meitemark Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Heisann Jeg har en maskin her med ganske pussige temperaturer på cpu. Det er en P4 E631 775 på et Abit AW8D hovedkort. Romtemperatur er på ca 25C, hardisktemp på 35C mens cputemp er på mellom 5 og 18C. Hvor er det egentlig temperatursensoren ligger i dette her? Maskinen virker helt fint ellers. Kjøleren er ikke orginal, men jeg finner det rart at den sklle kunne klarer å dytte ned temp til 20 grader UNDER romtemperatur. Jeg klarer heller ikke å lese av temperatur feks med Everest på cpu, kun fra harddisk. Cpu får jeg bare avlesninger fra bios og uGuru (abit sitt overklokkingsprogram). Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 skaff deg nyeste versjon av Everest eller lignende, eller vær sikker på at programmet støtter CPU'n Lenke til kommentar
meitemark Skrevet 11. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2007 At everest ikke gir noen verdi er ikke så veldig viktig, det som derimot er viktig er at jeg lurer på hvor temp sensor for cpu er, om det er cpu eller hk det er noe feil med. Lenke til kommentar
meitemark Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Hater å gjøre dette, men jeg har bruk for et svar på dette...*bump* Lenke til kommentar
Atomic Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Jeg ville prøvd meg på en bios update, har løst et slik problem med det tidligere. Føleren for temp skal sitte på hovedkortet. Var det ikke et temp program med til hovedkortet? prøv og les av temp med det. Lenke til kommentar
Dryper Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Jeg ville prøvd meg på en bios update, har løst et slik problem med det tidligere. Føleren for temp skal sitte på hovedkortet. Var det ikke et temp program med til hovedkortet? prøv og les av temp med det. speedfan fra www.guru3d.com funker bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå