Anterialis Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Hei, i dag har jeg abonement fra Chess (king), og er veldig fornøyd med det. Så fornøyd at jeg aller helst vil beholde dette, da jeg uansett ikke betaler noe i måneden for å ha dette abo. Men til Høsten flytter jeg til Polen for å studere i flere år, og i den anledning trenger jeg et billigere alternativ for å ringe innenlands i Polen og utgående/inkommende samtaler til og fra Norge. Er det noen som har noe å anbefale da? Har hørt om et kontantkort (Labarca eller noe i den duren) som skal være billig, erfaringer? Har også hørt om IPdrum, er det noen her som har erfaringer med dette systemet, og hvordan det fungerer i praksis? Alle nyttige tips ifm. Mobiltelefoni mellom Norge og Polen taes imot med takk! På forhånd takk =) Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 (endret) Ved å bruke telekort, ringe 800 nummer gratis for så å taste inn en kode for så å ringe (er enklere enn det høres ut som) vil du komme ned i 45 øre pr minutt. Ellers så har du Tele2 Champion som har litt over 3 kroner pr minutt. Forøvrig er det gratis med Telio til fasttelefon. Edit: fikk ikke med meg at du skulle ringe innad i Polen, men siden dette kortet ikke er et abonomang kan du fint ha et Polsk abonomang i tilleg, altså får du billig i Polen, samt til Norge. Fra Polen til Norge Fastelefon: 0,16 øreFra Polen til Norge Mobil: 0,85 øre Fra Norge til Polen Fast: 0,19 øre Fra Norge til Polen Mobil: 0,48 øre Alle er pr minutt med Telekortet Golden Lotus som har veldig gode ref. Endret 11. juli 2007 av HoaXed Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 (endret) Fra Polen til Norge Fastelefon: 0,16 øreFra Polen til Norge Mobil: 0,85 øre Fra Norge til Polen Fast: 0,19 øre Fra Norge til Polen Mobil: 0,48 øre Alle er pr minutt med Telekortet Golden Lotus som har veldig gode ref. **Beklager dobbelpost EDIT: Du får ikke noe billigere Endret 11. juli 2007 av HoaXed Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 11. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2007 Telekort sier du? Men da må jeg vel i sånne telefonbokser, og det er ikke aktuelt dessverre. Eller mente du kontantkort? Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Telekort sier du? Men da må jeg vel i sånne telefonbokser, og det er ikke aktuelt dessverre. Eller mente du kontantkort? 9050440[/snapback] Telefonkort. Man bør ikke gå i en telefonboks. Man ringer et spesifisert nummer i landet det gjelder og du taster inn din egen pinkode og så telefonnummeret du skal ringe. Dette kan du gjøre fra din mobil, eller fasttelefon hvor du vil. Dette høres ikke enkelt ut, men det er det. Og med tanke på hva man tjener er det absolutt ett alternativ som bør vurderes. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 11. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2007 Men krever dette et egent simkort, eller kan man ha et annet simkort i mobilen? Lenke til kommentar
Blackster Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 (endret) Men krever dette et egent simkort, eller kan man ha et annet simkort i mobilen? 9050555[/snapback] telefonkort har ikke noe med simkort å gjøre. skal du bruke telefonkort så er det beste at du kjøper deg et polsk sim-kort ringer til et nr. f.eks lebara global kort, som ringer deg tilbake og så kan du ringe rundt om i verden til en billig penge...funker som kontantkort så du kan gå tom for penger i samtalen. hvis det er et must med mobil så er det nok det som er det beste. det jeg kanskje hadde anbefalt er å kjøpe en sånn telio adapter til 159,- måneden og ta det med til polen koble det til adsl på campus og ringe gratis til fasttelefoner i norge og faktisk også til polen. Endret 11. juli 2007 av Blackster Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Men krever dette et egent simkort, eller kan man ha et annet simkort i mobilen? 9050555[/snapback] Nei. Du har ditt vanlige simkort fra før. Hvordan bruker jeg forhåndsbetalte telefonkort? 1. Du ringer opp et 800- (gratis nr) i Norge (eller et annet land). 2. Taster inn en pinkoden på telefonkortet. 3. Slår nummeret du vil ringe. Med mange telefonkort er det også mulig å koble opp samtalen via en internettside. Du logger deg inn og taster inn telefonnr du vil ringe til og ditt telefonnr, så kobles samtalen automatisk opp mellom disse 2 telefonene.(Du blir ring opp). Telefonkortet Continental som kan kjøpes her: http://billig-telefonkort.pushline.com har denne funksjonaliteten. Her er bilde som viser hvordan denne siden ser ut: WebCall Eller så anbefaler jeg også en slik adabter det ble gitt i forrige post Lenke til kommentar
Antaios Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Jeg har brukt metoden HoaXed snakker om. Det er null stress at all, du bruker bare noen sekunder lenger paa aa faa ringt og du sparer deg for noen kroner. Det er vel verd de ekstra sekundene det tar aa ringe vil jeg tro. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 11. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2007 Har hørt om IPdrum og voIP-løsninger, så får se hva jeg gjør. Men ellers takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå