Knocksock Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Forsøker å finne en Flat-TV. Veldig vanskelig, sjekker tester - stadig nye modeller og i det hele ganske frustrert/skeptisk. Begynner selvsagt med pris på TVen, ikke tenkt å gi mye over 10tusen. LCD eller Plasma? Det er egentlig slik at Plasma gir bedre bilde - Panasonic/Pioneer har greie priser, er det bare en myte at Plasma forsvinner? At bildet skal brenne seg fast - enda en unødvendig bekymring? Har LCD dårligere teknisk spec på f.eks oppdatering og farge/dybde men flere heftige funksjoner? Kan noen gi en seriøs konklusjon på hvorfor velge LCD fremfor Plasma? I utg.pkt er jeg rammet av mytene rundt Plasma og ser mest LCD TVer. Jeg vil ha en som er bra på f.eks sport. Altså rask oppdatering/lite etterslep - eller som har teknologi som korrigerer dette. Jeg vil selvsagt også ha en TV som gir bra fargegjengivelse. Altså at fargen ikke flyter, at mørke deler av bildet ikke blir blåaktig eller diffust. Etter hva jeg har forstått vil mange av produsentenes teknologier som kompenserer for dette skape annen støy i bildet. Jeg har lyst på en 37" - altså i grensen mellom hva LCD og Plasma anbefales. Har lest mye bra om Tatung. Jeg tror at de kommer med enda bedre teknologi om ikke lenge, og prisene vil øke. Deres 32" kunne vært aktuell - lav pris og god kritikk. 37" er jeg skeptisk til ut i fra tekn.spec - mens 42" ser bra ut men da begynner det å bli for stort. Sett på Philips med dritbra spec. men da blir det raskt 13tusen + for en 32" - for dyrt. Skeptisk til de billige fra Philips og Sony. JVC også. LG og Samsung skeptisk til pga hadde laber kvalitet noen år tilbake. Vil gjerne ha en liste over 37" LCD/Plasma til max 13tusen rangert :-) og gjerne begrunnelse. Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 (endret) jeg kjøpte Plasma panasonic 42PX70 idag og jeg har hakselepp.... Har testet analoge, digitale sendinger, blu ray (oppskalerer til 1080p), vanlig dvd..... Bildet er bare helt fantastisk! hvis du ikke skal bruke den som dedikert PC skjerm , så kjøp for guds skyld denne tven, den er bare helt =O. Sitter å ser på kingdom of heaven akkurat nå med innstillinger på under 50% for å kjøre den inn 200 timer før jeg kjører på med optimale innstillinger. Er krystall klart bilde.. dybde,farger, sortnivå er bare helt fantastisk, film blir noe annet på denne tven. her er noen bilder.... Tvbildet blir selvfølgelig dårligere på bilder... bildet er MYE bedre her. innbrenning er ingen fare på panasonic.. og hvis du kjøper i butikk (elkjøp/lefdal etc..), så får du hjelp fort hvis det skulle skje noe, noe som er lite sannsynlig så lenge du kjører den inn i 200 timer (noe som ikke er noe herk, siden bilde er strålende med lave innstillinger også). Nei, liker du god filmkvalitet, kjøp denne! Hvis det er noe du lurer på, så bare spør. P.S Jeg er en helt nøytral person (ikke noe fanboy av noen av de) som har nærmest studert tver de siste månedene for å finne det beste, har kikket på alle toppmodeller i både LCD og plasma, panasonicen knuser alt (ikke på PC da...). Endret 11. juli 2007 av RockyIII Lenke til kommentar
Knocksock Skrevet 11. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2007 hvor bra dårlig blir bildet når plasma kobles til pc el ps2 da? var på elkjøp i kveld. stod i mellom toshiba regza og en Lg plasma. ingen var på lager, bare en ny panasonic plasma de ikke hadde pakket ut..så i morgen skal jeg sjekke mer i oslo/sandvika..d var forresten den panasonicen du har kjøpt de ik had pakka ut. hvor og pris betalte du? 11tusen cirka for 37" jeg kjøpte Plasma panasonic 42PX70 idag og jeg har hakselepp.... Har testet analoge, digitale sendinger, blu ray (oppskalerer til 1080p), vanlig dvd..... Bildet er bare helt fantastisk! hvis du ikke skal bruke den som dedikert PC skjerm , så kjøp for guds skyld denne tven, den er bare helt =O. Sitter å ser på kingdom of heaven akkurat nå med innstillinger på under 50% for å kjøre den inn 200 timer før jeg kjører på med optimale innstillinger. Er krystall klart bilde.. dybde,farger, sortnivå er bare helt fantastisk, film blir noe annet på denne tven. her er noen bilder.... Tvbildet blir selvfølgelig dårligere på bilder... bildet er MYE bedre her. innbrenning er ingen fare på panasonic.. og hvis du kjøper i butikk (elkjøp/lefdal etc..), så får du hjelp fort hvis det skulle skje noe, noe som er lite sannsynlig så lenge du kjører den inn i 200 timer (noe som ikke er noe herk, siden bilde er strålende med lave innstillinger også). Nei, liker du god filmkvalitet, kjøp denne! Hvis det er noe du lurer på, så bare spør. P.S Jeg er en helt nøytral person (ikke noe fanboy av noen av de) som har nærmest studert tver de siste månedene for å finne det beste, har kikket på alle toppmodeller i både LCD og plasma, panasonicen knuser alt (ikke på PC da...). 9052794[/snapback] Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Ps2 blir veldig bra = ) spilte akkurat socom combined assault som er på PS2.. helt klart og fint bilde = ) Jeg pruta på prisen, så jeg fikk 42 tommeren sammen med et veggfeste til 13 000kr. Kosta egentlig 14300kr tilsammen. Men panasonicen koster 13 000kr på elkjøp butikken... får ihvertfall pruta den ned til 12 500kr. Jeg annbefaler den ihvertfall. Fungerer ypperlig til film,spill,analoge sendinger etc.. Film er jo det den kan mest av alt og jeg får hakeslepp på filmkvaliteten = ) vanlig dvd er knall bra! og blu ray film blir jeg våt i buksa av ..hehe = ) er så utrolig bra dybde,farger, sortnivå på den at det er en drøm for folk som liker film = ) Er jo også knallbra på spill, både ps3 og gammelt som ps2.. og kjempebra på analoge og digitale sendinger = ) finner ikke noe spesielt minus med denne tven. skalerer opp til 1080p også når det kjøres blu ray film osv.. har som sagt også innstillingene lavt også de første 200 timene, så har mer å gå på der også.. Lenke til kommentar
Knocksock Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2007 Hvor finner du denne i 42" størrelse ? finner den ikke jeg...grr! Ps2 blir veldig bra = ) spilte akkurat socom combined assault som er på PS2.. helt klart og fint bilde = ) Jeg pruta på prisen, så jeg fikk 42 tommeren sammen med et veggfeste til 13 000kr. Kosta egentlig 14300kr tilsammen. Men panasonicen koster 13 000kr på elkjøp butikken... får ihvertfall pruta den ned til 12 500kr. Jeg annbefaler den ihvertfall. Fungerer ypperlig til film,spill,analoge sendinger etc.. Film er jo det den kan mest av alt og jeg får hakeslepp på filmkvaliteten = ) vanlig dvd er knall bra! og blu ray film blir jeg våt i buksa av ..hehe = ) er så utrolig bra dybde,farger, sortnivå på den at det er en drøm for folk som liker film = ) Er jo også knallbra på spill, både ps3 og gammelt som ps2.. og kjempebra på analoge og digitale sendinger = ) finner ikke noe spesielt minus med denne tven. skalerer opp til 1080p også når det kjøres blu ray film osv.. har som sagt også innstillingene lavt også de første 200 timene, så har mer å gå på der også.. 9055756[/snapback] Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Er overalt den = ) i alle forskjellige butikker som lefdal,elkjøp,expert,strandberg etc.. og alle nettbutikker. Lenke til kommentar
Knocksock Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2007 Da er Panasonic TH-42PX70 kjøpt. Dessverre hadde ingen tid til å kjøre den hjem til meg..sukk! Kanskje jeg skal ta med soveposen og ligge over på Elkjøp lageret. Jeg har da i det minste tid til å rydde og tørke støv. Er litt usikker, men den kan skyte nyttårsraketter, steike perfekt Grandiosa og holde colaen kald? ;-) Er overalt den = ) i alle forskjellige butikker som lefdal,elkjøp,expert,strandberg etc.. og alle nettbutikker. 9060364[/snapback] Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Å ja, det kan den..hehe = ) Gratz med ny tv, du blir ikke skuffet over den = ) er en knall tv.. Lenke til kommentar
Knocksock Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Flott! ;-) da er jeg på vei til å hente den. Kjøpte JVC dvd/Hd opptaker her om dagen. dh-rm300se tror jeg modellen heter. av 10 orginale sone 2 filmer var det 2 stk som ikke fungerte. skal teste den ordentlig, men lurer på å bytte den i en Pioneer 550.. Å ja, det kan den..hehe = ) Gratz med ny tv, du blir ikke skuffet over den = ) er en knall tv.. 9064843[/snapback] Lenke til kommentar
Zelkin Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Du må fortelle om du blir fornøyd !! =) Er flere her som lurer fæææælt på en slik en TV. ^^ Lenke til kommentar
Knocksock Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Nå har jeg kun NRK1 og TV2. TV Vestfold ble svak igjennom min Dr-mh300SE dvd/hd opptaker. Tegnefilm ble dritbra. Har ikke rukket å stille inn mye enda. men finner ikke meny for nyttårsraketter/Grandiosa/Cola, det eneste jeg er skuffa over så langt. Syntes Panasonic TH-42PX70 virker bra etter kun kort tid med testing..kjem med ny rapport seinere :-) Du må fortelle om du blir fornøyd !! =) Er flere her som lurer fæææælt på en slik en TV. ^^ 9066055[/snapback] Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Test den med film og spill.. film får du hakeslepp av tenker jeg = ) hvis du har på optimale innstillinger for å sjekke. Men husk å kjør under 50% nå da, de første 200 timene.. og husk at du må lagre innstillinger på alle (hdmi1,AV1,TV osv..) Lenke til kommentar
Zelkin Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Venter i spenning her =)) Ser ut som det blir min Tv der, selv om jeg har skikket leeeeeeeeeeeenge på en LCD =P Lenke til kommentar
Knocksock Skrevet 14. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2007 Det står ikke noe om å være forsiktig med innstillingene de første 200 timene i manualen? bare en tommelfinger regel? når du sier under 50% - alle innstillinger ? ser ingen mulighet for å lagre innstillingene..hmm! Men jeg er ikke i tvil..PS2 ser knallbra, f.eks den siste Burnout. Lyd-kvaliteten fra høytalerne er midt på treet. Hadde ikke vært i tvil hvis jeg visste hvor bra den er! Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Du kan stille på lyden også, synes lyden er ihvertfall en sterk 4`er = ) Er bare en tommelfinger regel, men har blitt annbefalt av de som lager plasma også. Du bare setter innstillingene og trykker "ok". Har du fått testet film enda da ? = ) Lenke til kommentar
Knocksock Skrevet 15. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2007 Ja, ingen tvil om at den er bra på det meste. Må sies at jeg ikke har noe sammenligningsgrunnlag. Men bra er den! Skal jeg pirke på noe så vil f.eks film der fotografier med ramme som vises se kunstig ut. Ramma vil da se ut som den er lagt oppå fotoet med datateknikk..bildemanipulasjon. Lyden er bra nok - har den lavt og gir ok styrke. Ble fortalt at Elkjøp satte ned prisen med 2000kr dagen etter jeg hentet den. Det er skuffende, da kundebehandleren gav meg pris på 14995kr, selgeren 13995 og i går lørdag koster den 11995kr. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Gå tilbake og få mellomlegget igjen - dette kan du gjøre innen 30 dager etter kjøp . Så da får du igjen det du betalte for mye vettu. Kampanjen startet nå denne lørdagen, så det er jo ikke noe de i butikken eller kundebehandleren kunne noe for der og da? Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 (endret) Skal selv ned på elkjøp imorra og få mellomlegget.. betalte 12500kr for tven for 4 dager siden, så skal ha de 500kr = ) Endret 15. juli 2007 av RockyIII Lenke til kommentar
Knocksock Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 Skal selv ned på elkjøp imorra og få mellomlegget.. betalte 12500kr for tven for 4 dager siden, så skal ha de 500kr = ) 9080536[/snapback] Kanskje vente til den faller ned til rundt 5000 kr..hehe Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Trur neppe den faller til 5000kr på 26 dager =p Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå