Gå til innhold

Kretskort til harddisk

Anbefalte innlegg

Hei!

Var litt uheldig å knekke en del på kretskortet til harddisken min, og jeg får ikke koplet til disken lenger.

Har mange familiebilder og filmer der innpå + mange personlige data, så å få dette til å virke er ganske viktig.

Så, er det mulig å få montert nytt kretskort på harddisken uten å sende den inn til reparasjon (gjøre det hjemme), og hvis det er mulig å kjøpe slike kort, hvor mye koster de?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har aldri gjort det selv, men det er flere lykkelige historier om folk som har kjøpt identisk HD og byttet kretskort, også her på HW. Om løse kretskort er å få kjøpt vet jeg ikke, men du kan jo sende en e-post til HD produsenten.

Lykke til! Surt å miste viktige data :(

Edit: Litt for sen :)

Endret av trn100
Lenke til kommentar

Bytte av kretskort fra identisk disk er en kjennt metode med høy suksessrate, så lenge du vet at det er kretskortet som er problemet (og det er det jo ingen tvil om i ditt tilfelle).

Det billigste er om du finner en brukt disk selfølgelig. Løse kort får du ikke kjøpt. Det eneste må være om du kontakter produsenten direkte og spør om de kan skaffe noe sånt til veie, men bedrifter på slik størrelse har som regel lite eller ingen "detaljsupport" mot kunder foruten bytte av hele disken når de får returer.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...