Gå til innhold

Erfaringer/kommentarer til telezoom-objektiv

Anbefalte innlegg

Hei! Tiden er inne for et nytt objektiv, og da et teleobjektiv neste skritt. Har sett på det her fra produktguiden:

https://prisguiden.no/product.php?productId=59604

Det er noe i den klassen jeg ønsker meg, men kunne ikke se at noen hadde lagt ut sine erfaringer der. Noen som har noen erfaringer med dette objektivet? Det jeg i grunn spør om er om dette er et brukbart objektiv i sin klasse eller om det finnes alternativer som er bedre. Rundt 3000 kroner er vel det jeg kommer til å bruke.

På forhånd takk for svar

Stig A

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er et brukbart alternativ i konsumentklassen, ja. USM er en stor force som ikke f.eks tilsvarende fra Sigma, Tamron... har. Ellers er optikken i disse 3000-kroners telezoomene forholdsvis lik. Dvs ikke allverden, men for mange (i alle fall inntil videre) fullt brukbart. Dumt å cashe ut mange tusen dersom du finner ut at det blir lite brukt eller at fotointeressen dabber av.

Lenke til kommentar

Takk for svar! Så lenge jeg ikke gjør et bomkjøp :) så er det greit. Om det ikke er den beste optiske kvaliteten i verden, så spiller det ingen rolle. 3000 er mer enn nok for meg. Og dette er virkelig brennvidden jeg ønsker meg for øyeblikket.

Har jo bare kit objektivet til 400D, så blir vel uansett positivt overrasket(håper jeg) :cool:

Lenke til kommentar

Hadde ikke Japan Photo et Tamron 70-300mm til 999,- nylig? Kunne kanskje vært noe for deg det og. Det er dog uten USM, så autofokusen er neppe så kjapp og stille, men likevel - du får sikkert omtrent den samme bildekvaliteten.

Skal du gå den andre veien, så kan du vurdere det jeg har, Canon 70-300mm IS USM (IS=bildestabilisator). Fryktelig praktisk, men koster nærmere 5000,-.

Lenke til kommentar
Blir nok at jeg går for Canon sin ja ;) Takk for alle svar!

9058445[/snapback]

Den du vurderte fra starten av, eller den med IS og USM?

9062198[/snapback]

Blir nok den jeg vurderte fra starten av. 5000 blir litt i det meste laget for meg(er tross alt student:P), og vil ikke påstå at jeg er superavhengig av IS. Men USM høres jo interessant ut og det er det jo på det første jeg nevner.

Vet ikke hvorfor, men etter å ha sett på diverse objektiv å prisnivå, har jeg på en måte fått en magisk grense på 3000kr inntil videre. Det tror jeg må holde i massevis til meg. Dyrere objektiv får vente til jeg får meg fast jobb, og til jeg blir litt mer kresen på optisk kvalitet enn det jeg er per i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...