Gå til innhold

ABIT IP35-E Ingen ting reagerer, usb eller skjerm.

hiper

Anbefalte innlegg

Hei har fått tilsendt et nytt hk av komplett nå fordi gamle var deffekt, skal nå skrive en liten historie her.

Det begynnte med at jeg fikk veldig lyst på core2duo cpu og til den trengte jeg selvfølgelig et hovedkort, jeg gikk til innkjøp av et Asus P5B-VM de fungerte fint, men restarta seg ofte i spill osv, så skulle jeg feilsøke det litt, tok av lydkortet og prøvde da fikk jeg plutselig ikke bilde på skjermen mere. Samme hva jeg gjorde reagerte ingenting som var tilkobla hovedkortet, Det var dødt i mine øyne. Så jeg sendte det inn til komplett, de kjørte nøye tester og fant ingen feil?? :ohmy:

Da jeg fikk det hk tilbake satte jeg sammen alt og starta opp, hadde bilde på skjermen i ca 10 sekunder så måtte jeg restarte fordi jeg ikke hadde tilkobla tastatur osv, når jeg da starta opp igjen fikk jeg ikke bilde på skjermen, og ingen ting som var tilkoblet reagerte heller`? :no:

Da var jeg såpass forbannet at jeg ikke giddet og sende det inn til komplett for at de skulle feilsøke og finne "ingen feil" så jeg bestilte dette ABIT kortet som var på tilbud og greier, ikke dårlig tenkte jeg :)

Så komm dagen jeg fikk det i posten, henta det og begynnte og sette sammen igjen utstyret, ja samme som før bilde i 10 sec så forsvant det, men litt forsjellig fra sist denne gangen komm jeg inn i windows som lå på disken som var tilkoblet, som forøvrig er en samsung sata2 disk, men plutselig fikk jeg blå skjerm og dataen restarta. Ikke rart tenkte jeg den har jo helt feile drivere innstalert, så jeg satte i windows cd i cd rommen og starta opp maskina, da var det faen meg ikke bilde mere?? :no:

Nå var jeg såpass forbannet at jeg hadde lyst til og hive hele ræklet på sjøen, men lot være sendte heller inn hovedkort, cpu, ram, skjermkort til komplett og skrev en forklaring og reparer!

Fikk feildmeldinger på e-post hovedkortet var dødt og skjermkortet var også dødt, ok jeg fikk jo det på garanti hos komplett så det var ikke så farlig, men hvorfor var skjermkortet dødt? det fungerte jo fint i serveren min før jeg sendte det i posten. Ok jeg får jo nytt uansett.

Fikk nytt utstyr i posten idag der var det et helt nytt hovedkort, rammen min som var testa ok, cpu som også var testa ok og et nytt skjermkort. Jeg monterte alt, starta opp. NEI det var ingen ting som reagerte, så jeg starta på nytt der plutselig var det bilde på skjermen, yess tenker jeg dette funker, men til min store forskrekkelse så hadde jeg glemt og kobla i ps2 tastatur, bare usb og det lyste ikke og funka heller ikke`? Jaja, satte i tastatur og restarta ikke faen om jeg fikk bilde igjen? :ph34r:

Så nå sitter jeg her da og skjønner ikke hva som er feil, meste er testa og eller nytt så kan umulig være defekt men hvorfor får ikke bilde? hvorfor reagerer ingen ting?

OBS: finner du noen skrive feil så kan du beholde dem selv, er litt småforbanna på meg selv og komplett nå :mad:

TAkker for alle svar! :)

Edit: en ting til: Den kontakten som gir strøm til cpuen er 8 pins jeg bruker bare 4 pins der, men det skal da holde i og med at det står i instrutions boka at det går og bruke 4 pins. :)

Endret av hiper
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter ca 30 restarter så har jeg klarte og fått bilde på skjermen, tastauret lyser også, men det går ikke og trykke på noe? Det reagerer rett og slett ikke når jeg trykker f.eks del for og komme i bios? Dette trenger jeg svar på nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...