Gå til innhold

Pyramide Kabinett

Anbefalte innlegg

en kamerat og jeg lurer på om vi skal gugge et kabinett som er pyramide formet, det geniale men en slik design er jo at all den varme lufta samles på et punkt på toppen og deretter blir sugd ut av ei vifte! noen som har tenkt på det samme? noen tips eller råd? forresten ossen legger jeg ut bilde?

:-?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
en kamerat og jeg lurer på om vi skal gugge et kabinett som er pyramide formet, det geniale men en slik design er jo at all den varme lufta samles på et punkt på toppen og deretter blir sugd ut av ei vifte! noen som har tenkt på det samme? noen tips eller råd?  forresten ossen legger jeg ut bilde?

:-?

Gå på "hjelp" til venstre, der ser du hvordan du legger ut bilder.

Lenke til kommentar

Nå må jeg si at tanken er bra og for all del tror jeg det funker, men jeg tror også at en terning formet kabinett ville vært bedre siden da kan du ha flere vifter til å ta ut den varme lufte. Akkurat nå driver jeg med noe slik selv og har planer om å lage en senere i aluminium, men foreløbig er den i tre.

mai de forse bi wit ju :o :o

Lenke til kommentar
Nå må jeg si at tanken er bra og for all del tror jeg det funker, men jeg tror også at en terning formet kabinett ville vært bedre siden da kan du ha flere vifter til å ta ut den varme lufte. Akkurat nå driver jeg med noe slik selv og har planer om å lage en senere i aluminium, men foreløbig er den i tre.

mai de forse bi wit ju

man kan jo sette mange vifter i bunnen da

Lenke til kommentar

mai de forse bi wit ju

nå hva skal man da egentlig med en drøss med vifter i bunnen? varm luft har det med å stige =) dessuten vil det være ganske ineffektivt med bunnvifter pga luftmangel,med mindre du setter det på ett par 20 cm føtter

Lenke til kommentar

Et annet problem med pyramide er at hk plassen antageligvis blir i bunnen og så blir komponentene over og jeg tør ikke å tenke på et slik design siden det er en fare for at kompnentene kunne falle ned. :o I mitt design er hovedkortet halvt opp på kuben og komponentene under det er vifter under til å døtte luft inn på hd og cdrom for siden å stige og bli suggd ut over hk. smart ikke sant? 8) :wink:

Lenke til kommentar

mai de forse bi wit ju

nå hva skal man da egentlig med en drøss med vifter i bunnen? varm luft har det med å stige =) dessuten vil det være ganske ineffektivt med bunnvifter pga luftmangel,med mindre du setter det på ett par 20 cm føtter

20cm? Lol, tror nok 5 er nok.

Lenke til kommentar

mai de forse bi wit ju

20cm? Lol, tror nok 5 er nok.

mindre en det og tror jeg.

fikk lyst til å lage en aliminum pyramide jeg, bare for moro skyld.

datid: ikke lag toppen flat det blir ikke no kult. lag heller masse huller eller.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...