Gå til innhold

Hjelp med nytt *prosessor*

Anbefalte innlegg

Hei :w00t:

Jeg må ha meg ny Prosessor, og lurte på om det gikk an å bytte fra en AMD prosessor til en Intel prosessor ?

Har en AMD athlon 64 Prosessor 3700+. Og må ha en ny snart for å kjøre nye spill på maks ytelse, tenkte på en sånn Intel E6600. Og om dette går an å skifte på eller om jeg må ha et annet Hovedkort også ? :hmm:

+ Er det enkelt å bytte ut CPU/Prosessorn selv ? Eller burde jeg ta den til Elkøp eller andre Elektro kjeder, så de kan gjøre det.

Har ikke så mye peil på innmaten på en PC akkurat :ermm:

Og om det var noen gode AMD prosessorer som ligger likt ann som E6600`ern

Takker for hjelp :thumbup:

Endret av keeperno
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har socket 939 (som jeg regner med) kan du alltids bare kjøpe en 4400+ og oppover x2 cpu. Gir en god del bedre ytelse. Skal du bytte til Intel må du også ha nytt hovedkort, dette er en annen socket.

AMD64 X2 6000+ skal ligge omtrent på samme nivå som E6600 og et par hundringser billigere. Skal du ha AM2 så må du bytte hovedkort og nytt minne til DDR2 (forutsetter at du har socket 939).

Lenke til kommentar
Hei :w00t:

Jeg må ha meg ny Prosessor, og lurte på om det gikk an å bytte fra en AMD prosessor til en Intel prosessor ?

Har en AMD athlon 64 Prosessor 3700+. Og må ha en ny snart for å kjøre nye spill på maks ytelse, tenkte på en sånn Intel E6600. Og om dette går an å skifte på eller om jeg må ha et annet Hovedkort også ? :hmm:

+ Er det enkelt å bytte ut CPU/Prosessorn selv ? Eller burde jeg ta den til Elkøp eller andre Elektro kjeder, så de kan gjøre det.

Har ikke så mye peil på innmaten på en PC akkurat :ermm:

Og om det var noen gode AMD prosessorer som ligger likt ann som E6600`ern

Takker for hjelp  :thumbup:

9051540[/snapback]

Det er ikke vanskelig å bytte prossessor, men det lønner seg å lese noen guider før du gjør det.

Jeg var på Elkjøp her om dagen og spurte om de hadde en S-ATA kabel. Da så de bare rart på meg. Dette var i data-avdelingen deres, så jeg vet ikke om Elkjøp eller tilsvarende elektro kjeder er stedet å gå til :nei: ?! Jeg tror E6600 slår alle AMD prossessorene, i hverfall i spill. Men med en Athlon 64 X2 fra 4800-6200 skal være mer enn bra nok til spill, men Intel er bedre. Selv en E6400 kan konkurere med AMD 6000 i enkelte spill. Det viser testen til Tom's hardware:

http://www23.tomshardware.com/cpu.html?mod...2=433&chart=165

Guide:

http://www.hardware.no/guider/annet/pc-bygging/9369

Lenke til kommentar

Vet det dær, har skrevet så mye om Skjermkort at jeg skreiv feil :D

Men, jeg gidder ikke å bruke 1000 mer på Intel Hovedkort, kjøper meg heller en AMD prosessor, er det noen som ligger like ann som E6600`ern ? ( Linkz please :ph34r: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...