Gjest Slettet+212343 Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 jeg har nettopp flyttet ut fra leilighet, og husvert vil at jeg skal erstatte en dør som han mener katta vår har ødelagt. greit nok det, men han ville ha 5000 for det(hele depositumet). dette må davære ensinnsyk pris!? jeg trenger en lakkert furu dør, en helt vanlig inne-dør. siden jeg aldri har hatt behov for å skaffe slike ting, er jeg litt i villrede. hvor er det rimeligst for slike ting? Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 5 000 for to dører er ikke så gale, hvertfall ikke hvis den ene er en ytterdør. På COOP Bygg (som er ganske billig) koster (kjøpte jeg for et par år siden) en "vanlig" innedør til 2 500. En ytterdør koster fort 7 - 8 000. Det er sikkert mulig å få dette billigere, ville bare si at det godt kan være at "tilbudet" husverten kom med ikke er så gale (kommer selvfølgelig an på dørene). Lenke til kommentar
VetleRsport Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 5 000 for to dører er ikke så gale, hvertfall ikke hvis den ene er en ytterdør. På COOP Bygg (som er ganske billig) koster (kjøpte jeg for et par år siden) en "vanlig" innedør til 2 500. En ytterdør koster fort 7 - 8 000. Det er sikkert mulig å få dette billigere, ville bare si at det godt kan være at "tilbudet" husverten kom med ikke er så gale (kommer selvfølgelig an på dørene). 9052797[/snapback] Han skreiv 1 dør og det var inne dør. Lenke til kommentar
Pacman- Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 En helt vanlig innedør hvitlakkert uten karm koster (ekke helt sikker) men neppe mer enn 1000 kr Disse har dører: Bauhaus Maxbo ByggMax Smart Club Ville spurt husverten om du kunne få sett prisoverslaget han har fått på 1 dør, siden han vil kreve 5000,- for det.. Uansett, begrenset mengde skade en katt klarer å lage på døra.. Vær glad du skal flytte Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 du burde sjekke om det er en spesiell type dør, lite fint at det er en dør som stikker seg ut. Vanligvis er det en profiltype som går gjennom hele huset Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343 Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 takk for svar! det dreier seg om 1 stk vanlig trefarget lakkert furudør/m karm, til innendørs bruk. har sett litt på det nå og jeg må da kunne ordne dette for under 2000? kan ikke skjønne annet:) Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 (endret) UANSETT, be om å få dokumentert utgiftene til husverten. Noen kan være sleipe jævler som ikke skyr noe for å få noen kroner ekstra Edit: Dersom leiligheten er bygd spesielt for å være hybel eller leies ut, tenker jeg da: Hvem pokker bruker 5000 på ei dør han ikke skal bruke selv? Husker forrige stedet jeg leide..bar ikke akkurat preg av overforbruk av penger Endret 11. juli 2007 av Melkekartong Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 5000 kroner er relativt mye ja, men det spørs veldig på døra. spørsmålet her er om karmen må byttes eller om det bare er dørbladet? hvis karmen må byttes så blir det nok ganske dyrt, men hvis bare dørbladet skal byttes er det en enkel jobb. Selv trur jeg at de aldri kommer til å bruke pengene på døra, siden dette er en dør i en utleiehybel. kjøp en ny dør isteden, se om du finner samme døra hos en vanlig byggevarehandel, dørhåndtaket bytter du bare over fra den gamle døra. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 df 9052797[/snapback] Han skreiv 1 dør og det var inne dør. 9052867[/snapback] Leste "jeg trenger en lakkert furu dør, en helt vanlig inne-dør" som "jeg trenger en lakkert furu dør og en helt vanlig inne-dør" og gikk derfor ut i fra det skulle være to dører. Beklager misforståelsen. For én innedør er 5 000 mye. Lenke til kommentar
magfa Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 (endret) slip å lakk den gamle, men kan jo bli vansklig om du har flyttet ut.. ellers så koster slike dører 6-800 kr Endret 15. juli 2007 av magfa Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343 Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 har fått ordnet det nå. fant dør, komplett med karm for 1100 kroner. skal hjelpe husvert med montering, så er det i orden:) kan bli dyrt med katter også gitt Lenke til kommentar
VetleRsport Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 har fått ordnet det nå. fant dør, komplett med karm for 1100 kroner. skal hjelpe husvert med montering, så er det i orden:) kan bli dyrt med katter også gitt 9078429[/snapback] Men var karmen ødelagt da? Og hva sa han når det var så billig da? Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Som regel når man bytter dør, må man bytte karm også. Teit.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå