Gå til innhold

Mobilen stjelt/mistet? (Har forsikring)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

for det første synd med den nokian din.

så lenge du har reiseforsikring er det nesten det samme om den er stjålet eller mistet. Jeg har VITAL reiseforsikring og den dekker tap av telefon og hvis telefonen er blitt stjålet. Mistet ipoden min for 4 uker siden, fyllte ut et kjema. 5 dager etter at det var sendt inn, var pengene på konto.

Lenke til kommentar
Så lenge du ikke vet om du har mistet eller blitt frastjålet mobilen så er du i grenseland i forbindelse med anmeldelse av tyveri. Du får se hva politiet sier når du prøver å få det anmeldt, lykke til. :thumbup:

9071027[/snapback]

Om noen finner en mobiltelefon skal den leveres til politiet. Om man istedet beholder telefonen selv, er dette, så vidt jeg vet, tyveri. Så om du vet hvor mobilen gikk tapt, og den ikke har kommet inn til politi eller hittegodskontor innen rimelig tid, kan du regne telefonen som stjålet.

Er situasjonen at du ikke vet hvor telefonen gikk tapt, er det jo en mulighet for at den ligger i ei grøft et sted. Da er det nok urimelig å hevde sikkert at telefonen er stjålet.

Lenke til kommentar
Du ringer å sperrer telefonen når du oppdager at den er stjelt, (du kan jo få et ntt sim-kort, da blir jo det gamle sperret)

Så går du til politiet å leverer en anmeldelse. Deretter tar du kontakt med gjensidige der du må beskrive hva som skjedde, hvor du var i forhold til telefonen (dette kan også gjøres på nett). Så behandler de dette og til syvende og sist får du et "verdipapir" der det stå hvilken telefon du har krav på, men du kan jo selfølgelig legge imellom å kjøpe en dyrere telefon..

Håper det hjelper litt..

9050480[/snapback]

Jeg har også nylig blitt frastjålet min telefon (N80). Har anmeldt det og kontaktet Gjensidige via nett.

Men, er det slik at man får et verdipapir på ny telefon, og ikke penger på konto? Har nemlig allerede gått til anskaffelse av ny telefon (N95), og trenger liksom ikke en ny telefon til, akkurat nå ;)

Lenke til kommentar
Jeg aner ikke :hmm:

Har fått anmeldt saken nå, satt vel nesten 2 timer i avhør. Så da er det vel bare å scanne inn anmeldelsen på PC-en og sende den til gjensidige(?).

9108293[/snapback]

2 timer i avhør!? :w00t:

Jeg bare skrev anmeldelsen, leverte den i vakta og figuren sa det så greit ut - og det var det :whistle:

Lenke til kommentar

Alle er vel ikke like heldige da :ohmy:

Tja, jeg sa hvor jeg var og hvor mobilen var i forhold til meg osv. Mye av de 2 timene var ventetid mens politibetjenten fyllte ut et skjema på skjermen, but still.

Han ringte også et par telefoner om sporing, men det ble ikke noe av tydeligvis. Har i alle fall fått en kopi av politianmeldelsen nå, så håper Gjensidige kan bli ferdige me saken snart.

Lenke til kommentar
Så lenge du ikke vet om du har mistet eller blitt frastjålet mobilen så er du i grenseland i forbindelse med anmeldelse av tyveri. Du får se hva politiet sier når du prøver å få det anmeldt, lykke til. :thumbup:

9071027[/snapback]

Om noen finner en mobiltelefon skal den leveres til politiet. Om man istedet beholder telefonen selv, er dette, så vidt jeg vet, tyveri. Så om du vet hvor mobilen gikk tapt, og den ikke har kommet inn til politi eller hittegodskontor innen rimelig tid, kan du regne telefonen som stjålet.

Er situasjonen at du ikke vet hvor telefonen gikk tapt, er det jo en mulighet for at den ligger i ei grøft et sted. Da er det nok urimelig å hevde sikkert at telefonen er stjålet.

9107206[/snapback]

Får verdipapir, det gjorde ihvertfall jeg :cool:

Lenke til kommentar
Du ringer å sperrer telefonen når du oppdager at den er stjelt, (du kan jo få et ntt sim-kort, da blir jo det gamle sperret)

Så går du til politiet å leverer en anmeldelse. Deretter tar du kontakt med gjensidige der du må beskrive hva som skjedde, hvor du var i forhold til telefonen (dette kan også gjøres på nett). Så behandler de dette og til syvende og sist får du et "verdipapir" der det stå hvilken telefon du har krav på, men du kan jo selfølgelig legge imellom å kjøpe en dyrere telefon..

Håper det hjelper litt..

9050480[/snapback]

Jeg har også nylig blitt frastjålet min telefon (N80). Har anmeldt det og kontaktet Gjensidige via nett.

Men, er det slik at man får et verdipapir på ny telefon, og ikke penger på konto? Har nemlig allerede gått til anskaffelse av ny telefon (N95), og trenger liksom ikke en ny telefon til, akkurat nå ;)

9108148[/snapback]

2timer!? :wow: Det var ikke lite, jeg var i et kvarter å snakka med dem :) Men jeg måtte purre mye på for og få dem til å sperre den..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...