Gå til innhold

Psdata prøver å lure seg unna reklamasjonssaker


Anbefalte innlegg

På denne siste saken her (hovedkortet) har jeg sagt at jeg vil reklamere, og bare bedt om ett returnummer, ikke om å få pengene tilbake.

 

Og når det gjelder å være klar om at det er reklamasjon det er snakk om, så har jeg ikke nevnt garanti, men bare reklamasjon i mailene mine til psdata. Det er psdata som har blandet garanti inn ved å si at det kun er 3 måneders garanti på demovarer, men dette har jo ingen ting med saken å gjøre i grunnen.

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten å ta direkte stilling til alle detaljer: Kommentarene fra PSData er foruroligende. Jeg har handlet mye hos dem gjennom mange år og aldri hatt noen problemer med reklamasjonssaker. Hvis dette signaliserer en ny "trend" i forhold til deres kundebehandling er det trist. De har vært mine favoritter til nå, rett og slett på grunn av god service hele veien.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner altså ikke at folk lurer på hvorfor folk handler hos Komplett.. Synes både PSData og Netshop begynner å bli rimelig gode til å argumentere for handle hos Komplett. De kan være så treige de bare vil for min del, så lenge de ikke handler reklamasjoner slik som dette.

Lenke til kommentar
Fikk nå ett nytt svar fra psdata:

 

 

Min epost:

-----------------------------------------------------------

Prøver dere å svindle alle som kjøper lagersalgvarer? Dere sa akkuratt det samme sist gang jeg skulle sende inn en lagersalgvare. Som jeg sa sist, så har dette ikke noen ting med garanti å gjøre, da jeg benytter meg av reklamasjonsretten som er på 2 år. For ett hovedkort vil reklamasjonsretten muligens være 5 år også.

-----------------------------------------------------------

 

Svar fra psdata:

-----------------------------------------------------------

Hei!

Ved reklamasjon er det kundens oppgave å bevise at feilen har vært tilstede siden produktet var nytt.Fyll ut vedlagte skjema og returner det til oss pr post, så skal vi vurdere saken.

-----------------------------------------------------------

 

Er ikke det de sier her også usant? :blink:

 

Jeg mener det er selgerens oppgave å bevise at det er kundens feil bruk som har ført til at produktet er ødelagt?

9283538[/snapback]

Ganske pinlig for PSdata egentlig. Det de sier her er selv om det er sant bare svada. Kunde sendte først en forespørsel til de om å få ordnet med kortet da det var defekt. Han fikk tilbake en beskjed om at det bare er 3 måneders garanti. De vet så utrolig godt som alle andre som driver med salg at det er minst 2 år med reklamasjonsrett. Det er da bare til å be kunden fylle ut reklamasjonsskjemaet deres for så å sende det inn for en sjekk. Når de velger å ikke si det er det direkte kundefiendlig og bransjemessig uetisk.

 

Skal ikke si at det i dette tilfellet er bevist gjort av PSdata, men det virker som om dette er en trend hos mange nettbutikker. Det å vite at alt man selger har minimum 2 år reklamasjon, er basiskunnskap. Å da legge opp til den policyen om at de først bare nevner garanti for så å opplyse om reklamasjon om kunden maser er ekstremt kritikkverdig.

 

Mitt innlegg er kun basert på det trådstarter har fortalt, og ettersom vi ikke har sett all saksgangen mellom han og PSdata så må det sees ut i fra nettopp det vi vet. Så om det viser seg at PSdata har gitt kunden mer info enn det som står her, så beklager jeg..

Lenke til kommentar

I går så prøvde jeg også å sende en returforespørsel fra "fakturaoversikten" på sidene til psdata. I dag har jeg mottatt et returnummer. Er det da greit for meg å sende inn kortet med det returnummeret, og bare se bort i fra det supporten har sagt pr mail?

 

Når de gir meg returnummer så betyr vel det at de godtar returen?

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713
Når de gir meg returnummer så betyr vel det at de godtar returen?

9292021[/snapback]

 

De har registrert at du ønsker å returnere en vare, slik at de tar den imot når den kommer.

 

Ut over dette har de ikke godtatt noe annet enn deres egne avtaler om dekning av utlegg til retur, verkstedsutgift, etc. Som regel er det slik at du legger ut porto, og får refunert dette om det viser seg at det var en mangel/feil på produktet.

 

I motsatt fall kan det være kunde blir fakturert medgått timespris på kontroll av varen.

Lenke til kommentar

Sorry for litt offtopic; men hvor lang tid tar det før reserverte penger fra PSData kommer inn igjen?

 

Måtte endre litt på en ordre fra dem og beløpet er trekt fra konto x 2 (betalt med visa).. Står bare "reservert - ikke bokført" altså, men skulle gjerne hatt de pengene inn igjen på konto asap pga ferie på tirsdag.

Lenke til kommentar
Sorry for litt offtopic; men hvor lang tid tar det før reserverte penger fra PSData kommer inn igjen?

 

Måtte endre litt på en ordre fra dem og beløpet er trekt fra konto x 2 (betalt med visa).. Står bare "reservert - ikke bokført" altså, men skulle gjerne hatt de pengene inn igjen på konto asap pga ferie på tirsdag.

9292797[/snapback]

 

Vil bare opplyse om at sålenge det står reservert så er ikke pengene faktisk trekt fra konto. Er banken som gjør denne reservasjonen automatisk, så det er lite noen kan gjøre for å påskynde denne prosessen etter hva jeg har erfart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...