Dataprob Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 (endret) Morn! har seg slik at jeg kjøpte meg dellorto 21mm forgasser og da passa ikke den originale luftfilterslangen. spørsmålet mitt da er om jeg kan lage meg en hjemmelaga luftfilterslange fra forgasseren til de originale luftfilterboksen? vil dette virke bra? noen som har gjort det? lite lyst til å skaffe meg powerfilter fordi det lyser trim og det bråker som f. den bråker nok fra før. men må jeg så må jeg er en yamaha DTmx hvis det skulle ha noen betydning mvh Dataprob Endret 11. juli 2007 av Dataprob Lenke til kommentar
storkers Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 seff kan du det,,så lege overgangen er tett spiller det ingen rolle hva som er mellom forgasser og luftfilterbox..det er bare slå seg løs.. Lenke til kommentar
Dataprob Skrevet 11. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2007 nice! noen ideer om hva jeg kan bruke? tenkte litt på støvsugerslange :/ Lenke til kommentar
TheInfamous Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Størrelse er det på den slangen? Innvendig. Lenke til kommentar
Dataprob Skrevet 11. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2007 nja, veit ikke.. men jeg prøvde og det var ikke no bra. ble ikke tett. trenger noe av gummi tror jeg Lenke til kommentar
TheInfamous Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Ja, derfor jeg spurte. For å høre om det var en standard dim. på den. Mål slangen innvendig, så nøyaktig som mulig Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Krympestrømpe er tingen Lenke til kommentar
Dataprob Skrevet 11. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2007 Krympestrømpe er tingen 9053642[/snapback] den var ikke dum! det trur jeg vi har også *gå for å rote i garasjen etter krympestrømpe* Lenke til kommentar
Patz Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 (endret) Krympestrømpe er tingen 9053642[/snapback] Vel, når motoren blir varm så vil man vel da risikere å "plutselig" få et betydelig mindre tverrsnitt på denne, såfremst du ikke har en veldig tykk krympestrømpe så tror jeg ikke jeg ville satset på det. Endret 12. juli 2007 av Patz Lenke til kommentar
Dataprob Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2007 Krympestrømpe er tingen 9053642[/snapback] Vel, når motoren blir varm så vil man vel da risikere å "plutselig" få et betydelig mindre tverrsnitt på denne, såfremst du ikke har en veldig tykk krympestrømpe så tror jeg ikke jeg ville satset på det. 9057321[/snapback] tror kanskje han mente at jeg skal trekke det over slangen, altså som en erstatning for en slangeklemme. eller? Lenke til kommentar
storkers Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Krympestrømpe er tingen 9053642[/snapback] Vel, når motoren blir varm så vil man vel da risikere å "plutselig" få et betydelig mindre tverrsnitt på denne, såfremst du ikke har en veldig tykk krympestrømpe så tror jeg ikke jeg ville satset på det. 9057321[/snapback] det vill aldri bli så varmt bak dær..å krympestrømpe i den sizen er ganske tykk,kan jo uansett forsterkes med tape å alufolie eller nåt. hva med å tilpasse en gammel radiator slange fra bil med slangeklemmer el lign ? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Jeg brukte støvsugerslange på min DTR. Dvs... Jeg tok ut oljebeholderen og strakk støvsugerslangen inn dit. På enden satt jeg et power-filter til en XJ1100. Vanlige moped-powerfiltre gav for lite luft. Lenke til kommentar
Dataprob Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2007 (endret) Jeg brukte støvsugerslange på min DTR. Dvs... Jeg tok ut oljebeholderen og strakk støvsugerslangen inn dit. På enden satt jeg et power-filter til en XJ1100. Vanlige moped-powerfiltre gav for lite luft. 9060449[/snapback] åssen festa du støvsugerslangen til forgasseren? noe sier meg at slangen vil "knekke"/sprekke hvis man bruker en slangeklemme.. eller funker det? edit: setter btw stor pris på hjelpen jeg får Endret 12. juli 2007 av Dataprob Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Støvsugerslangen jeg brukte var av en veldig myk og fleksibel type forsterket med spiral av en sykt sterk gummi. Den tålte både slangeklemme, bensin og olje. Men jeg ville holdt et øye for å være sikker. Det var ikke en av de plast-slangene man finner på vanlige støvsugere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå