Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

D-link router brukt bare som switch i kabla nett?

Anbefalte innlegg

Har en D-Link router (model:DI604) den har innebygget 4 port switch. Routeren brukes ikke lenger da ADSL modemet har switsh med 4 porter, fra den ene porten går det ledning ned i kjelleren hvor en switch fordeler linje til to PCer.

Kan jeg bruke Routeren (DI604) som en switch på den ene linja som går fra switchen i kjelleren?? .. altså koble bort router funksjonen, og bare bruke switch funksjonen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en D-Link router (model:DI604) den har innebygget 4 port switch. Routeren brukes ikke lenger da ADSL modemet har switsh med 4 porter, fra den ene porten går det ledning ned i kjelleren hvor en switch fordeler linje til to PCer.

Kan jeg bruke Routeren (DI604) som en switch på den ene linja som går fra switchen i kjelleren?? .. altså koble bort router funksjonen, og bare bruke switch funksjonen.

9052871[/snapback]

Deaktiver DHCP-server, og ikke bruk WAN-porten, så er det i boks..

Lenke til kommentar

"Deaktiver DHCP-server, og ikke bruk WAN-porten, så er det i boks.. "

Vil det si at jeg kobler ADSL linja inn i port 1 og bruker de andre til å koble andre PCér til?

Deaktivering av DHCP, skjer det i setup menyen (skrive inn en IP lignende sak i nettleseren) ?

Beklager men jeg er litt grønn :-((

Lenke til kommentar
"Deaktiver DHCP-server, og ikke bruk WAN-porten, så er det i boks.. "

Vil det si at jeg kobler ADSL linja inn i port 1 og bruker de andre til å koble andre PCér til?

Deaktivering av DHCP, skjer det i setup menyen (skrive inn en IP lignende sak i nettleseren) ?

Beklager men jeg er litt grønn :-((

9055697[/snapback]

Ja, du bruker port 1, 2, 3 eller 4 til den andre routeren istedetfor WAN porten.

Stemmer, du kan åpne nettleseren din og skrive inn http://192.168.0.1. Tror standard brukernavn/passord for D-Link er admin/admin. Sjekk eventuellt manualen. Skulle ikke adressen fungere, kan du finne den riktige ved å gå på start - kjør - skrive CMD og trykke ok. Deretter i den svarte boksen som popper opp skriver du ipconfig og trykker enter. Adressen etter standard/default gateway er adressen til D-Link routeren.

Endret av Sozinho
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...