sickboi Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 jeg har forstørret et bilde i photoshop, men da blir bare pixlene større også. hvordan kan man ordne det sånn at man fortsatt beholder bildekvaliteten men kan forstørre bildet? Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 (endret) jeg har forstørret et bilde i photoshop, men da blir bare pixlene større også. hvordan kan man ordne det sånn at man fortsatt beholder bildekvaliteten men kan forstørre bildet? 9050099[/snapback] Man kan øke antall pixler pr cm^2. Dette fungerer til en viss grad. Men siden programmet ikke kan beregne hva som er innenfor pixlene (enkelt sagt) kan man ikke forstørre uten tap av kvalitet så altfor mye. Kan godt hende jeg misforstod deg! Endret 11. juli 2007 av HoaXed Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Du kan ikke bare blåse opp et lite bilde og forvente at det skal beholde kvaliteten sin. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Man kan faktisk øke størrelsen betraktelig med noen programmer. Jeg var bortreist da akam hadde en artikkel om et program som jeg tror het Genuine Fractals, eller noe slik. Det kan interpolere et bilde opp med ca 3 ggr, uten at det blir synlig kvalitetstap for det blotte øyet. Noen som har vært aktiv under mitt fravær husker sikkert navnet på programmet. Tror Nestformann1 har testet det med godt resultat på filer fra sin 5D. Det var i alle fall han som tipset meg om programmet, som han hevdet fungerte bra. Noen som husker hva programmet het? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Genuine Fractals: http://www.akam.no/test//falske_megapiksler/33171 Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Genuine Fractals:http://www.akam.no/test//falske_megapiksler/33171 9052238[/snapback] "Bildet som fikk fire ganger forstørrelse i Genuine Fractals ble så bra at vi måtte dobbeltsjekke at vi ikke så på originalbildet." Det er altså fullt mulig å forstørre en bildefil hele 4 ggr, uten at man lett kan avsløre det med det blotte øyet. Takk for linken, Torbjørn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå