katet Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Eg driver for øyeblikket å bygger meg eget kabinett. En forleden dag rota jeg fram noen islagsmutter på M5 gjenger. Fann ut att dei ville passe bra til å feste hovedkortet, men på hovedkortet er det da berre 4mm hull da eg tenkte å utvide desse til 5mm. VIl eg da øydlegge hovekortet eller vil dette gå bra? Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Du mister iallefall garantien. Men vil jo tro det ikke er noen elektiske baner rundt skrue festene. Men hvor langt unna de er skrue hullene tør jeg ikke så si. Skrue festene på hovedkortene har å en sirkel rundt hullene, kanskje det er en slags sikkerhetsgrense på hvor elektronikken er. Men vet ikke Lenke til kommentar
ToLi Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Det metallaget rundt hullene er nok bare for jording av kortet. Kortet får jord jennom skruene regner jeg med + noen ledninger sikkert på pluggene vil jeg tro Lenke til kommentar
katet Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Er kortet avhengig av jording? Lenke til kommentar
ToLi Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Vet ikke, men det kan tenkes at det er en sikkerhets greie. Lenke til kommentar
katet Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Jeg får teste med et gammelt hovedkort noen dager å se. Får heller legge opp jording mellom pluggene å feste dem til strømfosyninga. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Det er ikke behov for jording. Det har jo alltid fungert å koble opp hovedkort liggende løst på bordet. Slik jording har kun funksjon for støyavskjerming. Lenke til kommentar
katet Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Vel, da trur jeg det snart er på tide å prøve. Finn fram boret og drillen, håp på det beste! Lenke til kommentar
Zimmen Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Er det ikkje litt rimeligere med nokre nye islagsmuttere på 4mm kontra eit nytt hovedkort? Lenke til kommentar
katet Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Ehh.. joda.. Men prøver på et ellgammelt hovedkort da jeg ikke har kjøpt ny hardware. Så, ikke noe stort tap for å si de slik. Verdt erfaringa! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå