@ir Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Du måtte ha over 46.66 da sant? Akkuratt d snittet jeg hadde 9254607[/snapback] Jeg trengte faktisk høyere enn 46,66 i poeng, siden jeg bodde innenfor regionen. 9258325[/snapback] Jeg bor også innenfor regionen, men ble det virkelig høyere snitt for oss? En jeg kjenner har under 4,6, men han kom alikevell inn :S, kanskje noe spesialgreier eller noe 9282323[/snapback] I følge oversikten litt over så er det slik, ja. Jeg kjenner mange som hadde 45-46 poeng som lå på venteliste etter 1. inntak. Din bekjente kan kanskje ha kommet inn på 2. inntaket? Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Jeg må bare spørre.. Hvordan regner man ut inntakssnittet? Jeg forstår det sånn at det er den laveste poengsummen man kunne komme inn med. Men hvorfor kalles det da snitt? Lenke til kommentar
@ir Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Jeg må bare spørre.. Hvordan regner man ut inntakssnittet? Jeg forstår det sånn at det er den laveste poengsummen man kunne komme inn med. Men hvorfor kalles det da snitt? 9293492[/snapback] Er det slik? Har alltid trodd det var snittet til alle elevene som kom inn på skolen, inkludert de fra 2. og 3. inntaket. Men nå er ikke jeg 100% sikker heller, da Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 (endret) Jeg må bare spørre.. Hvordan regner man ut inntakssnittet? Jeg forstår det sånn at det er den laveste poengsummen man kunne komme inn med. Men hvorfor kalles det da snitt? 9293492[/snapback] Er det slik? Har alltid trodd det var snittet til alle elevene som kom inn på skolen, inkludert de fra 2. og 3. inntaket. Men nå er ikke jeg 100% sikker heller, da 9293537[/snapback] Det er den konklusjonen som er å trekke av at mange her i tråden er uforstående til at en med 4,5 kom inn på en skole med snitt på 5. Det er ikke verre enn at en med 4,5 og en med 5,5 i snitt kommer inn samme skole, og da blir snittet 5. Det var ikke sånn at jeg egentlig lurte på det, jeg bare synes det er rart at mange synes det er rart at noen kommer inn med lavere snitt en inntakssnittet... EDIT: Fant ut at "inntakssnitt" = "karaktersnittet på den siste som kom inn". Siden de tar de med best snitt først osv.. Endret 16. august 2007 av Yoshi Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Ja, jeg gjorde det. Visstnok, så kom man inn på et av de 3 valgene (hvis man valgte 3 stykker) Woohooo! Kom inn på siste valget mitt og er nå på 20 plass på ventelista omtrent til både 2 og 1 valget mitt Lenke til kommentar
username882 Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Ja Teknisk allmennfag.. Lenke til kommentar
Shjatå Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Fikk også førstevalget mitt Elektro på Jåttå vgs.. Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 jeg kom inn på allmenn påbygg men kom på 3 ønske mitt når det gjelder skoler det står 22 foran meg i køen på førstevalget mitt, liten sjangs for meg å komma inn ? Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) Fikk også førstevalget mitt Elektro på Jåttå vgs.. me 2 3,2 i snitt Endret 6. juli 2008 av KennyMafakka Lenke til kommentar
2rst1 Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Må sikkert vente minst 7-10 dager før eg får vite kva linje eg kjem inn på tenker eg. Viss man skal logge inn på vigo.no for å sjekke, og skal gå 2. året på vidaregåande, må man finne fram brukernavn og passord som man brukte i fjor da? Eller man fikk vel eit nytt når man søkte vidaregåande skule i vinter??? Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 fikk dårlige karakterer så tviler på at jeg kommer inn på 1. valget. . har gått 2. året på en skole langt unna og vurderer og quite om jeg ikke kommer inn på en nærmere detta året. . Lenke til kommentar
Dødskalkunen Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Fikk vite det allerede for tre dager siden. Kom inn på andre valget (medier og kommunikasjon i Åkra), men er nr 2 i ventekø for medier og kommunikasjon (Vardafjell, Haugesund). Hadde faktisk jobbet ganske godt for karakterene dette året, men sånn er livet. Kjipt. Lenke til kommentar
Nikkopikko Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 (endret) Har dere fått vite de nå? jeg har ikke fått noe svar ennå Edit: Er vigo siden nede nå? Kommer meg ikke inn Endret 8. juli 2008 av Nikkopikko Lenke til kommentar
Dødskalkunen Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 (endret) Har dere fått vite de nå?jeg har ikke fått noe svar ennå Jepp, tror de som skal på VGS i Rogaland har fått vite det nå. Fikk en SMS for tre dager siden med brukernavn og passord hvor jeg logget meg inn og fikk vite hvilken skole jeg var kommet inn på/hvilken jeg sto på venteliste på. Edit: Post 1000 Endret 8. juli 2008 av Alfen92 Lenke til kommentar
Nikkopikko Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Kom meg inn på vigo nå. Finn førstevalge med snitt på 4. En kompis av meg med snitt på 1,5 kom også inn på samme skole Men det blir uansett ikke skole på meg. Friår på havet å tjene mye gronker okok.bmp Lenke til kommentar
bokhylle Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Kom inn på førstevalg. yay! Lenke til kommentar
JiGGe Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Jeg er 3 i køen! Håper på det beste! Jeg er også nummer 3 i køen ! Lenke til kommentar
JiGGe Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Kanskje jeg burde spørre her. Kom inn på andre valget mitt. Så trykker jeg på lagre svar. Og trykker på at jeg vil inn på denne skolen. Så på første valgemitt er jeg i køen er nr.3, jeg vil at jeg skal stå oppført der. Men når jeg trykker på lagre svar så kommer jeg ingen steder. Er det fordi jeg ikke kan trykke på ja til at jeg vil ha andrevalget mitt men også at jeg vil ha første valget mitt? Eller er det vigo som bare er treig eller noe. Prøvd i hele dag. Lenke til kommentar
Greysteel Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 (endret) Viss man skal logge inn på vigo.no for å sjekke, og skal gå 2. året på vidaregåande, må man finne fram brukernavn og passord som man brukte i fjor da? Eller man fikk vel eit nytt når man søkte vidaregåande skule i vinter??? På skolen jeg går fikk vi iallefall nytt brukernavn og passord i vinter. Endret 8. juli 2008 av Era_Vulgaris Lenke til kommentar
dabbo-baze Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 (endret) Kom inn på førstevalg. yay! elvebakken medier, here i come Endret 9. juli 2008 av dabbo-baze Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå