amorine2 Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Jeg har nettopp vært innom og kjøpt meg nytt speilreflekskamera. Valget sto mellom D40 og EOS 350D. Prisen er den samme; kr. 4495,- Jeg har et gammelt sfl(EOS) med zoom linse (70-210 Sigma). Utstyret er sikkert 15 år gammelt, så jeg vet ikke hvor god linsa er(kjøpte det i sin tid som kit). Ihverfall.... Jeg tok med linsa for å se om det passa EOS 350D, og det gjorde det. Men LCD skjermen var jo så bitteliten! Og nettopp det har jeg brent meg på før, at man tar mange bilder som ser bra ut, men når man får de over på PC'n er de kornete... Nikon sitt syntes jeg var bedre og holde, også var det større skjerm og lettere å se resultatet. Likte følelsen. I tillegg får man jo gratis blitz, 2-timers kurs og årlig rens av kameraet i tre år. Derfor tenkte jeg at Nikon ble det beste valget. Det som imidlertid har skjedd, er at jeg har fått med meg et Nikon D40x! Pris 4495,- Jeg har fortsatt mulighet til å bytte, både til EOS350 og D40. Noen forslag til hva jeg bør gjøre? Skal jeg beholde det jeg nå har fått med meg, eller bytte til en av de andre? Takker for svar! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Hvis du har fått D40x til den prisen så er det veldig enkelt - behold det. Det er et bedre kamera enn D40; hvor mye kan diskuteres. Sigma-objektivet ditt er så gammelt at den bør ikke være utslagsgivende for hva du bestemmer deg for. Det som kan skape problemer for deg i fremtiden er hvis kameraet går istykker da det ikke er samsvar med kvittering og kamera. Men der kan vel butikkfolkene fortelle oss hvordan reglene er. Tom Lenke til kommentar
Anew Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 (endret) Til den prisen er svaret nokså selvsagt i mine øyne (jeg har Nikon-glass i brillene mine )- behold D40x. Den gamle Sigmazoomen din er ikke mye å spare på etter hva jeg har sett, og D40x er et særdeles kompetent lite kamera. Ved næremere gjennomlesing - dersom det er slik at du ved en feil har fått med deg en D40x fra butikken, når du har betalt for en D40, så bør du ta en sjekk med samvittigheten din før du bestemmer deg for å beholde den. Endret 11. juli 2007 av Anew Lenke til kommentar
miCro Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Selvfølgelig beholder du D40X! Prisen du har fått på det ligger rundt 2000 kr under det laveste jeg har sett det til, du har med andre ord vært veldig heldig. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Til samme pris som D40 og 350D er det ingen tvil om at jeg ville hatt D40x... tvilen begynner bare å komme når du evt. må betale X tusen mer for D40x kontra D40 Lenke til kommentar
amorine2 Skrevet 11. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2007 (endret) Takker for svar. Det ser nok ut til at jeg da beholder D40x. Når det gjelder samvittigheten...: Jeg spurte om å få teste Nikon D40 og EOS350D. Selgeren hentet to nye kartonger med ovennenvte kameraer i, og jeg spurte om det var samme pris på disse. Det svarte han bekreftende til. Jeg sto en stund og fiklet og prøvde begge kameraene, og falt mest for Nikon. Jeg spurte igjen om det var samme pris og ja, det var det. Jeg regnet med at det ville vise seg i kassa når han slo inn produktet hvis det var noe feil, men prisen ble som han sa. Nå, etter å ha kommet hjem og fått svar fra dere her på forumet, har jeg skjønt at det må være en feil et sted. På kvitteringen står det D40Kit..... Så der er feilen. Nå har jeg jo tatt kameraet litt i bruk, men selvsagt ikke mer enn at det kan returneres. Men det var jo D40X jeg sto og prøvde i butikken, imens selgeren også sto og så på og veiledet meg gjennom testingen og beslutningen. Hmmmm..... Endret 11. juli 2007 av amorine2 Lenke til kommentar
moestue Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Problemet er bare at du i praksis ikke har garanti eller reklamasjonsrett da du ikke har gyldig kvittering på produktet ditt. Dette kan bli et problem i fremtiden, så jeg ville gått tilbake og sagt det som det var, og forhåpentligvis fikser dem D40x kvittering til deg siden dem ikke vil ha inn et brukt kamera i retur. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå