Morpheuz Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Jeg skal lage en liten database i Access for å registrere maskiner på flere steder, samt hva slags linsensert programvare hver PC har. Har noen ideer til mulig modell? Har laget tabell for sted, inventar og programvare. Men ett inventar (PC) kan ha mange forskjellige programmer. Her må jeg vel ha inn en tabell til, men usikker på hva dette skal være. og om dette er mest effektivt? Lenke til kommentar
vidarv Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Jeg skal lage en liten database i Access for å registrere maskiner på flere steder, samt hva slags linsensert programvare hver PC har. Har noen ideer til mulig modell? Har laget tabell for sted, inventar og programvare. Men ett inventar (PC) kan ha mange forskjellige programmer. Her må jeg vel ha inn en tabell til, men usikker på hva dette skal være. og om dette er mest effektivt? 9050397[/snapback] ville hatt en ny relasjonsentitet mellom inventar og program, slik at inventar kan ha flere program... eks en pc kan registreres med både office2007 og windows vista, 3dstudio osv... slik det er nå kan et inventar bare ha en programid... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå