Zappza Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Hei! Jeg fikk tilbake Xboxen min fra service i går, men jeg får ikke connecta kontrolleren til konsollen. Slår på kontrolleren, og trykker på "Reconnect" knappen, samtidig som jeg trykket på "Reconnect" knappen på konsollen. Begge to søker, men finner visst ikke hverandre. What to do? Har jo en kablet kontroller også, men vil helst ha den trådløse, så slipper jeg kabelen over alt =) Lenke til kommentar
Xbox-PS2 Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Hehe. Samme skjedde når jeg fikk tilbake min fra service. Den måtte rett tilbake på verkstedet. Eneste jeg kan anbefale er å prøve igjen. Det tar av og til noen forsøk. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2007 Huh, sender den ikke tilbake. Da bruker jeg heller den kablede. Orker ikke styret med Servicen igjen. Lenke til kommentar
Asmodeus Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Har du et "play and charge kit" så kan du prøve å koble den trådløse til konsollet via ledningen først. Hvis konsollet ditt oppdager kontrolleren MED ledning så er det sannsynlig at du også vil få den til å fungere trådløst igjen etterpå. De trådløse kontrollerne "låser" seg til det konsollet de sist ble brukt på. Jeg vet ikke hvorfor men jeg antar det har noe med power-on funksjonaliteten å gjøre. (Hvis du har 3 Xboxer i stua så ønsker du ikke at powerknappen på kontrolleren skal skru på alle tre konsollene samtidig) Dersom du bruker reconnect knappene, slik som du gjorde, så skal jo denne "låsen" i prinsippet nullstille seg, men jeg har hatt samme problem med å få min håndkontroll til å fungere på de 360ene jeg har hatt her hos meg. (Mitt eget, og 2 av kompisene sine konsoller) At du har problemer med å få den trådløse til å fungere med konsollet etter å ha fått det hjem igjen fra reparasjon KAN altså muligens skyldes at det faktisk er et annet konsoll du har fått i retur enn det du leverte inn, og at reconnect ikke fungerer helt som det skal. Prøv altså å plugge inn den trådløse via et sånt "play and charge kit" (hvis du har et selv eller kjenner noen som kan låne deg et) Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2007 Har ikke Play & Charge nei, skal ringe til MS og høre hva de kan gjøre for meg angående dette =) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 (endret) Hjelper ikke med play&charge-ledningen. Den leverer kun strøm til kontrolleren og ikke noe annet... Endret 12. juli 2007 av Slettet-NIoHlfL Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 (endret) Men reconnect-knappene skal ikke trykkes samtidig. 1. Slå på konsollen. 2. Slå på kontroleren. 3. Tykk connect på selve Xbox60 konsollen 4. Noen sekunder senere holder du inne connectknappen på kontrolleren i ca 2-3 sekunder. 5. Lysene spinner rundt og leter etter felles signal. 6. Finne hverandre. Hvis ikke det går, så er det en feil, og mest sannsynlig i konsollen siden jeg regner med det er den samme kontrolleren du har brukt hele tiden. Endret 12. juli 2007 av trykkertor Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2007 (endret) Nauh, funker ikke. Er nok feil med konsollen ja, men jeg skal få prøvd med en annen kontroller etter helgen, funker det ordentlig da skulle jeg få ny kontroller sa kundebehanderen =) Endret 12. juli 2007 av Zappza Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2007 Fikk testet med en annen kontroller i dag, og den funket. Ringte Microsoft, og de skulle sende meg en ny ^^ Thank thy lord =) Lenke til kommentar
Asmodeus Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Hjelper ikke med play&charge-ledningen. Den leverer kun strøm til kontrolleren og ikke noe annet... Ikke helt korrekt det du sier der. Joda, den leverer kun strøm, men i det du kobler den til vil konsollet registrere at en kontroller er blitt tilkoblet, det betyr at du OMGÅR problematikken med å få "reconnect" knappene til å fungere. Eller for å si det på en annen måte - hvis du bruker et "play and charge" kit den første gangen du skrur på maskinen så trenger du faktisk ikke "reconnect" knappene i det hele tatt. Selv om du bruker kontrolleren trådløst i ettertid vil den "huske" hvilken port det var du koblet den til når ledningen var i bruk. Lenke til kommentar
SuperPac Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Hold dere til de trådete kontrollene sier jeg bare. Ikke noe problemer som dette og ikke minst, mye billigere. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Hold dere til de trådete kontrollene sier jeg bare. Ikke noe problemer som dette og ikke minst, mye billigere. 9064689[/snapback] Og helt ubrukelig hvis du har en normalt stor stue og ikke sitter klistret oppi TV'en Lenke til kommentar
SuperPac Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Hold dere til de trådete kontrollene sier jeg bare. Ikke noe problemer som dette og ikke minst, mye billigere. 9064689[/snapback] Og helt ubrukelig hvis du har en normalt stor stue og ikke sitter klistret oppi TV'en 9065024[/snapback] Det var jo også litt av et argument. Kabelen er jo 5 meter lang eller noe. Tror ikke så mange vil ha problemer med at det er for kort. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Det var jo også litt av et argument. Kabelen er jo 5 meter lang eller noe. Tror ikke så mange vil ha problemer med at det er for kort. 9065065[/snapback] Kabelen er bare 3m lang og da skal du ikke ha store stuen før den er ubrukelig, som jeg skrev i innlegget mitt. Personlig kan jeg ikke bruke en kablet kontroll da jeg sitter 3.5 - 4m unna. Lenke til kommentar
SuperPac Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Det var jo også litt av et argument. Kabelen er jo 5 meter lang eller noe. Tror ikke så mange vil ha problemer med at det er for kort. 9065065[/snapback] Kabelen er bare 3m lang og da skal du ikke ha store stuen før den er ubrukelig, som jeg skrev i innlegget mitt. Personlig kan jeg ikke bruke en kablet kontroll da jeg sitter 3.5 - 4m unna. 9065305[/snapback] Vel, 170 millioner eller hva det er har jo klart å overleve med PS2/Xbox/GC så det er nok ikke noe særlig problem for de alle aller fleste... Den koster tross alt 150-200kr mindre og ikke trenger man play and charge tullet heller. Så hvis man kjøper 2-3 stk blir det fort en del penger å spare. Man kan jo også bruke den meget enkelt til PC. Vet ikke om det er like lett med den trådløse. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Jeg vet ikke hvilken stue du bor i, men hjemme hos oss har vi alltid måtte ta frem maskinene på gulvet slik at kontrollerne nådde frem til sofaen. Med X360 og wii slipper vi dette... Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Trådløse kontrollere er jo litt av poenget med denne generasjonen konsoller da. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 15. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2007 Jeg vil ha en trådløs kontroller så jeg slipper å ha enda en kabel med i rotet jeg =) Lenke til kommentar
Northland Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Jeg vet ikke hvilken stue du bor i, men hjemme hos oss har vi alltid måtte ta frem maskinene på gulvet slik at kontrollerne nådde frem til sofaen. Med X360 og wii slipper vi dette... 9066760[/snapback] Hehe, gode gamle dager! :!: Lenke til kommentar
Smukken Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Men reconnect-knappene skal ikke trykkes samtidig. 1. Slå på konsollen. 2. Slå på kontroleren. 3. Tykk connect på selve Xbox60 konsollen 4. Noen sekunder senere holder du inne connectknappen på kontrolleren i ca 2-3 sekunder. 5. Lysene spinner rundt og leter etter felles signal. 6. Finne hverandre. Hvis ikke det går, så er det en feil, og mest sannsynlig i konsollen siden jeg regner med det er den samme kontrolleren du har brukt hele tiden. 9059564[/snapback] Kan bekrefte at dette funket veldig fint for meg - har akkurat byttet boks pga DOA. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå