johrog Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Har en D-Link router (model:DI604) den har innebygget 4 port switch. Routeren brukes ikke lenger da ADSL modemet har switsh med 4 porter, fra den ene porten går det ledning ned i kjelleren hvor en switch fordeler linje til to PCer. Kan jeg bruke Routeren (DI604) som en switch på den ene linja som går fra switchen i kjelleren?? .. altså koble bort router funksjonen, og bare bruke switch funksjonen. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Har en D-Link router (model:DI604) den har innebygget 4 port switch. Routeren brukes ikke lenger da ADSL modemet har switsh med 4 porter, fra den ene porten går det ledning ned i kjelleren hvor en switch fordeler linje til to PCer.Kan jeg bruke Routeren (DI604) som en switch på den ene linja som går fra switchen i kjelleren?? .. altså koble bort router funksjonen, og bare bruke switch funksjonen. 9052871[/snapback] Deaktiver DHCP-server, og ikke bruk WAN-porten, så er det i boks.. Lenke til kommentar
johrog Skrevet 11. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2007 "Deaktiver DHCP-server, og ikke bruk WAN-porten, så er det i boks.. " Vil det si at jeg kobler ADSL linja inn i port 1 og bruker de andre til å koble andre PCér til? Deaktivering av DHCP, skjer det i setup menyen (skrive inn en IP lignende sak i nettleseren) ? Beklager men jeg er litt grønn :-(( Lenke til kommentar
Sozinho Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 (endret) "Deaktiver DHCP-server, og ikke bruk WAN-porten, så er det i boks.. " Vil det si at jeg kobler ADSL linja inn i port 1 og bruker de andre til å koble andre PCér til? Deaktivering av DHCP, skjer det i setup menyen (skrive inn en IP lignende sak i nettleseren) ? Beklager men jeg er litt grønn :-(( 9055697[/snapback] Ja, du bruker port 1, 2, 3 eller 4 til den andre routeren istedetfor WAN porten. Stemmer, du kan åpne nettleseren din og skrive inn http://192.168.0.1. Tror standard brukernavn/passord for D-Link er admin/admin. Sjekk eventuellt manualen. Skulle ikke adressen fungere, kan du finne den riktige ved å gå på start - kjør - skrive CMD og trykke ok. Deretter i den svarte boksen som popper opp skriver du ipconfig og trykker enter. Adressen etter standard/default gateway er adressen til D-Link routeren. Endret 11. juli 2007 av Sozinho Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå