Gå til innhold

Geforce 8800GTS eller 2900XT?

Anbefalte innlegg

jeg skal kjøpe meg ny data i morra, og jeg lurer fælt på om jeg burde ta HD 2900XT (det er den som jeg føler mest for) men også 8800GTS er veldig god, men ikke overalt men det er 2900XT så jeg blir forferdelig usikker. :(

kunne noen hjelpe meg med og dokumentere hva som er best? :cry:

jeg trodde HD 2900XT var bra, men det er kun nice på noen steder så detter den ned på testene igjen så ligger GTS langt over o.s.v, så jeg aner ikke hva jeg skal ta.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Info om 2900HD kortet:

Radeon HD 2900 is Not HD

Description

After facing delays and weak performance (relatively), AMD's Radeon HD 2900 might be facing its greatest threat: a scandal and a lawsuit.

Several Hardware reviewers has discovered that the HD 2900 lacks the much touted UVD hardware video processing engine which is responsible for decoding HD Video.

Despite its lack of UVD, AMD advertises that Radeon HD 2900 XT features AVIVO which AMD's official site describes:

ATI Avivo HD technology is designed for high-end, high definition video playback in home theater systems. Free your CPU to power other applications with new UVD (Unified Video Decoder) hardware processing of HD video formats.

UVD is a dedicated video decode processing unit on ATI Radeon HD 2000 series graphics processors that offloads both CPU and GPU rendering pipelines. UVD technology reduces power use, decreases system noise and increases notebook battery life during HD video playback.

Contacting AMD, they confirmed that UVD is available only in the 65nm HD 2600 and HD 2400 series. AMD pointed out that the official Radeon 2900 family introduction pdf mentions"ATI Avivo HD is a technology platform that includes a broad set of capabilities offered by certain ATI Radeon HD 2000 GPUs. Not all products have all features and full enablement of some ATI AvivoHD capabilities may require complementary products", but failed to explain why they never contacted trade publications to correct the misconception.

When trying to play an HD Video on a Core 2 Extreme X6800 and a Radeon HD 2900 XT, CPU utilization was around 50%, but AMD claims that full HD acceleration is present on the R600 ASIC, and it will eventually be enabled via driver updates.

Litt info, kanskje du ombestemmer deg

Endret av _tHokA_
Lenke til kommentar

av de 5 øverste trådene handler 2 om AKKURAT dette. Skjønner ikke poenget med å lage en til.. De 2 trådene inneholder masse informasjon, og du kommer nok desverre ikke til å få¨noe nytt i denne tråden. no offence

Lenke til kommentar

kanskje fordi jeg mener alvor og du får rapport og hele pakka mens noen andre sikkert bare trenger ett svar for fisfinaktigheten sin så de vet hva de kan velge når tiden er inne.

jeg mener derimot alvor og jeg skal kjøpe ett av disse korta så da må jeg nesten få masse innlegg om positiv kritikk på begge kortene! :)

Lenke til kommentar

Pliz, jeg har nettop svart på mye av det du har spurt om/sagt i en annen tråd, men jeg kan nå nevne her noe jeg ikke har sagt i den andre tråden.

Det er at Ati kortet bråker mye mer enn 8800gts kortene. Har selv hørt på 8800gts kortene og de er svært behagelig, selv under spill.

Har dog ikke hørt selv på ati kortene, men har lest 2 forskjellige tester bare idag som sier at under spill så går viften på 5000rpm, og bråker ganske mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...