Gå til innhold

Hvor kan jeg få kjøpt socket A kort?

leffern

Anbefalte innlegg

Hei hei, har lenge hatt et problem med latterlig mange Bsod's og har kommet frem til at det er hovedkortet som har pensjonert seg. Har testet ram og skjermkort og de fungerer som de skal. Har lett rundt på nettet etter noen som fortsatt fører A, men eneste jeg fant var demoshop. De har noen syke priser!

Er det noen som selger socket A ? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ah! :p skjønner ikke hvorfor prisen skal være så høy i forhold til verdien/etterspørselen den har i verden nå :\

visst noen har et hovedkort a là asus a7v600 eller abit an7 som de skal selge så nøl ikke med å ta kontakt på min msn: FJERNET AV [email protected]

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
visst noen har et hovedkort a là asus a7v600 eller abit an7 som de skal selge så nøl ikke med å ta kontakt på min msn: ******@hotmail.com

9061712[/snapback]

Akkurat det burdte du fjerne før en moderator gjør det !

Men du har jo bruktmarked.no og qxl.no elers er det få om du ikke finner et på ebay, men det blir for mye stress for et HK med så lite verdi :dontgetit:

Lenke til kommentar
ah! :p skjønner ikke hvorfor prisen skal være så høy i forhold til verdien/etterspørselen den har i verden nå :\

Verdien for den som må bytte kan jo være betydelig, iom. at en slipper å bytte ram, cpu, skjermkort og kanskje psu.

Er det ikke sånn med kommers generelt da, at det er forholdsvis dyrt for produsent og leverandør å sitte på gammelt lager, uten særlig omsetning? Den høye prisen på gammelt hjelper vel til, slik at folk kjøper unødvendig mye nytt istedet.

Det kan fort dukke opp socketA som demo eller på lagersalg. Jeg kjøpte MSI K7N2 DELTA2-Platinum hos Komplett for en uke siden, (lynet tok det). Da får man ihvertfall litt garanti.

Lenke til kommentar

Du kan kjøpe ett nytt hovedkort for AM2, prosessor og 2GB DDR2 minne til under 1500kr.

Veldig mye bedre det enn å kaste vekk tid på å lete etter gamle komponenter.....

Handlevogn.

Hovedkort med integrert GeForce 6100 skjermkort, dualcore prosessor og 2GB ram til 1447kr :thumbup:

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar
Du kan kjøpe ett nytt hovedkort for AM2, prosessor og 2GB DDR2 minne til under 1500kr.

Veldig mye bedre det enn å kaste vekk tid på å lete etter gamle komponenter.....

Er det en lidelse vi ser på eller et godt råd? Hvis folk faktisk har lyst til å "kaste vekk tid" for å spare en tusenlapp... hva er feil med det?

Lenke til kommentar

Handlevogn.

Hovedkort med integrert GeForce 6100 skjermkort, dualcore prosessor og 2GB ram til 1447kr  :thumbup:

9071075[/snapback]

Og som regel en ny Windows-lisens.. ;)

Lenke til kommentar
det er bare å rine inn å si at du har byttet hovedkort, så fungerer lisensen

9075360[/snapback]

Tviler på at han har Vista på den gamle PCen sin. Og XP er det bare å innstallere mange ganger, så lenge det går mere enn tre måneder mellom kvar gang.

Lenke til kommentar

Ehm, glem dette. Kom etterhvert på at dette hovedkortet var et hakk lenger bak i rekken enn jeg trodde, og det er montert vannkjøling på og er donert til min 10-årige nevø som sikkert har lynsjet det for lenge siden. Jeg har desverre ingenting å by på alikevel.

Endret av Steffenm
Lenke til kommentar
Det er bare det at han kan få veldig mye bedre ytelse for veldig lite penger......

Trådstarter ser ut til å være brukbart kjent med hardware. Vedkommende spør ikke etter bedre ytelse men "Hvor kan jeg få kjøpt socket A kort?"

Forøvrig burde du holde deg for god til å komme med spydigheter når folk prøver å komme med gode råd  :mad: 

Det var et forsøk på å helle litt syre i poenget ja, men ikke spydig, så beklager hvis du syns det var overtramp :)

Dette at vestlige forbrukere lider under "bruk&kast-syndromet", det er slått fast av folk med bedre greie på slikt enn meg. Det skal noe til å skille seg vesentlig ut andre veien...

"han kan få veldig mye bedre ytelse for veldig lite penger"

- Dette "veldige" virker nokså bastant på meg, siden det er høyst relativt. Spørs bl.a. hvilke benchmarks det dreier seg om, dvs. hva gjør maskina i daglig bruk?

Hvis vedkommende har god tid og sparer 1000,- kroner på å følge sin egen plan, så er det ikke vår oppgave å "prakke på" medlemmene ting de ikke spør etter, mener jeg ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...