Gå til innhold

Mobilen stjelt/mistet? (Har forsikring)


Anbefalte innlegg

Hei, noen som vet hva som skjer hvis du mister mobilen eller den blir stjelt? Tenker da på forsikring i Telenor (Gjensidige). Hva må du gjøre hvis mobilen din er blitt stjelt?

 

Er ute etter fakta, og ikke antagelser. Får man ny mobil hvis man anmelder bortkommelsen av telefonen og leverer politianmeldelsen til Telenor/Gjensidige? I tillegg til at Telenor stenger abb., nummer osv.

 

Finner ikke igjen min N95 :cry:

 

Edit: Fikset topic.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, noen som vet hva som skjer hvis du mister mobilen eller den blir stjelt? Tenker da på forsikring i Telenor (Gjensidige). Hva må du gjøre hvis mobilen din er blitt stjelt?

 

Er ute etter fakta, og ikke antagelser. Får man ny mobil hvis man anmelder bortkommelsen av telefonen og leverer politianmeldelsen til Telenor/Gjensidige? I tillegg til at Telenor stenger abb., nummer osv.

9050285[/snapback]

Dekker forsikringen til at den blir stjælt på "åpen gate" eller bare ved innbrudd i bil eller hjem noe veldig mange forsikringer bare gjør. Det bør du sjekke ut. Husk egenandelen også, er det verdt å kreve ny telefon?

Lenke til kommentar

Du ringer å sperrer telefonen når du oppdager at den er stjelt, (du kan jo få et ntt sim-kort, da blir jo det gamle sperret)

Så går du til politiet å leverer en anmeldelse. Deretter tar du kontakt med gjensidige der du må beskrive hva som skjedde, hvor du var i forhold til telefonen (dette kan også gjøres på nett). Så behandler de dette og til syvende og sist får du et "verdipapir" der det stå hvilken telefon du har krav på, men du kan jo selfølgelig legge imellom å kjøpe en dyrere telefon..

 

Håper det hjelper litt..

Lenke til kommentar

Har en mobil til 6000 kroner hvor egenandelen er på 300 kroner om jeg ikke husker feil, så vil si det er verdt det.

 

Håper forsikringen til Telenor dekker tyveri ved levering av politianmeldelse. Litt kjipt og miste en såpass ny telefon :(

 

Skal lete videre om jeg den kan ha blitt forflyttet eller noe, men det ser dessverre mørkt ut. Skal ringe politikontoret nå.

Lenke til kommentar

Rorleggeren: Har telefonlås på telefonen som må tastes inn uansett hvilket sim som står i, så det er vel ikke vits å stenge telefonen, eller?

 

Telefonen er i alle fall avslått nå. Enten ved at batteriet er gått, eller at en eventuell tyv har skrudd den av da han så han trengte telefonkode (regner med telefonsperren ikke er mulig å fjerne sånn uten videre?).

Lenke til kommentar

Sperr nummeret så har du ditt på det trygge.. Når politiet får denne saken så tar de kontakt med Telenor og sperrer apparatet, da kan du ringe 09000 nå og da for å spørre om den er sperret i EIR..(men da må du ha IMEI)

 

Men alt dette tar tid..

For min del tok det 1mnd og få oppgjøret og noen uker til jeg hadde N95 i handa,

Lenke til kommentar

Ja, men får du igjen noe på forsikringen hvis du har mistet telefonen? Blir du ikke som med alt annet mistenkt for forsikringssvindel e.l.? Holder det med politianmeldelsen eller er det noe mer jeg må gjøre?

 

Skulle få sms om søknad til skole i dag, men det går jo ikke nå :hmm: Får ta det i en annen del av forumet.

Lenke til kommentar
Ja, men får du igjen noe på forsikringen hvis du har mistet telefonen? Blir du ikke som med alt annet mistenkt for forsikringssvindel e.l.? Holder det med politianmeldelsen eller er det noe mer jeg må gjøre?

9051797[/snapback]

Hva skal du politianmelde egentlig? En mistet telefon?

 

Om forsikringen kun dekker tyveri og ikke annet selvforskyldt tap av telefonen, og du utgir det for å være tyveri, vil det jo være svindel.

Lenke til kommentar

Har ikke tenkt å utgi det for noe det ikke er, men jeg vet jo faktisk ikke om mobilen er stjelt eller mistet.

 

Dessuten ser det ut som forsikringen min dekker begge deler (Telenor/Gjensidige).

 

Og ja, jeg må politianmelde det og levere politianmeldelsen til Telenor/Gjensidige for å få ny tlf ifølge deres forsikringsvilkår.

Lenke til kommentar
Dessuten ser det ut som forsikringen min dekker begge deler  (Telenor/Gjensidige).

9057254[/snapback]

Da ser jeg ingen problemer, Bare pass på at du fyller ut anmeldelsen med "muligens stjålet" eller noe, slik at den er 100% korrekt, så skulle du være helt trygg.
Lenke til kommentar
(...) de (...) sperrer apparatet, (...) men da må du ha IMEI (...)

9050815[/snapback]

Dessverre er det ofte først etter telefonen er stjålet at man tenker på å notere ned IMEI-nummeret. For de av oss som bruker synkronisering og dataoverføring, er det da ofte et tips å lete litt rundt i diverse logger. Her ligger ofte IMEI-nummeret lagret.
Lenke til kommentar
Svindler ikke telenor nok av folk da?

9057458[/snapback]

 

Har du blitt svindlet av Telenor siden du spør om dette. Eller er det bare uttrykk for din generelle holdning mot firmaet? For jeg ser ikke hva utsagnet ditt har i denne tråden å gjøre.

 

Til trådstarter; Så lenge du ikke vet om du har mistet eller blitt frastjålet mobilen så er du i grenseland i forbindelse med anmeldelse av tyveri. Du får se hva politiet sier når du prøver å få det anmeldt, lykke til. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...