Gå til innhold

Maskinkraft til Garage Band


Anbefalte innlegg

Hei

 

Var innom en Mac butikk og kludret litt med Garage Band, og ble fullstendig slått i bakken. Et slikt program har jeg vært på jakt etter LENGE. Enkelt, men likevel passe kraftig musikkprogram (og som faktisk har gitarlyd som høres ut som gitar).

 

Problemet er at jeg er PC eier, og har insett at skal jeg skaffe Garage Band trenger jeg en Mac. Vet jo at Specs ikke kan sammenliknes der, så er det noen som kan svare på om de billigste Mini Mac'ene frotsatt er "juicy" nok til å kunne lage musikk med?

 

Innser jo at jeg sikker trenger mer enn 512 med ram, men gir en 1,66 Core Duo nok futt? I tilfellet kan jeg jo slippe unna med 5190 kroner, og det kan jeg leve med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har aldri brukt Mac Mini, men har sett for meg at det nesten er en Macbook (non-pro) uten skjerm.

 

Jeg har brukt Garage Band på min Macbook(1.83Ghz, 1GB Ram) og har gjort ganske store opptak sammen med et Tone Port UX1 lydkort. Hadde i allefall 10 spor samtidlig. Både midi-lyder og gitar/bass-opptak. Og det har gått helt fint.

 

Av og til går det jo litt treigt, men jeg har aldri hatt problemer med at ytelsen har gjort noe med kvaliteten opptakene(men nå skal det jo sies at jeg er langt ifra noen utdannet lydmann).

Lenke til kommentar
Har aldri brukt Mac Mini, men har sett for meg at det nesten er en Macbook (non-pro) uten skjerm.

 

Jeg har brukt Garage Band på min Macbook(1.83Ghz, 1GB Ram) og har gjort ganske store opptak sammen med et Tone Port UX1 lydkort. Hadde i allefall 10 spor samtidlig. Både midi-lyder og gitar/bass-opptak. Og det har gått helt fint.

 

Av og til går det jo litt treigt, men jeg har aldri hatt problemer med at ytelsen har gjort noe med kvaliteten opptakene(men nå skal det jo sies at jeg er langt ifra noen utdannet lydmann).

9050577[/snapback]

 

I et profesjonelt studio kan en Mac Mini prosessere 48 spor samtidig. :)

 

(Ifølge min svoger som driver et plateselskap)

Lenke til kommentar
Jeg ville ikke kjøpt en ny Mac Mini nå, den skal snart oppdateres og det skal iMac også.

 

Ja, var det jeg plutselig ser her. Virker nesten som det er bedre å spytte i de ekstra tusenlappene og kjøpe en MacBook i stedet.

 

Eller burde jeg heller vente til Mini blir oppgradert? MacBook er oppgradert ganske nylig, er den ikke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...