FrkFryd Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 (endret) Jeg vil ha en bil som: -Trekker på alle 4 hjula -Fortrinnsvis varebil, da jeg skal ha plass til 2 store bikkjebur -Ikke sluuuker bensin, evt diesel -Helst ikke over 80.000 kr -En type som ikke har et horribelt rykte som bruktbil Hittil har jeg vurdert Suzuki Vitara og Kia Sportage.. men det har kommet meg for øret at Kia er litt berykta som bruktbil...?! Noen forslag? anyone?? Ps: Det gjør ikke noe om den ser LITT kul ut heller da.. Endret 12. juli 2007 av FrkFryd Lenke til kommentar
dagjs Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Mulige alternativer: Mitsubishi L400 Subaru Legacy Toyota Hiace 4wd (faren min har en slik en, stor og solid til tusen... ) Toyota 4Runner Nissan Terrano Det er kanskje mulig å vurdere en pick-up også med overbygg bak? Jeg vil ha en bil som: -Trekker på alle 4 hjula -Fortrinnsvis varebil, da jeg skal ha plass til 2 store bikkjebur -Ikke sluuuker bensin, evt diesel -Helst ikke over 80.000 kr -En type som ikke har et horribelt rykte som bruktbil Hittil har jeg vurdert Suzuki Vitara og Kia Sportage.. men det har kommet meg for øret at Kia er litt berykta som bruktbil...?! Noen forslag? anyone?? Ps: Det gjør ikke noe om den ser LITT kul ut heller da.. 9049625[/snapback] Lenke til kommentar
kennyo Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Du har jo biler som f.eks. Mitsubishi L400, Hiace o.l. Der får du masse plass, de er innenfor prisområdet ditt og noen kommer med 4-hjulstrekk. Er noe mer skeptisk til forbruket, men kjenner ikke dette i detalj. Andre alternativer kan være Mitsubishi Space Wagon 4wd. Disse finnes også på grønne skilter og er innenfor budsjetet ditt. Og de er antakelig mer komfortable enn "kassebilene". Dersom forbruket er svært viktig, får du jo "Postmann Pat bilen" Renault Kangoo med 4-hjulstrekk og grønne skilter. SUV'er som Landcruiser, Patrol, Pajero o.l. ligger veldig høyt i pris i forhold til "kassebilene", så da må du evt. ta til takke med en eldre modell. Vitara er ikke noe dårlig valg. Har hatt XL-7 varebil selv (har dobbelt hundebur, så jeg kjenner godt til "problematikken" her. De fleste biler på grønne skilter løser oppgaven godt) En skikkelig arbeidshest som tar seg godt frem utenfor asfalten også. Problemfri bil. Men er du sikker på at du er nødt til å ha 4wd? Du kommer langt med antispinn så lenge du ikke skal altfor langt utfor veien. Du får veldig mye bil for pengene på grønne skilter, og vesentlig flere valgmuligheter om du nøyer deg med drift på to hjul. Og på toppen av alt lavere forbruk. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Har kjørt en del L400 og det er en praktisk bil størrelsesmessig sett, men rattgiret er et helvete. Jeg likte den ikke, men Hi-Ace likte jeg bedre. Lenke til kommentar
trra Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 (endret) Sier bare en ting : Toyoya Hiace med 2,4 TD, solid motor, og kommer seg bra fram med 4wd, selv om de fra 96\97 ikke har sperrer. Holder seg bra pris og deleprisene er ikke ille, hvertfall på det lille jeg har byttet(Orginale bremseklosser og dempere foran 1500kr for alt) Endret 11. juli 2007 av trra Lenke til kommentar
FrkFryd Skrevet 11. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2007 Mulige alternativer: Mitsubishi L400 Subaru Legacy Toyota Hiace 4wd (faren min har en slik en, stor og solid til tusen... ) Toyota 4Runner Nissan Terrano Det er kanskje mulig å vurdere en pick-up også med overbygg bak? Ja jeg har tenkt på det, men jeg lurer på om ikke det blir litt drøyt kaldt for bikkjene på vinteren altså.. Hiace har jeg tenkt på, men jeg tror aldri jeg vil klare å parkere en sånn bil.. hehe. Så ser den jo skikkelig ukul og.. det er ikke sååå viktig det men.. Legacy var jo fin den, menneh.. romslig..? 4 runner har jeg også kikket på, men de har gått fryyyktelig langt de fleste da.. men de tåler kanskje det?? SUV'er som Landcruiser, Patrol, Pajero o.l. ligger veldig høyt i pris i forhold til "kassebilene", så da må du evt. ta til takke med en eldre modell. Vitara er ikke noe dårlig valg. Har hatt XL-7 varebil selv (har dobbelt hundebur, så jeg kjenner godt til "problematikken" her. De fleste biler på grønne skilter løser oppgaven godt) En skikkelig arbeidshest som tar seg godt frem utenfor asfalten også. Problemfri bil. Men er du sikker på at du er nødt til å ha 4wd? Du kommer langt med antispinn så lenge du ikke skal altfor langt utfor veien. Du får veldig mye bil for pengene på grønne skilter, og vesentlig flere valgmuligheter om du nøyer deg med drift på to hjul. Og på toppen av alt lavere forbruk. 9049687[/snapback] Landrover Freelander? 9049698[/snapback] Mmnnjjææi.. jeg MÅ vel strengt tatt ikke det, men jeg har jo kjørt meg fast en og annen gang i skauen.. KAN muligens ha noe med kjøreferdighetene å gjøre altså.. Man havner liksom ofte litt vekk fra allfarsvei når man trener kjøter.. Men jeg har jo kikket på typ Ford Connect og Citroen Berlingo også, og Connect kjører jeg daglig i jobb.. men jeg liker veeeldig godt disse SUV'ene da.. Kangoo og Partner er uaktuellt. Jeg vet at eneste forskjellen på partner og berlingo er karosseriet, men man skal jo like det og XL-7 likte jeg ..men den vil nok eksplodere budsjettet Freelander var ingen dum ide, hvis jeg sper på litt på budsjettet. Men jeg ser jo at veldig mange av disse og de andre SUV'ene jeg har sett på har gått veldig langt. Men hvor langt er for langt på disse type biler egentlig? Tusen takk for tips alle sammen Er ikke bare bare når blondiner skal ha seg bil.. Lenke til kommentar
kennyo Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Vi trener bikkjer selv, og har som sagt dobbelt hundebur. Og joda, vi er rett som det er utenfor allfarvei. Hadde som sagt XL-7 før, men byttet den inn i Citroën C5 stasjonsvogn. Den har ikke 4-hjulstrekk, men vi har aldri hatt problemer med fremkommeligheten likevel. Siden den er utstyrt med hydraulisk fjæring, kan vi faktisk heve bilen slik at den får en bakkeklaring på ca. 20cm, noe som er bedre enn en del SUV'er! Da kan vi vel å merke bare kjøre i sneglefart, men når man har behov for 20 cm bakkeklaring, er vel ikke forholdene til stede for høy fart uansett Selv om dette er en 5-seter, er det god plass i bagasjerommet på den til hundeburet, og vi har ingen problemer med masse bagasje i tillegg (vel og merke må vi da plassere bagasjen i baksetene). Nå ligger nok C5 en del over budsjettet ditt, men f.eks. Citroën XM er en svær stasjonsvogn med samme muligheten til å heve bilen. Disse finnes også på grønne skilter. Men her har det vært en del trøbbel med de første modellene, så du bør gå for en fra slutten av 90-tallet med komplett servicehefte i så fall. Den bør ligge godt innenfor budsjettet ditt også. Og så er de så deeeeeeilige å kjøre i forhold til SUV'er! Poenget mitt er vel egentlig bare at jeg syns du bør kikke litt på mange forskjellige modeller. Det gjorde vi og vi er kjempefornøyde med valget vårt, selv om vi endte opp med noe helt annet enn grønne skilter og 4-hjulstrekk som vi også i utgangspunktet var ute etter. Og sambo er også blond og er fornøyd. Lenke til kommentar
joka Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 jeep cherokee ? f.eks http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1514885 http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1214688 http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1468747 de er jo litt "kule" og funker greit ute i "bushen" Lenke til kommentar
dagjs Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Jeep Cherokee er en fin bil. Kjørt en del med en slik en før! Men hvis du først skal ha et skikkelig beist i skogen... Land Rover Defender. Ingen over, ingen ved siden.... men du bør like å mekke som med alle Land Roverne. Denne for eksempel: Land Rover Defender Lenke til kommentar
trra Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Hiace har jeg tenkt på, men jeg tror aldri jeg vil klare å parkere en sånn bil.. hehe. Så ser den jo skikkelig ukul og.. det er ikke sååå viktig det men.. Den korte utgaven er ikke lengere enn de store stasjonvognene, C5, mondeo, Passat osv, men den føles helt klart større ut siden den er høyere og litt breddere. Lenke til kommentar
Agrostar Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Anbefalar Land Rover Discovery Serie II. Dieselutgaven går på rundt 0,6l/mila. Masse plass hvis du velger varebil og god 4x4. Lenke til kommentar
FrkFryd Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2007 hehe jaja :!: Spytt ut hva du er ute etter og hvor mye peng du har planlagt å bruke 9057347[/snapback] Ja.. her var vi altså.. øverst ser du hva jeg titter etter Lenke til kommentar
FrkFryd Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2007 Nå ligger nok C5 en del over budsjettet ditt, men f.eks. Citroën XM er en svær stasjonsvogn med samme muligheten til å heve bilen. Poenget mitt er vel egentlig bare at jeg syns du bør kikke litt på mange forskjellige modeller. Det gjorde vi og vi er kjempefornøyde med valget vårt, selv om vi endte opp med noe helt annet enn grønne skilter og 4-hjulstrekk som vi også i utgangspunktet var ute etter. Og sambo er også blond og er fornøyd. 9049994[/snapback] Det sies riktignok at skjønnheten kommer innenifra, men guri malla den var stygg :!: XM'en altså.. hehe. Men jeg skal virkelig se meg om.. ikke noe mer spontankjøp her i gården. Så blir jeg nok litt blenda av disse SUV'ene.. I like jeep cherokee ?de er jo litt "kule" og funker greit ute i "bushen" 9050008[/snapback] Ja de er kule de.. slett ikke uaktuellt! Jeep Cherokee er en fin bil. Kjørt en del med en slik en før! Men hvis du først skal ha et skikkelig beist i skogen... Land Rover Defender. Ingen over, ingen ved siden.... men du bør like å mekke som med alle Land Roverne. Denne for eksempel: Land Rover Defender 9050392[/snapback] En sånn kunne jeg tenkt meg hvis jeg skulle på jungelsafari kanskje.. hehe.. Jeg er forøvrig ikke så glad i å mekke, men Land Rover lokker altså.. fortrinnsvis Freelander da Anbefalar Land Rover Discovery Serie II. Dieselutgaven går på rundt 0,6l/mila. Masse plass hvis du velger varebil og god 4x4. 9050990[/snapback] Heller ikke noe dårlig forslag! Jeg har så smått begynt å peile meg inn på Suzuki Vitara og Land Rover Freelander. De har ihvertfall den rette looken til en overkommelig pris. Men er det noe her jeg burde styre unna og er det noe jeg bør være ekstra oppmerksom på ved disse?? Så har de jo stort sett gått ganske langt mange av dem, men igjen.. hvor langt er FOR langt?? Jeg gikk på en skikkelig smell med den forrige bilen min og det skal ikke skje igjen. Jeg er redd jeg har blitt så skeptisk at jeg aldri kommer til å finne en ny.. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Nissan har jo sluppet en hel lineup av 4x4 biler, flere av dem ser ikke så halvværst ut Lenke til kommentar
kennyo Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 (endret) Landrover har hatt mye problemer med Freelanderne sine. Har ikke dokumentasjon her og nå, men det skal stå en del om det rundt om kring. Du kan selvsagt få en som er helt ok, eller en som har fått fikset alle problemene. Dessuten syns jeg de er mye kjipere enn Vitara (men det er jo subjektivt). Er ganske sikker på at Vitara vil være et tryggere kjøp sånn driftssikkerhetsmessig sett. Tror du får mer bil for pengene der. Bare vær obs på utslipp og evt. fremtidige avgifter om du velger SUV, uansett merke. Er forøvrig enig med deg i at XM ser ut som nøkken sjøl, men det er jo en smakssak da. Endret 12. juli 2007 av kennyo Lenke til kommentar
askare Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Ikke sats på de Freelander, iallefall ikke de første årsmodellene av de. Svigers hadde en, det de slet med var: Forstillingen, foringer og stag ble byttet sånn ca hver 12000km, tenningslåsen hadde en tendens til å brenne seg(Kjekt når du står langt inne på fjellet, uten mobildekning. NEI fikk prøve det) Vindusheisen på bakdøra gikk til dundas sånn ca 1 gang i året. Hvis du er heldig, så får du tak i en Honda CRV til under 80000,- space wagon er vel også et sikkerstikk. Personlig så trives jeg litt bedre i en bil med litt mere lengde på fronten enn en HiAce. Lenke til kommentar
Gynt Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Jeg har så smått begynt å peile meg inn på Suzuki Vitara og Land Rover Freelander. De har ihvertfall den rette looken til en overkommelig pris. Men er det noe her jeg burde styre unna og er det noe jeg bør være ekstra oppmerksom på ved disse?? Så har de jo stort sett gått ganske langt mange av dem, men igjen.. hvor langt er FOR langt??Jeg gikk på en skikkelig smell med den forrige bilen min og det skal ikke skje igjen. Jeg er redd jeg har blitt så skeptisk at jeg aldri kommer til å finne en ny.. 9057517[/snapback] Jeg skjønner at Freelander faller i smak hos deg. Men, les denne linken med good and bads med Freelander, så vet du i alle fall hva du skal passe deg for: [url http://www.honestjohn.co.uk/index.php?url=...bycar/index.htm[/url] Vitara fremstår nok som et fornuftigere alternativ. Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 (endret) Subaru Legacy stv. varebil Den her var jo ganske fet http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1536581 Disse bilene slår "liksom-4WD-biler" som honda CR-V osv, i terrenget! De har permanent firehjulstrekk og lavserie! Endret 12. juli 2007 av RCP-88 Lenke til kommentar
FrkFryd Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2007 Takker for alle tips og all hjelp!! Men jeg tror faktisk jeg har funnet meg en bil.. en Berlingo.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå