KenBjork Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 (endret) Hei Har en Dell xps M170 gen2, hvor det er integrert SD-kortleser(Secure Digital) Har til nå brukt kamera via usb-kabel til å overføre bilder. Men så kom jeg borti å måtte oppdatere softwaren i kartplotteren i båten, så jeg tømte SD-kortet for bilder via foto-kameraet. Når jeg skulle overføre filene for kartplotteren så gikk ikke det via kameraet, så tok det ut og satte det i xps`n sin innebygde kortleser. Men den gang ei. Ser i enhetsbehandling at det kommer opp en feil når brikke blir satt inn. (se bilde) Har avinstallert driver både på Secure Digital storage Device og Secure Digital Host controllers. Resarta pc, satt inn kort, maskinvare funnet. Restartet pc, derpå samme feil oppstod. Jeg har også prøvd 2 stk forskjellige SD-brikker, men samme feil kom. Tok deretter med meg brikkene mine til ett søksenbarn av meg som har en rimelig ny HP med innebygd SD kortleser, og der virka begge brikkene mine og jeg fikk over softwaren til plotteren Men er det noen som vet hvordan problemet kan fikses på SD-kortlesern på konas dell xps?? Endret 11. juli 2007 av KenBjork Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Har samme problemet med en Inspiron 6000. Har leitet i en del forum og funnet at man må ha en hotfix fra Microsoft Som visst skal fikse dette. Hotfix KB921413. Problemet er at du må kontakte Microsoft på en direkte forespørsel og i tillegg betale for dette. (http://support.microsoft.com/kb/921413) Har klart å laste ned denne via andre forum men får feilmelding grunnet språkversjonen jeg bruker (norsk) i min XP. Er det andre her som har klart å løse dette? Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2007 ja se der ja, takk for den. (Ser i linken din) Akkurat samme opplevelse, men svarte da. Hvorfor betale.... Jeg har engelsk win xp 2005 mmce, kanskje den du har funker for meg... Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 ja se der ja, takk for den. (Ser i linken din) Akkurat samme opplevelse, men svarte da. Hvorfor betale.... Jeg har engelsk win xp 2005 mmce, kanskje den du har funker for meg... 9183179[/snapback] Nr 2 fra bunnen, klikk på download http://hf.xable.net/index.php Gi en lyd om det funker.... Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2007 jepp, skal si fra takk Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2007 (endret) nope funka ikke desverre med den nei, men takk alikevel Men ja det ble installert riktig og alt ok, reboot også Endret 31. juli 2007 av KenBjork Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 nope funka ikke desverre med den nei, men takk alikevel 9183282[/snapback] Vet om en kis utenfor Bergen som er utvikler for Microsoft...skal spørre ham. Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2007 Flott, venter i spening. Samtidig skal jeg lete mere med google nå da jeg vet litt mere rundt dette. Men nå tar jeg kvelden, nattinatt Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 24. august 2007 Forfatter Del Skrevet 24. august 2007 nope funka ikke desverre med den nei, men takk alikevel 9183282[/snapback] Vet om en kis utenfor Bergen som er utvikler for Microsoft...skal spørre ham. 9183349[/snapback] Hei Petteram. Har du fått sjekke opp dette? Evt andre som vet noe om problematikken? Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 nope funka ikke desverre med den nei, men takk alikevel 9183282[/snapback] Vet om en kis utenfor Bergen som er utvikler for Microsoft...skal spørre ham. 9183349[/snapback] Hei Petteram. Har du fått sjekke opp dette? Evt andre som vet noe om problematikken? 9347910[/snapback] Får svar i morgen på dette. Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 Flott, får X fingrene for noe som løser dette Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Flott, får X fingrene for noe som løser dette 9371756[/snapback] Har foreløpig ikke funnet noe, men er fremdeles på leting. Ser dårlig ut sålangt:-( Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 Morn. Okey, synd det da. Har ikke funnet ut noe mere selv jeg heller. Skal se om jeg kan sende Dell en mail, høre om de vet noe. Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Var ikke verre på det enn at jeg sendte Microsoft en forespørsel og jaggu sendte de ikke en fil tilbake. Får ikke testet dette selv siden jentungen har tatt maskinen med seg, men hvis du sender meg en PM med e-postadressen din så kan jeg sende den til deg:-) Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 Synd du ikke har deres pc hos deg nå For jeg fikk ikke brukt den pga det er engelsk win xp, på konas xps. Popup melding om at filen og os var forskjellig språk så installering kunne ikke fortsette. Men hvor sendt du mailen og hva skrev du i malien, så kan jeg se om jeg å sender de mail ikveld. Mvh kenbjork. Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Synd du ikke har deres pc hos deg nå For jeg fikk ikke brukt den pga det er engelsk win xp, på konas xps. Popup melding om at filen og os var forskjellig språk så installering kunne ikke fortsette. Men hvor sendt du mailen og hva skrev du i malien, så kan jeg se om jeg å sender de mail ikveld. Mvh kenbjork. 9480494[/snapback] Fyll ut info på denne siden: http://go.microsoft.com/?linkid=6516433 innen 8 arbeidstimer skal du få svar..... Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 Takk, men aner jo ikke hva/hvilken KB Article Number... Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Takk, men aner jo ikke hva/hvilken KB Article Number... 9481462[/snapback] den står i innlegg nr 2 i denne tråden....KB921413 Google søk på det og du finner denne artikkelen: http://support.microsoft.com/kb/921413 Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 (endret) ahh den ja, men den har jeg jo testet flere ganger. versjon 4 av den. Men den virker jo ikke for meg, Så om jeg sender request på den så får jeg sikkert allerede den som jeg har.. Endret 12. september 2007 av KenBjork Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 (endret) men har nå sendt de request uansett. så får me sjå men har mine tvil på løsning Endret 12. september 2007 av KenBjork Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå