sindrejibb Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Hei! Mulig jeg finner på å kjøpe litt ekstrautstyr til mitt NV-GS500. Har fra før stativ. Det jeg trenger/har lyst på er en vidvinkel og muligens en solblender. Ser adorama.com ikke er så veldig dyre så tar utgangspunkt i å kjøpe derfra. Har tenkt meg *Raynox DCR-6600 wide-angle Siden kameraet mitt har 43mm og vivinkelen har 52mm må jeg derfor ha en *Step-up ring 43-52mm Det jeg egentlig lurer mest på er solblender, eller "lens hood". Gir det stor effekt? Filmer endel ute i snøen, ski/snowboard og er jo ofte sol da. Også er det litt vanskelig å velge en, for jeg burde kanskje ha en 72mm solblender og en ekstra 43-72mm stepup-ring for å kunne bruke solblenderen både med og uten vidvinkel. Men så har adorama solblendere som det står wide-angle på og noen det ikke står det på. Så trenger man egen solblender til vidvinkel? Eller finnes det en som jeg kan bruke både med og uten solblenderen? Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 11. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2007 Og et lite ekstra spørsmål: Er dette et originalt Panasonic-batteri som passer til NV-GS500? http://cgi.ebay.com/Brand-New-Battery-for-...bayphotohosting Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2007 Bump! Forresten så lurer jeg på om jeg heller skal kjøpe litt utstyr på ebay. Men spørsmålene er fortsatt de samme. Ser at det finnes gummi-solblendere også som man kan tilpasse til både wide, normal, tele osv. Lenke til kommentar
ErickH Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 hei! Lur på en ting angående dn NV-GS500. Hvis man ska ta vanli bilde, hvor blir den lagret? Den har jo ikke noe minnekort bare tape.... takk for svar Erick Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 (endret) GS500 har minnekort, av typen SD, og stillbilete vert lagra på det. sindre: Angåande batteriet, so skal det i følge YaTack passe til GS500. Det ser jo originalt ut iallfall, og selgaren hadde stort sett gode kritikkar (99,5% positivt). Sjølv har eg aldri handla på eBay, men har no lest om fleire andre på forumet som har gjort det med hell. Solblendar har eg ikkje peiling på, vidvinklar har vorte diskutert fleire gonger tidlegare trur eg. Har du søkt? Endret 12. juli 2007 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2007 (endret) Ja, har søkt. Hvis det batteriet der er originalt er det jo utrolig billig, det koster jo over 1000-lappen i Norge. Ang. vidvinkel har jeg vel så og si bestemt meg for Raynoxen. Det jeg egentlig lurer mest på nå er om solblender har noe mye for seg. Eller er det noe annet ekstrautstyr/objektiver som er greit å ha i baklomma? Endret 12. juli 2007 av sindrejibb Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Ser på kommentarene til han som sselger de batteriene at folk sier de er originale og at det er en fantastisk pris osv., så jeg går for dem jeg. 300 kr inkl. frakt for 2 batterier som koster 1300 kr pr. stk i Norge er ikke så ille, det. Da glemmer vi batteriene, så vil jeg gjerne høre litt mer om vidvinkel og om solblender har noe spesielt for seg, isåfall hvilken. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Som jeg har skrevet til 1000 andre som har spurt om det samme: Den vidvinkellinsen er bra. Veldig bra til prisen faktisk, jeg har den selv. Solblenderen min heter Cavision Rubber et eller annet. Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 14. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2007 (endret) Ok. Men må jeg ha en slik gummi-solblender for å kunne bruke både med og uten vidvinkel? For de går jo an å justere, liksom. Og skal jeg kunne bruke den både med og uten, må nesten solblenderen være på 72mm også må jeg ha en step-down ring fra 72-43mm, blir det ikke slik? Men det viktigste; Tror dere egentlig jeg har bruk for solblender? Hva er det lagd for liksom? EDIT: Finner ikke 43-72mm stepup-ring, men går det an å bruke 2 utenpå hverandre? For jeg finner 43-52mm og 52-72mm, så hvis jeg da kan bruke de to utenpå hverandre går det jo bra. Endret 14. juli 2007 av sindrejibb Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Du må ikke ha en solblender. Jeg tar nesten aldri av vidvinkellinsen så jeg bryr meg ikke om å ha en solblender som passer til originallinsen på kameraet. Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 14. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2007 MÅ ikke ha solblender, nei. Men hjelper den noe? Jeg kommer ikke til å filme BARE med vidvinkel, så må ha en som funker uten og. Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 15. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2007 Har funnet ut på pana3ccduser-forumet osv. at det er best med en "rectangular lens hood". Altså en firkantet en. Men jeg aner ikke hvilken. Og skal ikke ha noen kjempedyre greier. Men vil en slik lens hood fungere godt uten vidvinkel? Eller er kanskje stock-hooden bedre når jeg ikke har vidvinkel? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå