mad_arab Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 (endret) Etter at jeg hadde en klagerunde med et selskap i forrige uke pga retursak, har jeg begynt å gruble på reklamasjonstid for demovarer. Hvor lenge senere varene kan returneres pga feil (reklamasjon) kommer an på hvor lenge varen er ment å vare. Demovarere er vel enda mer i gråsonen enn vanlige varer? Jeg har kjøpt endel av disse opp gjennom årene, hovedsaklig fra PSData og Komplett. Mest harddisker og skjermkort. Hvis varetypen man kjøper er forventet å vare i X år, kan det være at man får denne tiden forkortet siden det man kjøper tross alt er en demovare? Finnes det noen klar praksis på dette? Det er fristende å slå til på demovaretilbud i fremtiden, men hvis jeg kan risikere å sitte igjen med defekt harddisk eller skjermkort etter 2 år, så er det jo kjedelig.... Spørsmålet er rett og slett: Kan jeg forvente å ha like lang reklamasjonstid på en demovare når den går i stykker? Endret 11. juli 2007 av mad_arab Lenke til kommentar
ravna Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Reklamasjonstiden er henholdsvis 2 eller 5 år fra kjøpsdato, uansett om det er en demovare eller ikke. Hvis varen har vært brukt svært lenge før du kjøpte den kan det selvfølgelig gå ut over den levetiden du får ut av den, men når det gjelder datavarer er det jo mye som er "ferskvare" og derfor ikke brukes lenge før det byttes ut (i butikkene). Jeg tror derfor ikke det er noen reell fare for at du opplever dette. Demovarer som har vært vesentlig brukt bør uansett settes litt ned i pris for å kompensere for det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå