Nissen Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Hver gang jeg er på lan noen plass har jeg som regel noe på deling. Jeg merker fort når noen laster av meg for da begynner hele pc'en å hakke. Hva er det jeg kan gjøre for å stoppe dette? Det er bare i WinXP jeg merker dette, selv når jeg ikke kjører noen programmer hagger musa og pcen går treigt. Hva kan jeg gjøre? :oops: Mvh Nissen Lenke til kommentar
BUFF Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Same s**t her oxo. Spesielt i spill, som eller går veldig smooth... Det går smooth i Win2K Men da går det nesten ikke å spille noen ting. -BUFF Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 kjør ftp program for å dele. Så kan du sette på maks hastighet ut på f.eks 1 mb/s. da vil alt funke mye bedre, siden da bruker de ikke hele linja di hvis det er 100mbits nett. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Hver gang jeg er på lan noen plass har jeg som regel noe på deling. Jeg merker fort når noen laster av meg for da begynner hele pc'en å hakke. Hva er det jeg kan gjøre for å stoppe dette? Det er bare i WinXP jeg merker dette, selv når jeg ikke kjører noen programmer hagger musa og pcen går treigt. Hva kan jeg gjøre? :oops: Mvh Nissen Sjekk om det finnes nyere drivere til nettkortet. Lenke til kommentar
Nissen Skrevet 10. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2003 Jeg har de nyeste drivere. Er det ikke mulig å evt. begrense upload hastigheten i WinXP??? Mvh Nissen Lenke til kommentar
xeon Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Jeg har de nyeste drivere.Er det ikke mulig å evt. begrense upload hastigheten i WinXP??? Hadde det bare vært så enkelt så.. Tror nok den eneste muligheten er å kjøre ftp, noe som er innebygd i XP, men så vidt jeg husker så har den ikke hastighetsbegrensning.. Det du kan gjøre er å få de andre til å kjøre TotalCopy og be dem begrense downloaden sin, men det er vel ikke spesielt trolig at de gjør vel? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Jeg har de nyeste drivere.Er det ikke mulig å evt. begrense upload hastigheten i WinXP??? Mvh Nissen Har du de nyeste driverene til hovedkortet? Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Samme problem, og alle jeg kjenner har det også.... Lenke til kommentar
Nothingman Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 sliter med det samme selv, er det sånn at dette problemet kun oppstår i XP(hadde ikke 100mbit sist jeg kjørte noe annet), isåfall tror jeg at jeg drar meg tilbake til 2000, de fleste spill kjører greit der også... Lenke til kommentar
RedScorpion Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Det er en måte å unngå det på for de som har to disker...legg alt du skal dele over på den disken som ikke er systemdisk, og ikke ha begge harddiskene på samme IDE kabel. Pass også på at DMA er aktivert, og at oppdaterte drivere til hovedkort/chipset er lagt inn. Lenke til kommentar
hkallestad Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Hvis du deler fra systemdisken så er det vel ganske logisk at maskina blir treig når andre laster fra deg over lan, ihvertfall med store filer til deling som filmer f.eks. Jeg merket det også veldig godt, men nå deler jeg fra en annen disk en systemdisken og problemet er borte. Merkelig at det er bare i XP du har merket dette da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå