Gjest Slettet+546574 Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Helu Jeg har en del bilder på hjemmesiden min, men dessverre ligger de i forskjellige oppløsninger. Alt fra 600x800 til 1800*2400. Dette skulle jeg gjerne endret på, men det er en VOLDSOM jobb å gjøre dette manuelt :o . Derfor lurer jeg på om noen har en ide til hvordan jeg kan gjøre dette i en fei? Eller to ; èn for bilder i landscape-format, og èn for de i portrait. Enten om det er et eget program jeg kan benytte, en smart måte i kjente bildered.prog etc. Hadde vært kjempe-takknemlig Ha en fortsatt glimrende dag! Lenke til kommentar
oddne Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 ACDsee har en innbygd funksjon for å endre størrelse på mange bilder på en gang. Meget lett å bruke i alle fall (edit - resize) O Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Det er jo også mulig å "tvinge" hjemmesiden til å vise bildene i en bestemte størrelse (f.eks 800x600) selv om de er større. Hvilket program bruker du for å lage hjemmesidene? Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Bildet er da fysisk fortsatt feks 1024x768, og størrelsen i KB er dertill desverre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+546574 Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 ACDsee har en innbygd funksjon for å endre størrelse på mange bilder på en gang. Meget lett å bruke i alle fall (edit - resize) O Takk!! Da laster jeg ned og tar en prøverunde på noen bilder. Bør nok fysisk endre størrelsen på de, for de tar uforholdsmessig mye plass... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+546574 Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 YiHa! Funket glimrende! Endret alle bildene i en mappe på no-time Og sparte mange MB på serveren Må si ACDsee imponerer meg med et par av featurene sine. Har alltid tenkt på det som bare et preview-program for bilder, men det kan brukes til mye mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå