Gå til innhold

Bildeoverføring fra kamera til N95

Anbefalte innlegg

Har letet etter en mobil/smartphone med cf card slot. Uten hell.

Men så fikk jeg en ide (det hender utrolig nok), N95 kan etter det jeg har fortsått brukes som "harddisk" i Mass Storage Mode.

Og telefonen har en Mini USB kontakt i bunnen.

Er det mulig å overføre bilder rett fra et kamera til N95 via USB?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nope. Det går nok ikke er jeg redd. Mobilen blir en "slave" som kobles til en pc som blir "master". Dette vil ikke fungere på samme måte som man ikke kan koble to eksterne harddisker til hverandre, eller at man ikke kan koble to kameraer til hverandre og overføre bilder mellom dem.

Forøvrig vil dette være mulig med Neo 1793 (linux mobil) når denne kommer (utvikler versjonen får man kjøpt i dag, men det er ikke noen end-user telefon enda). Dog er dette noe begrenset da telefonen ikke kan levere strøm ut via usb, så da må man ha en usb-hub med strømforsyning, om man skal koble til en enhet som ikke har ekstern strømforsyning.

Gleder meg forøvrig til denne telefonen blir lansert i ferdigversjon. Råkult å kunne mounte en ekstern usb disk via konsoll på en mobil. Ikke minst å kunne kjøre perl script på telefonen.

Edit: Kan jeg spørre om hva du skal bruke dette til? Ser liksom ikke helt i hvilke situasjoner man skulle ha bruk for noe slikt.

Endret av cyclo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...