Gå til innhold

Beste rettetanga til tykt hår


Anbefalte innlegg

Hviken rettetang er best?

- Den må ikke skade håret.

- gir glans

- Varig resultat

- varmes fort

- bra egnet til tykt hår

 

Er det best / Billigst å kjøpe hos frisøren eller vanlige elektrobutikker( F.eks : elkjøp /lefdal)??

 

Hvilken er best , hvis en rettetang koster 599 kr hos frisøren og en koster like mye hos en elektrokjede (men må ikke være den samme)??

 

m.v.h HaIR-LoVEr <3 :D

Endret av raggis93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er nå eier av min tredje og beste rettetang. Den ble kjøpt hos frisøren for kr 599,-

Den funker godt på mitt tykke hår, men en ting skal du være klar over at alle er skadelige for håret.

Du bør spraye håret ditt med f.eks "kms- flat out" for å beskytte det litt i hvert fall.

Snakk med frisøren din, han/hun vil kanskje gi dyre tips, men det er ofte de beste!

Lenke til kommentar

Bruker Babyliss Wet N' Dry, har veldig tykt hår selv. Kan ikke si at den ikke skader håret da, for det gjør de alle. Men ellers tror jeg den utfyller de fleste av kriteriene dine. Jeg er i hvert fall ganske fornøyd, selv om jeg prøver å bruke den så lite som mulig pga. slitasje på håret.

 

Husk at det er bedre å bruke mousse, spray o.l. for å oppnå varig resultat. Skal du ha en rettetang som får håret til å være stritt lenge, krever det at den er varmere, noe som sliter mer på håret. ;)

Lenke til kommentar

En venninne av meg gjorde det for en stund siden, og det ble veldig fint. Men det sliter enda mer på håret, så...

 

Selv ville jeg ikke gjort det, fordi jeg har naturlig fall i håret, og det skal ikke så mye til for å lage krøller. Å variere er for meg det beste, for ikke å bli lei. :)

Men det er greit å vite at rettetangen er der, på dårlige hårdager.

 

Men jeg vil fraråde alle å bruke den for mye, jeg har sett hva det kan gjøre på andre venninner, og det er ikke pent!

Endret av Engel_Linn
Lenke til kommentar
Bruker Babyliss Wet N' Dry, har veldig tykt hår selv. Kan ikke si at den ikke skader håret da, for det gjør de alle. Men ellers tror jeg den utfyller de fleste av kriteriene dine. Jeg er i hvert fall ganske fornøyd, selv om jeg prøver å bruke den så lite som mulig pga. slitasje på håret.

 

Husk at det er bedre å bruke mousse, spray o.l. for å oppnå varig resultat. Skal du ha en rettetang som får håret til å være stritt lenge, krever det at den er varmere, noe som sliter mer på håret. ;)

9072376[/snapback]

 

Den bruker jeg også, og den er ganske rumpe iforhold til den frisør typen som "alle" bruker. Husker ikke navnet.. men ligger rundt tusenlappen.

 

Den jeg har skader håret endel, og "river" litt i håret..

 

Lurer på om det er denne som de fleste frisører bruker og selger. Har testet den endel og synes den er veldig bra.

Lenke til kommentar
Bruker Babyliss Wet N' Dry, har veldig tykt hår selv. Kan ikke si at den ikke skader håret da, for det gjør de alle. Men ellers tror jeg den utfyller de fleste av kriteriene dine. Jeg er i hvert fall ganske fornøyd, selv om jeg prøver å bruke den så lite som mulig pga. slitasje på håret.

 

Husk at det er bedre å bruke mousse, spray o.l. for å oppnå varig resultat. Skal du ha en rettetang som får håret til å være stritt lenge, krever det at den er varmere, noe som sliter mer på håret. ;)

9072376[/snapback]

 

Den bruker jeg også, og den er ganske rumpe iforhold til den frisør typen som "alle" bruker. Husker ikke navnet.. men ligger rundt tusenlappen.

 

Den jeg har skader håret endel, og "river" litt i håret..

 

Lurer på om det er denne som de fleste frisører bruker og selger. Har testet den endel og synes den er veldig bra.

9077141[/snapback]

 

den GAMA rettetanga høres jo ganske bra ut, brukes av frisører verden over =) men.. Vet du HVOR man kan få kjøpt den?? (utsolgt på nettet)

Lenke til kommentar
Lurer på om det er denne som de fleste frisører bruker og selger. Har testet den endel og synes den er veldig bra.

9077141[/snapback]

 

Hos de fleste frisører jeg har vært bruker de den med "kam" på siden. Liker de dårlig, men har aldri prøvd den der da. :)

9086796[/snapback]

 

vet du navnet på noen av frisørsalongene man får kjøpt den på...?

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Eg bruker ei rettetang fra Nikita, Wigo 800 kr ellernåke.

Funka supert, blir varm med engang! Den sliter selfølgelig på håret, men eg bruka hårkura osv og retta det minst mulig.

Et tips er jo å sove med ei slapp flette om natta, så slipper man å rette håret kvar dag. Syns egentlig det er finast med litt fall, ser kjedelig uten.

Eg har og tjukt hår, dreiv på med sånne 300 kr babyliss styr frå Elkjøp, ikkje vits i engang. Funker superdårlig og er ikkje verdt 1 kr.

Bruk heller pengane på ei skikkelig rettetang som du kan ha lenge.

Lenke til kommentar

Bruker en OBH Nordica som jeg er veldig fornøyd med. Den er bred og blir varm med en gang. Det beste er selvfølgelig å kjøpe hos frisør, men de fra elektrokjeder kan også fungere dersom prisen er høy nok. De her i byen koster 1000 kr hos frisør da.

 

Det lureste er å dele håret opp i ulike deler hvor du retter det underste hårlaget først, og resten setter du i en klype. All stritting fører til slitasje på håret, så ikke gjør d for ofte. Merker selv at strittingen ofte går fort ut, og fallet mitt kommer tilbake (spesielt ute ), men bare spray det mye og sørg for at rettetangen er skikkelig varm når du retter det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...