Gå til innhold

Erikson T300 vs T68i vs Nokia 6310i

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe ny mobiltelefon, og regner med at valget vil stå mellom en av disse tre telefonene. I den forbindelse har jeg noen spørsmål jeg håper noen kan svare meg på..

Alle telefonene har ir. Kan jeg laste ned sms meldinger og telefonbok osv til pc med begge to?

6310i har plass til 150 SMS meldinger. Hvor mange er det plass til i T300 og T68i (meldinger i tillegg til de som kan lagres på SIM kortet)?

Hvordan fungerer fargeskjermen til T300 og T68ii praksis? Er den et must, eller kan jeg greie meg uten (jeg ser på en mobiltelefon som en telefon og en tidsplanlegger, ikke et spillkonsoll.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan jeg laste ned sms meldinger og telefonbok osv til pc med begge to?

Jeg skal ikke banne på det, men jeg tror du trenger en datakabel.

Hvor mange er det plass til i T300 og T68i (meldinger i tillegg til de som kan lagres på SIM kortet)?

SIM kortet er ikke stort å skryte av da (rundt 12mld), men T68 kan lagre bortimot hundre (T300 skal være veldig likt på mye, men jeg er ikke sikker)

Hvordan fungerer fargeskjermen til T300 og T68i praksis?

Den er ganske pen å se på. Bilder osv vil bli ganske kornete ettersom begge bare har 256 farger (not de nyeste med 4096), men på menyer osv er det ganske harmonisk.

Vil bare understreke at T300 IKKE har kalender. (dog 440 timer standby :o)

Lenke til kommentar
Jeg skal kjøpe ny mobiltelefon, og regner med at valget vil stå mellom en av disse tre telefonene. I den forbindelse har jeg noen spørsmål jeg håper noen kan svare meg på..

Alle telefonene har ir. Kan jeg laste ned sms meldinger og telefonbok osv til pc med begge to?

6310i har plass til 150 SMS meldinger. Hvor mange er det plass til i T300 og T68i (meldinger i tillegg til de som kan lagres på SIM kortet)?

Hvordan fungerer fargeskjermen til T300 og T68ii praksis? Er den et must, eller kan jeg greie meg uten (jeg ser på en mobiltelefon som en telefon og en tidsplanlegger, ikke et spillkonsoll.)

Telefonbok kan overføres via IR på T68i, og dermed høyt sannsynlig med T300. Meldinger er jeg derimot usikker på. Kan ikke huske at jeg fikk til dette med min T68i.

T68i har plass til ca. 40-60 meldinger hvis jeg ikke husker helt feil + SIM !

Så en liten subjektiv sak.. Har selv hatt T68i (T68 Gold med en gang denne kom) og etter min menig er dette fortsatt den beste telefonen på markedet. Den har alt du trenger - og ikke trenger! T300 virker ekstremt klumpete og "lubben" når jeg så vidt fikk fiklet litt med den..

Teknisk er vel T300 en smule nedgradert T68i..

Skal du kjøpe ny telefon og vil ha noe skikkelig noe, og prisen ikke er _fullt_ så viktig så ville jeg klart gått for en T68i. Jeg kjøpte vel min T68 en gang i september-november (husker ikke az..), og har siden den gang hatt 7650, og nå 7210. I tillegg må jeg tilføre at jeg har smålekt med det meste. Ingenting hittil har overgått den lille, strøkne saken!

Lenke til kommentar

Til MaxCPu (eller noen andre):

Har lagt både T300 og Nokia 6310 på is tror jeg...men jeg har oppdaget en ny konkurent til T68i..:

Hva med Siemens S55? Har Siemens telefon fra før, og er fornøyd med Siemens fra før.Jeg ser at Siemens S55 har noe dårligere batterikapasitet (og det liker jeg ikke.), men er det ellers noen store grunner ti lå velge den ene eller andre?

Kom gjerne med subjektive meninger, rene spesifikasjoner finner jeg på nettet.

Er T68i treg?

Lenke til kommentar

S55 virker bra.. Her kan du nok forvente deg en kvalitetstelefon. Men kommer den ikke dog noe sent?! Ville gått i butikken og tatt en titt.

T68 var i starten ganske så treg. Dette er imidlertid ikke lenger tilfelle med "i" utgaven eller en oppgradert "orginal". Derfor bør ikke dette telle negativt.

Edit: Les litt på Itavisen.no og se om hva de har å skrive om S55 hvis det har kommet noe..

Lenke til kommentar

En annen ting er at andrehånds verdien på en Nokia og en Ericsson er mye høyere en siemens og motorola. Har selv en T68i, hatt den en uke nå og er strålende fornøyd. (eneste er at bluetooth funksjonen sluker batteriet mitt!!!)

Hva med en motorola T720i?? Diggbar skjerm på disse

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...