Makky Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Skal kjøpe en ekstra lader til en maskin, men er usikker på watt-styrken. Ifølge manual bruker maskinen en 90W, mens den jeg fikk levert med maskinen tror jeg er på 65W. Det står ikke watt-styrke men jeg regnet det frem. (P= I * A) <- stemmer ikke den formelen? Output: Volt: 19V Strøm: 3,42A Har sett i forskjellige nettbutikker som selger ladere, og min serie blir nevnt med 90W. Hvor mye har Watt å si, er det ikke strømmen som er viktigst? Skader jeg maskinen med å kjøpe en 90W lader? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Kjøper du en lader som har output på 19 V og MER ENN 3,42 A så er alt fint! Spenningen er viktigst, strømmen er bare et minimum, altså: Så lenge den nye laderen kan levere 3,42A så blir den like bra som den gamle.... Nå tviler eg på at pc'en krever 3,42, siden det helt sikkert er margin på original laderen og... Men spenningen er viktigst, den bør ikke overstige +/- 0,5V på 19 V! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå