cruelphotography Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Første jeg poster her på bildekritikken :=) Gjort som ukes oppgave der jeg er fotolærling =) Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Det skal nevnes at han er lærling på samme sted som meg syns jeg :!: Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Det første bildet gir meg assosiasjoner til New Jersey eller andre mer perifere deler av NY, og skaper en litt skummel storbystemning. Store sorte partier pleier jeg å like, men det ble kanskje i overkant bunntungt her. Det er i og for seg ditt valg, så det er nok for å understreke stemningen du forsøker å formidle. Likevel blir det litt vel tungt, selv for en fotografiet "mørke fyrste" som meg. Problemet med mørket er egentlig mer fremtredende på bildet av siloen. Der det første bildet har en misjon med sitt mørke, virker det litt malplassert på siloen. Litt lysere eksponering på selve siloen ville også ha fått vignetteringen til å stå mer frem. Jeg liker måten du tenker på, men synes som sagt at du overdriver en liten smule. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 11. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2007 Kan hende det er litt vel mørkt på siloen, en liten del av grunnen til at jeg valgte å gjøre det mørkt er dog pga det er ett side bygg på siloen som måtte vekk. Er nesten så dette er the lesser of two evils. Men mener det går bedre sammen med det andre bildet med så mye mørkt, og tenkte det passet ganske greit siden de er i fra samme serie. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Ville de vært altfor vanskelig å klone bort den bygningen i steden? Hvis det er tilfelle, så får du gjøre som jeg oftest gjør, gå forbi motivet og finne et nytt. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 11. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2007 Hadde nok greid å klone det bort, men om du hadde zooma for mye hadde man nok merka det litt i skyene / kantlinjen av siloen. Kunne ikke velge HVA jeg fotograferte selv, det var jo en del av oppgaven Tror det funker greit nok til at jeg ikke trenger å gå over til ett nytt objekt anyhow, though. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Du skjønner hva jeg mener med kloning, håper jeg. Med det mener jeg at du kan fjerne de forstyrrende elementene i etterkant i PS, eller Gimp etc. Jeg mente altså ikke at du skal velge en tetter crop, slik du antyder i ditt svar. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 11. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2007 Skjønte hva du mener, og antydet ikke det? Antydet at det ville blitt visende litt på kantene og i de små skyene. Lenke til kommentar
Eplekakespising Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Likte begge bildene godt, liker sånne motiver! har du gjort himmelen på venstre side at siloen så mørk med vilje? ser for meg at det kunne blitt bedre om man hadde sett himmelen der og Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå