bionicman Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Den quoten gikk til helvete for meg.FAEN Lenke til kommentar
Karrisuppe Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Det er det dummeste jeg har hørt.De må sette ned grafikken for att det skal gå glatt da.Enhver person med litt fornuft om grafikk og ytelse vet det. Det er ingen selvfølge. Eksisterende spill til xbox er ikke så langt unna Doom3, men bruker også langt flere polygoner på skjermen enn jeg regner med D3 kommer til å gjøre. D3 blir laget for å kjøre optimalt på en geforce 3, og det er det xboxen bruker. Carmack har sagt at det de sannsynligvis kommer til å gjøre er å kutte opp bretta i mindre biter, som noen sa tidligere, fordi boxen har mindre minne enn de fleste pcer har. Lenke til kommentar
zeox Skrevet 17. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2003 Det er det dummeste jeg har hørt.De må sette ned grafikken for att det skal gå glatt da.Enhver person med litt fornuft om grafikk og ytelse vet det. Det er ingen selvfølge. Eksisterende spill til xbox er ikke så langt unna Doom3, men bruker også langt flere polygoner på skjermen enn jeg regner med D3 kommer til å gjøre. D3 blir laget for å kjøre optimalt på en geforce 3, og det er det xboxen bruker. Carmack har sagt at det de sannsynligvis kommer til å gjøre er å kutte opp bretta i mindre biter, som noen sa tidligere, fordi boxen har mindre minne enn de fleste pcer har. må le litt.... John Carmac sa for en liten stund siden at slik som doom III så ut nå, kom det til å lagge på en hver pc som hadde under 2Ghz....... Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 "ID's John Carmack said that the Xbox is the only console platform that id is "completely committed" to releasing Doom III on. Carmack further commented that the Xbox version will have the "full graphics fidelity" of the PC version, which made a major debut at this year's E3, where it won a number of awards." Spørsmålet da er hvor bra det vil gå. Xbox versjonen kommer sikkert til å ha xbox spesifikk optimalisert kode og @ 640x480 (som jeg tviler på 2Ghz CPU var siktet til) vil jeg tro dem kan få ganske stabilt 30FPS ut av Xbox'en. Husk at NV2A har 2 vertex shadere i likhet med GF4Ti som sikkert er en stor i fordel ovenfor NV20 som kun har 1 vertex shader. Jeg tror nok ID Software vil greie å pull it off Mulig dem vil gå ned på texture filtering der kanskje high detail bruker anisotropic filtering? Men det går mer på hardware feature som FSAA. Lenke til kommentar
tibbs Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 zeOx["]Etter at N64 kom ut har jeg fått for meg at alle konsoller som nintendo lager er retter mot barn.. men n64 var iallefall ment for unger....(mener jeg da) Når det gjelder spill, enten det er på pc eller konsoll er vi vel alle unger... Lenke til kommentar
zeox Skrevet 17. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2003 "ID's John Carmack said that the Xbox is the only console platform that id is "completely committed" to releasing Doom III on. Carmack further commented that the Xbox version will have the "full graphics fidelity" of the PC version, which made a major debut at this year's E3, where it won a number of awards." Spørsmålet da er hvor bra det vil gå. Xbox versjonen kommer sikkert til å ha xbox spesifikk optimalisert kode og @ 640x480 (som jeg tviler på 2Ghz CPU var siktet til) vil jeg tro dem kan få ganske stabilt 30FPS ut av Xbox'en. Husk at NV2A har 2 vertex shadere i likhet med GF4Ti som sikkert er en stor i fordel ovenfor NV20 som kun har 1 vertex shader. Jeg tror nok ID Software vil greie å pull it off Mulig dem vil gå ned på texture filtering der kanskje high detail bruker anisotropic filtering? Men det går mer på hardware feature som FSAA. akkurat det jeg mente.... de må sette ned grafikken litt for at de skal greie 30fps på xbox Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 akkurat det jeg mente.... de må sette ned grafikken litt for at de skal greie 30fps på xbox Det var bare spekulering fra min side. Jeg vet ikke engang om high detail mode default bruker AF. Men når jeg leser grafikk så tenker på poly count, lys/skygge effekter osv, mens slike ting som AF så tenker jeg på grafikk/bilde kvalitet. Jeg vil f.eks ikke si at Quake2 på dagens maskiner gir bedre grafikk, men heller bedre grafikk kvalitet. Lenke til kommentar
Wintermuthe Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Bionicman skrev: Det koster ikke forresten ikke så mye og oppgradere en pc hvis du ikke kjøper de aller nyeste delene med en gang.Jeg kjøpte ett Geforce 4 ti4400 i høst for 2000 kr og jeg må si att det hjalp ganske mye. For 2000 kroner kunne man kjøpt seg en konsoll og minst 2 spill Jeg synes diskusjonen her er ganske meningsløs. Selv er jeg 32 år, har kjerring og tre unger og GameCube. Jeg koser meg med GCn sammen med poden på 5 år. Til nå har jeg kun kjøpt spill som passer (i alle fall tidvis) til barn. Noen av spillene er Super Mario Sunshine, Monkey Ball, Super Mario Party 4. Men når Metroid Prime kommer så kommer nok far til å sitte benka foran TVn og spille ut i de sene nattetimer :o Jeg kjenner ikke til hverken PS2 eller Xbox, men de er helt sikkert topp. Hadde jeg hatt råd skulle jeg gjerne kjøpt meg Xbox for å kunne spille Halo som ser ut som et kjempespill! Men det er noe av sjarmen med konsoller - man tar et valg og lever med det (eller dersom man har penger kan man ta flere valg :wink: ) Jeg gleder meg over alle de gode spillene som allerede finnes og de som snart kommer til GC. Faktisk så gleder jeg meg på vegne av XBox eiere og PS2 eiere også; jeg regner med at Halo2 blir kjempebra og det kommer statdig nye topp spill til PS2. Og hvorfor skal man ikke kunne glede seg over alle de gode spillene som finnes til de ulike konsollene? Holdningen om at "det finnes kun gode spill til min konsoll og alle spill til de andre konsollene er bare skit" er ganske merkelig. Og når det gjelder PC så er dette smak og behag. Selv har jeg et helt ny, topp PC (P4 2,5GHz, GForce 4 ++). Den kjører det meste av spill problemfritt og tidvis synes jeg det er gøy å sitte foran PC å spille. Men konsoll er for meg noe helt annet - det gir en annen opplevelse. Jeg synes ikke det er stas i det hele tatt å måtte innstallere spill, oppgradere maskina osv. Men noen liker det også Så for å avlsutte dette innlegget: god spilling alle sammen enten dere spiller på GC, Xbox, PS2 eller PC Lenke til kommentar
bionicman Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Men hvorfor skal konsoll spill koste 500-700 kroner mens ett vanlig pc spill koster 400-500 kroner? Når pc spill går over til dvd-cder så vil prisen være akkurat den samme,eller så sier noen.jeg tror att prisen vil være den samme. XBOX og PS2 spill er dritdyre,men jeg mener GC-spill er litt billigere. Litt kjipt og kjøpe ett spil til 599 og oppdage at det ikke er så moro man trodde det ville være. Lenke til kommentar
Wintermuthe Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Yes, det er et godt poeng. Spør du meg så er jeg enig i at spill er alt for dyre i dag enten det gjelder spill til PC, GC eller PS2. Det er viktig å huske på at konsoll koster (i innkjøp) svært lite. Produsentene selger slike konsoll med tap (jfr. Xbox). Inntjeningen må derfor komme fra spillene. Det er nok ingen tvil om at spillene er priset i følge en pris / volum formel der spillutviklere har regnet nøye på hvor de må legge seg for å få best mulig inntjening. I tillegg må spillutviklerene betale lisens til konsollprodusenten for salg av spill. I PC sammenheng står utviklerene derfor mye friere: de betaler ingen lisenser og de kan utvikle sine spill vha. et mye bredere spekter med utviklingsverktøy. Men som forbruker er det ønskelig med billigere spill. Dersom man ikke kjøper nyhetene men venter til prisene går ned vil man kunne kjøpe mange gode spill til en OK sum. Men som i alle andre sammenhenger: det koster å være kar :wink: Lenke til kommentar
Karrisuppe Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Så er det jo LETT å piratkopiere PC-spill da, så de må vel friste med litt lavere pris Det er kansje en stund siden jeg hørte det, men før solgte ihvertfall konsollspill mye bedre en PC-spill, så da KAN de jo holde prisen oppe. Hvis det hadde vært penger å tjene på å selge spilla for 10.000 kr hadde de sikkert gjort det Spillprodusentene må betale en fast avgift for hvert spill de selger til Microsoftnintendosony, mens ingen egentlig eier rettighetene til PC-software. Så det er vel her mye av ekstra-prisen kommer fra. Lenke til kommentar
bionicman Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Har du bredbånd så kan du jo bare laste ned pc-spill (og gamle spill til NES og frem til N64) Det har jeg gjort. Men noen spill må man bare ha originalt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå