Gå til innhold

Gamecube, en konsoll for barn?


zeox

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
He He..

 

Gamecube fansen må jeg si er ganske spesielle, og kanskje litt hårsåre...

 

:D

 

 

Kan du nevne en ting i denne tråden som tilsier at gamecube fans er hårsåre?

 

Dessuten begynner jeg å bli lei av at hver gang noen har en saklig diskusjon rundt gamecube så kommer du med en eller annen idiotisk uttalelse, vennligst slutt med det.

 

Tilbake til temaet: Nei gamecube er ikke en barnekonsoll, den er en konsoll for folk som liker gode spill og ikke bryr seg om at hvert eneste spill som kommer ut til konsollen ikke inneholder minst 42 liter med blod e.l.

 

Bare en ren observasjon i fra flere tråder jeg leste ang. Gamecube her på førstesiden av konsoll, ikke noe fientlig ment overhodet, men som sagt en ren observasjon og min mening. Jeg liker ikke tonen i innlegget ditt, men ut i fra meldingsantallet ditt ser jeg at du ikke har blitt skikkelig varm i trøya ennå. Ditt innlegg betyr ikke noe mer enn andres her, og om andre har forskjellige syn på sakene enn deg, syntes jeg du bør respektere det, akkurat som om jeg ikke hakker ned på deg fordi du misliker Xbox :wink:

 

Har jeg noen gang sagt at jeg misliker X-Box? For det gjør jeg så absolutt ikke. Selv om jeg taler FOR Gamecube betyr ikke det at jeg ikke liker de andre konsollene.

Det er mulig at Gamecube fans av og til kan vere litt mer ekstreme enn andre, men det er som regel fordi det er få av oss. Derfor er det viktig at de som faktisk er her må få frem poengene sine. Er det en ting jeg gjør her i livet så er det å respektere andre sine meninger. Og jeg respekterer at du synst at gamecube fans er mer hårsåre enn andre, men så kan det kansje vere en ide si hvorfor. For i denne tråden har det ikke hvert tegn til ehh....hårsårhet. Det du sier om meldingsantallet mitt er i grunnen ikke noe logikk i, for for det du vet kan jo jeg like godt vere mer erfaren enn noen andre på dette forumet( jeg sier ikke at jeg er det, men jeg har en del mer erfaring enn meldingsantallet tilsier)

 

Ps: Jeg synst jeg skylder deg en unskyldning, for jeg har en tendens til å høres ganske fientlig ut når jeg skriver her på sånne forum. Bare sånn at du vet det så er jeg en mye hyggeligere kar til vanlig :wink:

Lenke til kommentar

Gamcube er verdens beste spillemaskin. Hvorfor? Den har de beste spillene, først og fremst. (Alle maskiner har så og si de samme spillene, barnespill & voksenspill, det er kun de eksklusive titlene som skiller spillene på maskinene fra hverandre!) Gamecube har den kraftigste hardwaren. Sier XBOX fans at XBOX har den kraftigste hardwaren, tar de feil, og kan ikke nok om hardware - og har mest sannsynlig gjort som mange andre - lest løgnaktig reklame for XBOX fra Microsoft eller en XBOX forhandler. Gamecube har den beste kontrolleren. Prøv å hold den. Den ligger 100% korrekt i hendene dine. Dette har ingen kontroller i HISTORIEN gjort tidligere. Gamecube er også den stiligste maskinen å se på. Den er minst, og mest sexy! ;) Og enda en grunn til at Gamecube er best er at den har så og si ingen loadetid på spill. Hvis noen spill har loadetid, så er det fordi de er dårlige ports av fks. et ps2 spill. (som alle vet har ps2 loadetid så det holdet!) Det er slappe smultering-slafsende spill programererene som ikke gidder å optimisere alle spill til Gamecube, og da skal ikke maskinen få skylda for det! ;) Åja, enda en ting som gjør maskinen best. Den er biligst! Du får maskinen for under 1500 kroner i norge! Helt uslåelig pris! Dessuten er Gamecube kun en spillemaskin. Den har ingen unødvendig dvd spiller. Dvd spiller har så og si ALLE fra før, og uansett er ikke dvd spillerene i spillemaskiner noe bra å se film med. Sånn. Case closed. Gamecube er best! Og det med "barnespill" som noen henger seg opp i er bare vås. Bare så det er sagt en gang for alle. Barnespill har jeg forresten aldri spilt på Gamecube. Hvorfor kaller folk et spill for et barnespill? Fordi spillet har fks. en søt figur. Gjør dette spillet til et barnespill? NEI! Spillet kan være GRISE VANSKELIG fordet, og da har det ikke noe med barn å gjøre i det hele tatt. Så teit, så teit å kalle spill barnspill, og enda verre, en MASKIN for en barne-maskin bare fordi fks. Mario & Zelda er litt "søte" !!! De to spillene (alle i seriene) er forresten historiens mest solgte spill, uansett maskin! Slå den! ;) Mitt favoritt spill er for tiden "Metroid: Prime" - og jeg kan love dere at spillet inneholder så mange vanskelige elementer at jeg SLITER med å komme igjennom det! Jeg er 24 år gammel, og en GODT trent gamer opp igjennom de siste 20 årene. Gamecube, en barnemaskin? I think NOT!

 

May the power of Gamecube be with you! ;)

Lenke til kommentar

bionicman,

 

"jeg synes gamecube er for barn for nesten 3/4 av spillene til den er rettet mot personer i 7-12 års alderen.Vil ikke ha meg gamecube for jeg er redd den flopper akkurat som nintendo64 gjorde.

Jeg har lest om ytelsene på den og de er ikke akkurat veldig bra,så jeg vil ikke ha en "lagcube" ."

 

- dette skrev du for litt siden....

 

Dette må være noe av det DUMMESTE jeg noen gang har lest! Så fint da, for DEG, at DU syntes Gamecube er for barn. For det er den ikke. 7-12 års alderen ja.. Hva skal en 7 åring med "Metroid: Prime" ? Han klarer ikke intro-brettet engang. Og en 7 åring skjønner hvertfall ikke engelsken som brukes i spillene på Gamecube. Du er vel rundt 12 år selv tenker jeg, så da burde DU, i følge DEGSELV ha en Gamecube?? Haha, idiot... Gamecube flopper IKKE. Den er snart nummer 1 i Japan (verdens nest største spillmasked) og gamecube er nummer 1 i USA (verdens største, og viktigste spillmarked!) Det som er litt morsomt er at i USA er det INGEN som kaller maskinen en barne-maskin. Grunnen til at noen i dette landet sier sånne teite ting som deg, er at norsk media mangler kompetanse. De, i likhet med deg, tror også at fks. Gamecube har dårlig ytelse. Hva er vel Gamecube sine 400+ MHz sammenlignet med 3GHz på PC? - ja, dette tenker faktisk så alt for mange idioter.. som ikke kan DRITTEN om data! Jeg er så lei av at folk "tror" det ene og det andre.. Men det er ikke så rart da.. Det er jo mange idioter i dette landet her! :p Nå skal jeg gå og spille litt "Resident Evil" på Gamecube. Spillet er intet annet enn skremmende. Og grafikken er helt rå!!!

 

PS! N64 floppet ikke. N64 var MANGE ganger kraftigere enn playstation, men playstation ble mer etablert i markedet fordi den kom ut flere ÅR før N64. N64 var heller ingen "barne-maskin". Sett et barn (fks. på 5 år) til å spille "Goldeneye", og jeg kan LOVE deg at dette barnet kommer til å bli voldelig i fremtiden. "Super Mario 64", når det kom ut i slutten av 1996, ble kåret til TIDENES BESTE SPILL - og det er fortsatt på min topp 5 liste over de beste spillene noensinne! Det finnes nok mange idioter som ser på spillet i 5 sekunder. De ser en mann i rødt og blått, som løper rundt. "Meningsløst drittspill! Jævla barne-maskin ass!" kommer det fra munnen til Ola Nordmann. Ola vil heller spille Tekken på playstation. Ola syntes det er tøft å slåss. Ola tør ikke slåss i virkeligheten, så han banker dritten ut av kameraten sin i Tekken på playstation i stedenfor.

 

Det jeg ikke skjønner er hvordan i helvete Ola ORKER å spille et spill med så elendig grafikk. Slåssespill har uansett ikke like mye variasjon som et plattformspill.

 

Det var hendelser lik den jeg nettop skrev som gjør at folk kalte N64 barnemaskin. Noen kaller også Gamecube barnemaskin. Bare fordi det er Nintendo som lager den.

 

Konklusjon: Ola Nordmann er en idiot. Case closed.

 

Til informasjon kan jeg legge til at Nintendo har gjennom tidene etablert seg som verdens største spill selskap. Ikke noe annet spill selskap i hele verden har solgt like mange spill som Nintendo.

 

Visste dere forresten at historiens mest solgte konsoll er den orginale GAMEBOY'en? Nå vet dere det.

 

;)

Lenke til kommentar

I sine tidligere dager var kanskje Nintendo mer rettet mot barn, men i de siste årene har Nintendo fått et mer voksent publikum og spillene har fulgt etter med et mer voksent preg( ikke alle spillene da selfølgelig).

 

Du kan da ikke si at barn klarer de oppgavene i f.eks. Starfox Adventures uten hjelp... eller er det bare meg ;).

 

Jeg har nå hatt GC i snart 1år og jeg liker konollen meget godt, Gleder meg til slagere som Zelda og Metroid!

Lenke til kommentar

Svært få som utaler seg om hvem konsoll som liksom er "best", har LITEN eller ingen grunn til å gjøre det. Altså får det første burde personen eie ALLE 3 konsollene, han burde også ha et godt og vidt arkiv til dem begge.

 

Altså hvis jeg kjøper en PS2 foreksempel, så ville det vært naturlig for mange å si at alt annent sugde.. og hvis du skal prøve foreksempel Eternal Darkness på Gamecube hos en kamerat så har du den instillinga "Gamecube suger, dette er et dritt spill, dette er et dritt spill" da vil jo ikke spille være bra.. Samme som om du er montstander av en veldig godt likt film, så får til slutt en kamerat dratt deg med på den, da vil du sannsynligvis si at filmen sugde uansett etterpå.

 

Og hva vet vel en Xbox eier som selvfølgelig er fornøyd med Xboxen sin.. Alle konsollene burde tilfredsstile en "gamer", MEN som sagt, hva vet en Xbox eier om at han ikke ville vært tillfredsstilt enda mer av en Gamecube eller PS2? Svært lite desverre.

Lenke til kommentar
Gamcube er verdens beste spillemaskin. Hvorfor? Den har de beste spillene, først og fremst. (Alle maskiner har så og si de samme spillene, barnespill & voksenspill, det er kun de eksklusive titlene som skiller spillene på maskinene fra hverandre!)

 

Det er det opp til hver enkelt å bedømme. Smak og behag.

 

Gamecube har den kraftigste hardwaren. Sier XBOX fans at XBOX har den kraftigste hardwaren, tar de feil, og kan ikke nok om hardware - og har mest sannsynlig gjort som mange andre - lest løgnaktig reklame for XBOX fra Microsoft eller en XBOX forhandler.  

 

Ja da er det bedre å høre på det propoganda snakket ditt :roll:

De fleste er enig om at GCN og Xbox har sine fordeler og ulemper, men at Xbox har de største fordelene hovedsaklig pga programbare pipelines.

Det effektive systemet til GCN har sine bakdeler, som lavt frame/z-buffer, bruker båndbredde der et UMA system ikke trenger det og det gjør det mer komplisert for spill utviklerene.

 

Gamecube har den beste kontrolleren. Prøv å hold den. Den ligger 100% korrekt i hendene dine.  Dette har ingen kontroller i HISTORIEN gjort tidligere. Gamecube er også den stiligste maskinen å se på. Den er minst, og mest sexy! ;)

 

Igjen, smak og behag.

 

Dessuten er Gamecube kun en spillemaskin. Den har ingen unødvendig dvd spiller. Dvd spiller har så og si ALLE fra før, og uansett er ikke dvd spillerene i spillemaskiner noe bra å se film med. Sånn. Case closed.

 

Det er forsatt en del som kjøper PS2 og Xbox for å ha en kombinert spill konsoll og DVD spiller. Dessuten har en DVD større lagringskapasitet enn de miniDVD platene som GCN bruker.

Lenke til kommentar
Visste dere forresten at historiens mest solgte konsoll er den orginale GAMEBOY'en? Nå vet dere det.

 

Jeg trodde definisjonen på en konsoll innebar en dataenhet koblet til en TV?

 

Gamecube har den beste kontrolleren. Prøv å hold den. Den ligger 100% korrekt i hendene dine.  Dette har ingen kontroller i HISTORIEN gjort tidligere.

 

Thrustmaster Firestorm Dual Analog var før ute, og bedre.

Lenke til kommentar

Hvorfor skriver dere så mye "fint" tilbake om gamecuben?

Jeg gir blanke faen i hvor bra den egentlig er for jeg synes den er en stygg dritkonsoll!

En annen tng før dere hopper i taket for det jeg akkurat skrev:jeg synes alle konsoller er ræva fordi de kan ikke oppgraderes og om ett par år er grafikken de kan yte dritdårlig.

jeg synes pcen er best for den har ingen grense på ytelsen sin.

Det er artigere og "glokke" grafikk-kortet sitt eller hva det måtte være,enn og pusse gamecube kontrolleren sin.

Til han kødden som troddde jeg var 12år :Nei jeg er 16år og jeg hadde N64 og det var den verste konsollen jeg har prøvd fordi spillene hadde nesten ingen plass på seg og derfor kunne ingen ha stemmer i det så tekst var det beste du kunne få.Kanskje gamecube er bra men jeg vil ALDRI kjøpe den eller noen annen konsoll noe mer.PC er best.

Lenke til kommentar
Hvorfor skriver dere så mye "fint" tilbake om gamecuben?

Jeg gir blanke skitt i hvor bra den egentlig er for jeg synes den er en stygg dritkonsoll!

En annen tng før dere hopper i taket for det jeg akkurat skrev:jeg synes alle konsoller er ræva fordi de kan ikke oppgraderes og om ett par år er grafikken de kan yte dritdårlig.

jeg synes pcen er best for den har ingen grense på ytelsen sin.

Det er artigere og "glokke" grafikk-kortet sitt eller hva det måtte være,enn og pusse gamecube kontrolleren sin.

Til han kødden som troddde jeg var 12år :Nei jeg er 16år og jeg hadde N64 og det var den verste konsollen jeg har prøvd fordi spillene hadde nesten ingen plass på seg og derfor kunne ingen ha stemmer i det så tekst var det beste du kunne få.Kanskje gamecube er bra men jeg vil ALDRI kjøpe den eller noen annen konsoll noe mer.PC er best.

 

Jeg velger å tolke dette som et briljant stykke ironi. :wink:

Lenke til kommentar

kan ikke dere forbanna gamecube fanatikere få inn i hodet deres at rent teknisk, så er xbox den beste konsollen!?! blir så lut lei av dere folk som står på deres, og sier at gamecube er best, DEN ER DEN SLETTES IKKE!!!

herregud!! er det mulig? dere kan ikke påstå noe dere ikke hvet!!!

 

Gamecube tekniske specs:

 

MPU ("Microprocessor Unit")* Custom IBM Power PC "Gekko"

Manufacturing process 0.18 micron IBM copper wire technology

Clock frequency 485 MHz

CPU capacity 1125 Dmips (Dhrystone 2.1)

Internal data precision 32-bit Integer & 64-bit floating-point

External bus 1.3GB/second peak bandwidth (32-bit address space, 64-bit data bus 162 MHz clock)

Internal cache L1: instruction 32KB, data 32KB (8 way) L2: 256KB (2 way)

System LSI Custom ATI/Nintendo "Flipper"

Embedded frame buffer Approx. 2MB sustainable latency : 6.2ns (1T-SRAM)

Embedded texture cache Approx. 1MB sustainable latency : 6.2ns (1T-SRAM)

Texture read bandwidth 10.4GB/second (Peak)

Main memory bandwidth 2.6GB/second (Peak)

Pixel depth 24-bit color, 24-bit Z buffer

Image processing functions Fog, subpixel anti-aliasing, 8 hardware lights, alpha blending, virtual texture design, multi-texturing, bump mapping, environment mapping, MIP mapping, bilinear filtering, trilinear filtering, anisotropic filtering, real-time hardware texture decompression (S3TC), real-time decompression of display list, HW 3-line deflickering filter.

 

(gadd ikke å ta med om lyd....)

 

xbox: (skrev dette selv...)

733mhz prossesor

64mb ram

nVIDIA geforce 3 grafikk chip

Hd plass; 8gb

osv,osv,osv.............

 

Alle vet at xbox er bedre rent teknisk!! skjerp dere!!!!! :grumpy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...