Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny Bil. Sett på Audi A4 Avant og WV Passat stasjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg lette også etter brukbare stasjonsvogner for en 150-180 tusen.... I går kjøpte jeg helt ny Opel Astra :)

9057687[/snapback]

Liker dessverre ikke utseende på Astran. Og som andre nevner så man opp i pris for å få en brukbar motor?

Lenke til kommentar
Jeg lette også etter brukbare stasjonsvogner for en 150-180 tusen.... I går kjøpte jeg helt ny Opel Astra :)

9057687[/snapback]

Liker dessverre ikke utseende på Astran. Og som andre nevner så man opp i pris for å få en brukbar motor?

9059802[/snapback]

Jeg syns bilen er flott av utseende....Stor motor? Skal verken slepe campingvogn eller drive med forbikjøringer.....En toppfart på 172 holder lenge for meg med 1.3 cdti diesel utgaven.... Er en familiefar m/2 barn....

Lenke til kommentar
Den jeg linka til i et tidligere innlegg har elektronisk klimaanlegg der du kan stille inn den temperaturen du skulle ønske. Har dette i min bil også. Er ikke sikker på om det er standard.

9062975[/snapback]

Det er nok standard.

Er sikkert sånn at du kan ha forskjellig på hver side i bilen også.

Lenke til kommentar
Har du et bilde av bilen og hvor mye måtte du ut med?

Noen som vet om det er air condition i en audi a4 avant 1.9tdi 2002 modell?

9062737[/snapback]

Måtte ut med 252400,- og Dette inkluderte masse utstyr... bl. a. piggdekke pakke til 11990,-

Regnet ut "ordinær" prisen til over 280tusen....... Så jeg føler jeg har gjort et godt kjøp. Forhandlet på epost mellom flere forhandlere.... Dessuten så har de startet med 2008 produksjonen...

Edit: Bilen er Opel Astra Stasjonvogn 1.3 CDTI...

Edit: Bilen finner du på http://www.opel.no

Endret av huldal
Lenke til kommentar
Ja, så elektronisk klimaanlegg betyr at den har air condition. For jeg så på denne, og den hadde ikke air condition:

http://www.bilexperten.no/includes/_detalj...lgte.php?id=141

9064219[/snapback]

Klima kontra Air Cond er at Kilma kan stilles inn på en ønsket grad feks 20 grader så holder den automatisk dette i bilen din, Aircond må du blande lufta/temp selv etter ønske så Klima er et mer lukseriøst Air cond anlegg kan man vel trygd si.

Lenke til kommentar
Ja, så elektronisk klimaanlegg betyr at den har air condition. For jeg så på denne, og den hadde ikke air condition:

http://www.bilexperten.no/includes/_detalj...lgte.php?id=141

9064219[/snapback]

Etter hva jeg kan se så har denne også elektronisk klimaanlegg. Den har jo display der du stiller grader på begge sider akkurat som min har hvertfall. Det eneste forskjellen jeg ser er at denne ikke har varme i setene.

Og ja elektronisk klimaanlegg er det samme som aircondition, bare med mulighet for å stille akkurat den temp du vil ha.

Endret av underground
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Det er feil å skille mellom A/C og klimaanlegg, det er styringen som gir funksjonaliteten i anlegget. I hovedsak er det 3 typer styring av Airconditioning:

Manuell: Knapp for på/av, du styrer alt selv

Automatisk: Du velger temp (1 eller flere), anlegget fikser alt selv

Halvautomatisk: Du velger temp, men styrer luftstrøm og ofte vifte selv.

Eksempel: Opel tilbyr alle disse i f.x. Astra. For VW Touran, f.x., er halvautomatisk standard, da du velger temp med kontrollrattet, og velger om du vil slå på A/C-kompressoren for kjøling/tørking av luften.

Lenke til kommentar
Det er feil å skille mellom A/C og klimaanlegg, det er styringen som gir funksjonaliteten i anlegget. I hovedsak er det 3 typer styring av Airconditioning:

Manuell: Knapp for på/av, du styrer alt selv

Automatisk: Du velger temp (1 eller flere), anlegget fikser alt selv

Halvautomatisk: Du velger temp, men styrer luftstrøm og ofte vifte selv.

Eksempel: Opel tilbyr alle disse i f.x. Astra. For VW Touran, f.x., er halvautomatisk standard, da du velger temp med kontrollrattet, og velger om du vil slå på A/C-kompressoren for kjøling/tørking av luften.

9065324[/snapback]

For en som ikke vet forskjell på AC og Klima så vil nok denne forklaringen bare virke enda mer forvirrende...

Aut og halvaut går i grunn ut på det samme da man kan styre både lufstrøm og vifte på begge to samt grader.

Grei forklaring = AC er manuel aircond man styrer selv /Klima er automatisk men kan også styres manuelt hvis man ønsker dette.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Liten kommentar til halvaut: På enkelte (Opel f.x.) er styringen av viften også automatisk ved halvauotmatisk. Den kan selvsagt overstyres manuelt ved behov. På andre med "halvaut" er dette manuelt.

Lenke til kommentar

Skal antaglivis av sted å se på en Audi A4 Avant 1.9tdi i morgen, er det noe jeg spesiellt bør se etter? Jeg har veldig lite peil. på bil og har ikke mulighet til å ha med meg noen bilkyndige heller. Er det noe som heter tilstandsrapport, kan man forlange noe sånt? Har også hørt om IF bruktbilforsikring, kan det være noe lurt. Tar gjerne imot tips fra dere som har litt erfaring med dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Kjøp ikke bil uten å enten ha god peiling selv, ha med deg en som har, eller ta en test hos NAF, KNA eller kanskje på et merkeverksted.

Lenke til kommentar

Ok, da kan jeg jo foreslå det for selgeren. Skal også se på en bil hos en som driver et firma med import biler, tror det bare er et enkeltmannsforetak. Noe å tenke på da? Har man noe mer garanti når man kjøper av et firma?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Du må skille mellom garanti og reklamasjonsrett. Så lenge det er forbrukerkjøp (at du som privatperson kjøper bilen av et firma, enten enkeltmannsforetak eller annet), har du 5 års reklamasjonsrett på det som er ment å vare i mer enn 2 år. På en bil vil det si det meste, bortsett fra slitedeler. Dersom du kjøper en bruktbil av et firma som senere går konkurs, har du nok problemer med å få rettet feil på reklamasjonsretten. På en ny bil vil importøren dekke reklamasjoner på reklamasjonsretten (gjennom et annet verksted), men dette vil ikke gjelde biler som er bruktimportert. Her vi kun nybilgaranti gjelde. Garanti på bruktbil (som ikke har fabrikkgaranti) vil i mange tilfeller være en forhandlingssak. Mange tilbyr deg en 50/50 garanti, der de dekker halvparten av feil som oppstår i 3 eller kanskje 6 måneder. Det samme vil gjelde her: Du kan ikke regne med å få noe på garantien dersom firmaet går konkurs. Dersom prisen hos en slik forhandler er tilstrekkelig mye lavere enn hos en "seriøs" forhandler, slik at du har midler til å dekke ev. uforutsette kostnader, kan det være et alternativ. Men: Dersom du ikke har særlig peiling, eller ønsker å skaffe det dette, vil du nok gjøre det beste kjøpet i en vanlig bilbutikk (hvor du kan regne med (håpe??) å få god hjelp til utbedring på garanti/reklamasjonsrett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...