11. juli 2007 av Seb.R Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Personlig når jeg ser slike thumbnails gidder jeg ikke engang å trykke, fordi jeg vet hva som dukker opp: Ufokuserte, rotete og støyete bilder, men ikke denne gangen. Et veldig bra nattbilde av en kirke. Spesielt fjell-linjene øverst i bildet tok seg veldig bra ut 9056547[/snapback] Ja det var da gildt å høre Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Et lite bidrag herfra også 9055952[/snapback] Personlig når jeg ser slike thumbnails gidder jeg ikke engang å trykke, fordi jeg vet hva som dukker opp: Ufokuserte, rotete og støyete bilder, men ikke denne gangen. Et veldig bra nattbilde av en kirke. Spesielt fjell-linjene øverst i bildet tok seg veldig bra ut 9056547[/snapback] Var det noen som ønsket seg et rotete, uskarpt nattbilde av en kirke her? Slike bilder kan jo bli skikkelig kule. Her er mitt bidrag av typen uskarpt kirkebilde. Se opp for zombier! Guttungen ba meg ikke henge det opp på veggen igjen da vi flyttet i vinter. Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Guttungen ba meg ikke henge det opp på veggen igjen da vi flyttet i vinter. 9056640[/snapback] forstålig. GRØSS! Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Jeg forstår minsten, PM. Dette kan skremme både liten og stor. Om de to figurene under vinduet hadde hatt litt mer 'hodeform', om du skjønner, hadde dette blitt enda mer creepy enn det allerede er. Kult med Det som kikkker på oss under treet. Lenke til kommentar
eb81 Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Et lite bidrag herfra også 9055952[/snapback] Personlig når jeg ser slike thumbnails gidder jeg ikke engang å trykke, fordi jeg vet hva som dukker opp: Ufokuserte, rotete og støyete bilder, men ikke denne gangen. Et veldig bra nattbilde av en kirke. Spesielt fjell-linjene øverst i bildet tok seg veldig bra ut 9056547[/snapback] Var det noen som ønsket seg et rotete, uskarpt nattbilde av en kirke her? Slike bilder kan jo bli skikkelig kule. Her er mitt bidrag av typen uskarpt kirkebilde. Se opp for zombier! Guttungen ba meg ikke henge det opp på veggen igjen da vi flyttet i vinter. 9056640[/snapback] Uhyggelig kult bilde!! Lenke til kommentar
silverhalide Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 (endret) Bygninger ja: edit: hmm burde kanskje skrive litt om bildene: Nr1 er jo domkirken i Oslo Nr2 er et offentlig toalett i Sofienbergparken, Oslo Nr3 er ved Ringnesbyggene- Grünerløkka, Oslo Fujichrome Velvia 50/100 og Kodachrome 100vs om jeg ikke tar feil. Farvelabben og Red-lab står for den viktigste jobben. Nikon F100 & F2AS, 20-35mm f2.8 Endret 12. juli 2007 av Svein Gunnar Kjøde Lenke til kommentar
maritimeD70 Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Hotell under oppførelse i Thaliand. Her er ferskt bidrag da fotoet faktisk er tatt i dag. Lenke til kommentar
19andr1 Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 PMnormal, hvordan har du fått til det bildet? Er det gjort på photoshop eller? Helt genialt! Lenke til kommentar
SebRamsland Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2007 Bygninger ja: edit: hmm burde kanskje skrive litt om bildene: Nr1 er jo domkirken i Oslo Nr2 er et offentlig toalett i Sofienbergparken, Oslo Nr3 er ved Ringnesbyggene- Grünerløkka, Oslo Fujichrome Velvia 50/100 og Kodachrome 100vs om jeg ikke tar feil. Farvelabben og Red-lab står for den viktigste jobben. Nikon F100 & F2AS, 20-35mm f2.8 9058950[/snapback] Nummer 3 falt veldig i smak hos meg. Fine former og linjer, mye bevegelse. Kreativ og uvanlig komposisjon og flotte farger. Veldig bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå